Jump to content

Wat vind jij van Gothics?


Letzlo
 Share

Wat vindt je van Gothics?  

43 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

[quote name='Krop' date='Oct 10 2004, 11:51 PM']Zulke mensen zijn gewoon maatschappelijk onverantwoord bezig. [right][snapback]44698[/snapback][/right]
[/quote]


Zolang je de maatschappij niet verstoord denk ik ook niet dat je maatschappelijk onverantwoord bezig bent. Zelf heb ik ook nog nooit meegemaakt dat gothics of mensen met van die spikes de orde hebben verstoord. En dat kan ik niet van elke groep mensen zeggen, helaas. :s

Ook ken ik iemand die ook zwarte kleren draagt en van die spikes enzo heeft, maar het enigste waar die persoon in verschilt van hoe de meeste mensen zijn, is dat die diegene bepaalde kleding draagt. Net als skaters of gabbers bepaalde kleding dragen.

Mgoed, dat is natuurlijk maar 1 geval. Iedereen is anders, ieder zijn/haar eigen levenswijze en die levenswijze bepaald meestal niet of je maatschappelijk overantwoord bezig bent. Dat ligt 9 van de 10 keer aan de persoon zelf.

Voor de rest heb ik niks tegen gothics, ze moeten zelf maar weten of ze dat willen zijn. Alleen ik zou het niet worden: de gemiddelde gothic heeft een fascinatie voor de dood (als ik de gl-video mag geloven) en dat vind ik nou niet bepaald zo vrolijk. Ook ben ik tegen occultisme, dus magie enzo. Dat met dat veranderen van de kleur van je ogen enzo vind ik niks. Als zoiets gebeurt komt dat niet iig niet van God maar van bv de duivel of een andere macht, als die bestaat. Nou, en van de duivel of een andere macht, moet ik helemaal niks hebben.

Klinkt lekker overdreven dit, maar leg me anders ff uit hoe het wel in mekaar kan zitten. :) Edited by Negno
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 109
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

goths zijn vet, zitte ech superrelaxte gaste tusse (Yes)

de muziek is ook super (Yes)

wa wil je nog meer?

en ze wille heus nie allemaal dood, der zitte ook hele vrolijke tusse :D:


GOTHS RULE!!!
Link to comment
Share on other sites

[quote]Egt koewl! ik zou er ook wel 1 willen zijn!![/quote]
da gaat iig nie over worden.. maja, Kim bdoelde gwoon met "worden" dan de kledingstijl neem k aan... want je word nie op een dag wakker en doet je klerenkast hopen en *poef!* dr hangen amml Gothic kleren :): da gaat nie.. moet je tog egt gaan kopen, en als je die gaat kopen, maak je als het ware de keuze om Gothic te "worden", al ist natuuk nie egt "worden" snapje, tis btje begripsverwarring :) maar k neem aan dat meeste mensen wel begrijpen wat dr wordt bedoeld...

en ach, fascinatie voor de dood is nix mis mee hor, en opmerking dat t niet vrolijk is, nee ist ook nie... maar we doen met zn allen zoveel dingen die nie vrolijk zijn, maar kennen we nog wel vrolijk blijven :) ik heb ook wel interesse in de dood, fascinatie gaat me maybe wa te ver.. maar kan nog best vrolijk wezen hor :):

wrom zou btw die kracht per definitie van de duivel komen, tsja, da lijkt wel zo omdat Gothics dr btje duister uitzien ofzo, dus worden ze in verband gebracht met "slecht" en de duivel.. maja, er is niet te voorspellen hoe God is, en misschien komt de kracht voor de magie wel juist van God, en leeft de rest amml naar de hand van de duivel... ik denk t niet zeg k dr meteen bij, ben t nie met dit standpunt eens, maar t k Edited by Letzlo
Link to comment
Share on other sites

[quote name='* Mlies *' date='Oct 11 2004, 08:07 PM']Zal ik ook eens 'n mooie post posten.

[b]Moraal van dit verhaal[/b] : Wees niet 'iets', wees gewoon je eerlijke zelf.
[right][snapback]44779[/snapback][/right]
[/quote]

Dat vind ik nou een hele mooie moraal. :handsup:

Het probleem alleen is dat niet iedereen wordt geaccepteerd zoals hij/zij is en dan is het wel zo fijn om 'iets' te zijn en ergens bij te horen, anders sta je er behoorlijk alleen voor.

Daarnaast geeft 'iets' zijn je een plekje tussen de mensen waarmee je omgaat en dat is belangrijk. Je staat dan sterker in het leven en ben je zekerder van jezelf. Iedereen is anders, maar er zijn overeenkomsten en die zijn nodig om mensen samen te brengen.

Dus ik denk wel dat het goed is als je 'iets' bent, want dat kan dus ten goede van jezelf komen, maar zodra het ten koste gaat van je eigen ik, dan kan je er beter van af haken en ergens anders je plekje in de maatschappij gaan zoeken. Maar in dat alles moet je zeker eerlijk jezelf zijn. :)


[quote name='Letzlo' date='Oct 11 2004, 12:02 AM']wrom zou btw die kracht per definitie van de duivel komen, tsja, da lijkt wel zo omdat Gothics dr btje duister uitzien ofzo, dus worden ze in verband gebracht met "slecht" en de duivel.. maja, er is niet te voorspellen hoe God is, en misschien komt de kracht voor de magie wel juist van God, en leeft de rest amml naar de hand van de duivel... ik denk t niet zeg k dr meteen bij, ben t nie met dit standpunt eens, maar t k
Link to comment
Share on other sites

[quote]Moraal van dit verhaal : Wees niet 'iets', wees gewoon je eerlijke zelf.[/quote]
je eerlijke zelf kan ook 'iets' zijn, iemand die iets is doet zich 9 van de 10 keer niet anders voor dan dat ie is, geloof ik iig nix van, een mens kiest er niet bewust voor om Gothic te zijn zoals erges al werd gezegd, maar dat is ie of is ie niet, dus een egte Gothic is 'iets' en hoort erges bij, maar is tog zn eerlijke zelf.. dus da kan ook zeg maar :) al zijn dr wel neppes ja, maar die zijn tog wel in de meerderheid want die houden zo'n levensstijl nou eenmaal niet vol lijkt me (andere interesses, andere voorkeuren, andere vrienden..)

[quote]Het hoeft dus niet per definitie de duivel te zijn, maar zolang (in het christelijk geloof) hij de enige kwaade macht is, ga ik er maar vanuit dat hij erachter zit.[/quote]
dat is dus juist mijn punt, wie zegt dat dr een kwade macht achter zit? dat wordt maar aangenomen omdat die Gothics dr nie zo supervriendelijk en symphatiek enzo uitzien... maar kan tog best zijn dat dr een goede macht achter zit, en dan kan t best de God van t Christendom zijn hor... waarom zou magie nmlk slecht zijn? t lijkt slecht, maar dan hoeft t nog nie zo te zijn... de mens heeft een groot tekort aan beoordelingsvermogen en inzicht om goed t verschil tussen goed en kwaad te maken...
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Letzlo' date='Oct 12 2004, 11:50 AM']dat is dus juist mijn punt, wie zegt dat dr een kwade macht achter zit? dat wordt maar aangenomen omdat die Gothics dr nie zo supervriendelijk en symphatiek enzo uitzien... maar kan tog best zijn dat dr een goede macht achter zit, en dan kan t best de God van t Christendom zijn hor... waarom zou magie nmlk slecht zijn? t lijkt slecht, maar dan hoeft t nog nie zo te zijn... de mens heeft een groot tekort aan beoordelingsvermogen en inzicht om goed t verschil tussen goed en kwaad te maken...[/quote]

Dat is dus een post-moderne visie op het christendom als je het mij vraagt en echt post-modern ben ik denk ik niet, dus ben ik het daar niet mee eens. :nono:

Maar zoiets verschilt natuurlijk per persoon. :): Edited by Negno
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Negno' date='Oct 13 2004, 05:50 PM'][quote name='Letzlo' date='Oct 12 2004, 11:50 AM']dat is dus juist mijn punt, wie zegt dat dr een kwade macht achter zit? dat wordt maar aangenomen omdat die Gothics dr nie zo supervriendelijk en symphatiek enzo uitzien... maar kan tog best zijn dat dr een goede macht achter zit, en dan kan t best de God van t Christendom zijn hor... waarom zou magie nmlk slecht zijn? t lijkt slecht, maar dan hoeft t nog nie zo te zijn... de mens heeft een groot tekort aan beoordelingsvermogen en inzicht om goed t verschil tussen goed en kwaad te maken...[/quote]

Dat is dus een post-moderne visie op het christendom als je het mij vraagt en echt post-modern ben ik denk ik niet, dus ben ik het daar niet mee eens. :nono:

Maar zoiets verschilt natuurlijk per persoon. :):
[right][snapback]45081[/snapback][/right]
[/quote]
wrom nie mee eens dan? en wa is dr zo post-modern aan, waar jij t dan nie mee eens bent?

@ HiP: leuk stukkie, maar nie egt als je meer wil weten over occultisme, maar eerder over visie van Christendom drop, maar das ook best :) Edited by Letzlo
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Letzlo' date=' 13 oct 2004, 10:12 pm']wrom nie mee eens dan? en wa is dr zo post-modern aan, waar jij t dan nie mee eens bent?[/quote]

In de bijbel worden oa tovenaars afgekeurd. En wie gebruiken er magie: tovenaars. Magie is niet iets van God als je de bijbel mag geloven.

Als je postmodern denkt, dan zeg je over de dingen die in de bijbel staan dat ze mogelijk zijn, maar niet perse waar. Dat doe jij nou ook door te suggereren dat magie misschien wel goed is omdat het misshien wel van God uit komt.

En wat ook post-modern is of misschien zelf helemaal niet christelijk, is dat je zegt dat de mens een groot tekort aan inzicht heeft in goed en kwaad. Met de zondeval is namelijk ook het inzicht in goed en kwaad gekomen. Maar dat is natuurlijk vanuit een christelijk oogpunt bekeken.

En waar ik het niet mee eens ben, is dus die post-moderne visie. Edited by Negno
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Negno' date='Oct 16 2004, 10:31 PM'][quote name='Letzlo' date=' 13 oct 2004, 10:12 pm']wrom nie mee eens dan? en wa is dr zo post-modern aan, waar jij t dan nie mee eens bent?[/quote]

In de bijbel worden oa tovenaars afgekeurd. En wie gebruiken er magie: tovenaars. Magie is niet iets van God als je de bijbel mag geloven.

Als je postmodern denkt, dan zeg je over de dingen die in de bijbel staan dat ze mogelijk zijn, maar niet perse waar. Dat doe jij nou ook door te suggereren dat magie misschien wel goed is omdat het misshien wel van God uit komt.

En wat ook post-modern is of misschien zelf helemaal niet christelijk, is dat je zegt dat de mens een groot tekort aan inzicht heeft in goed en kwaad. Met de zondeval is namelijk ook het inzicht in goed en kwaad gekomen. Maar dat is natuurlijk vanuit een christelijk oogpunt bekeken.

En waar ik het niet mee eens ben, is dus die post-moderne visie.
[right][snapback]45495[/snapback][/right]
[/quote]
ok :) k voel me steeds post-moderner zeg... maja, ken de bijbel nie uit me hoofd, dus komt maybe daardoor dat k nie zoveel aanneem als gegeven, omdat k de gegevens nie weet zeg mar... en dat mensen da tekort hebben, mjah, da vink wel.. wie is de mens om te beoordelen wat goed is en wat kwaad? kunnen ze himml niet... vaak ook omdat de mens te kortzichtig is en te subjectief en gwoonweg te stom

maja, da vind ik :)
Link to comment
Share on other sites

Boeiend topic

Ik heb me nooit erg in het wel of niet 'gotic zijn' verdiept.
Dat er leuke kleren bij zijn is een feit, maar zulk soort kleren had ik al, ook in het rood, en groen. De make-up vindt ik nix > hou het maar natuurlijk.

De gedachte erachter of het zwarte of witte magie is............... geen idee, of het een geloof is > weet niet.

Van mij mag iedereen aantrekken wat hij/zij wil en geloven mogen ze ook wat ze willen. Maar als ze met mij over geloof willen praten zal ik vertellen dan van God alle kleuren komen > ook zwart, want hij maakte immers de nacht.
Binnen het Christelijk geloof heb je zoveel vrijheden (mensen besefffen dat meestal niet, die denken dat niets mag) dat alle mensen er gelukkig door/mee kunnen zijn.

@ Letzlo: Dat je niet zoveel weet over de bijbel kan soms een handicap zijn, want dan is het moeilijk daar een mening over te hebben. Ik heb een goeie tip...... Binnenkort komt er een nieuwe bijbelvertaling, vanuit de oorspronkelijkte tekst overgezet in normaal nederlands, ik kijk er naar uit, het belooft goed leesbaar en te begrijpen te zijn ( volgens enkele proefstukken die ik heb gelezen)
EN die Bijbel is [color=red]vanaf 31 oktober te koop [/color]!!!!!!!!!!

Misschien ook wel te downloaden?????????  sla je slag, en je weet in de toekomst waar het over gaat.
Link to comment
Share on other sites

naja, enige handicap voor mij in deze discussie van t niet kennen van de bijbel is dat ik dingen zeg als Christen zijnde die himml niet Christelijk zijn :) mar ik kan ook zonder bijbel me eigen mening vormen... k vorm me mening aan de hand van mezelf, en niet aan de hand van de bijbel, neem de bijbel wel als zeg mar leidraad, en geloof wat drin staat... maar je moet ook nie je mening vormen puur aan de hand van de bijbel denk k, je kan net zo hard geen Christen "worden" als dat je geen Gothic kan "worden", je bent t of je bent t niet.. of zie k da verkeerd? t gaat dr tog om waar je van nature in gelooft en waar je t mee eens bent, je gelooft tog nie wat je hoort te geloven, omdat t in de bijbel staat? je gelooft in de bijbel vanwege wat dr in de bijbel staat, niet dat je gelooft wat drin staat omdat t de bijbel is... maar das maybe btje andere discussie :): was maar vraag tussendoor zeg mar

en zwart is technisch gezien geen kleur... en dr was tog al "in den beginnen" niets dan duisternis of leegte? das zwart dan zeg mar... en als dr leegte is, is dr nix, en nix = zwart, want das enige kleur die geen kleur is zeg mar... dus heb God dat tog niet gemaakt dan? want da was dr al...
Link to comment
Share on other sites

[quote]@ Letzlo: Dat je niet zoveel weet over de bijbel kan soms een handicap zijn, want dan is het moeilijk daar een mening over te hebben. Ik heb een goeie tip...... Binnenkort komt er een nieuwe bijbelvertaling, vanuit de oorspronkelijkte tekst overgezet in normaal nederlands, ik kijk er naar uit, het belooft goed leesbaar en te begrijpen te zijn ( volgens enkele proefstukken die ik heb gelezen)
EN die Bijbel is [color=red]vanaf 31 oktober te koop [/color]!!!!!!!!!!

Misschien ook wel te downloaden?????????  sla je slag, en je weet in de toekomst waar het over gaat.
[right][snapback]45500[/snapback][/right]
[/quote]

Misschien btje offtopic, maar een godsdienstleraar, Vos, die tot iets meer dan een jaar geleden op het HLC les gaf, heeft aan die vertaling meegewerkt :)

Ooh dat moest er ffies uit :):

[b]Edit Krop: Als je quote moet je [code][quote][/code]aant begin zetten :)
Maar dat is idd offtopic, nu allemaal weer ontopic ajb om het even zo duidelijk mogelijk te houden[/b] Edited by Krop
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Wat vind jij van Gothics?, en waar denk je aan als je er 1 ziet?

Oke, nou ik zal eve vertellen wat ik er op het moment van vind, alweer een tijd gelede dat hier wat gepost is. Najah ik kan het niet late om te plaatse wat ik ervan vind.

Wat vind jij van Gothics?
Ik vind het nog steeds een super kewle stijl enz.
Ik ben het eigenlijk alleen nog maar kewler gaan vinden!

en waar denk je aan als je er 1 ziet?
Hey waar heb je die kleding gekocht? :P:
haha najah, dat denk ik dus als ze leuke kleding drage.

En als ze het overdrijve:
wat minder kan ook wel!

Tlijk is overdreven niet mooi!
Kzal hier eens wat foto's neerzette van goth's dat ik mooi vind

[img]http://img198.echo.cx/img198/6070/enaer95pm.jpg[/img]screen.width*0.7) {this.resized=true; this.width=screen.width*0.7; this.alt='Click here to open new window';}" onmouseover="if(this.resized) this.style.cursor='hand';" onclick="if(this.resized) {window.open('http://img198.echo.cx/img198/6070/enaer95pm.jpg');}"  />

[img]http://img198.echo.cx/img198/5054/toendureadarkfairytalebyakoura.jpg[/img]screen.width*0.7) {this.resized=true; this.width=screen.width*0.7; this.alt='Click here to open new window';}" onmouseover="if(this.resized) this.style.cursor='hand';" onclick="if(this.resized) {window.open('http://img198.echo.cx/img198/5054/toendureadarkfairytalebyakoura.jpg');}"  />

[img]http://img198.echo.cx/img198/9816/livingthisdarkfairytalebyuntam.jpg[/img]screen.width*0.7) {this.resized=true; this.width=screen.width*0.7; this.alt='Click here to open new window';}" onmouseover="if(this.resized) this.style.cursor='hand';" onclick="if(this.resized) {window.open('http://img198.echo.cx/img198/9816/livingthisdarkfairytalebyuntam.jpg');}"  />

[img]http://img53.echo.cx/img53/1906/08bycin9xv.jpg[/img]screen.width*0.7) {this.resized=true; this.width=screen.width*0.7; this.alt='Click here to open new window';}" onmouseover="if(this.resized) this.style.cursor='hand';" onclick="if(this.resized) {window.open('http://img53.echo.cx/img53/1906/08bycin9xv.jpg');}"  />

[img]http://img53.echo.cx/img53/3330/enaer225dm.jpg[/img]screen.width*0.7) {this.resized=true; this.width=screen.width*0.7; this.alt='Click here to open new window';}" onmouseover="if(this.resized) this.style.cursor='hand';" onclick="if(this.resized) {window.open('http://img53.echo.cx/img53/3330/enaer225dm.jpg');}"  />

[img]http://img218.echo.cx/img218/4496/wt13hi.jpg[/img]screen.width*0.7) {this.resized=true; this.width=screen.width*0.7; this.alt='Click here to open new window';}" onmouseover="if(this.resized) this.style.cursor='hand';" onclick="if(this.resized) {window.open('http://img218.echo.cx/img218/4496/wt13hi.jpg');}"  />
Link to comment
Share on other sites

Als jij een pittig gekleede foto van dr hebt, of in een bikini ofzo. Dan denk ik dat het eerder in LSR komt. Maar zoals ze nu gekleed is snap ik best waarom ze daar niet bij staat, ze blinkt er gewoon niet uit. Dan heb ik niet het idee, goh wat een lkkr ding is dat zeg... (heb ik misschien toch al niet, maar ikw eet niet hoe ze er anders uit zou zien)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...