Jump to content

Godsdienst


HiP
 Share


Recommended Posts

In de Bijbel is veel te lezen over mensen die met G0d hebben gesproken, en die hebben ervaren wat G0d doet in hun leven.
Tegenwoordig zijn die mensen er ook, maar ze durven misschien niet openlijk te vertellen wat in hun leven is gebeurt. En dat is eigenlijk jammer.
Toch hoor je ze af en toe:

[u]Meegemaakt door een klasgenootje van een bekende van mij:[/u]

Dat meisje kwam laat op de avond naar huis fietsen. Bij een tunneltje onder de weg stonden een paar jongens > je kent het wel. Er gebeurde niets. Ze is gewoon naar huis gefietst.
Even later bij datzelfde tunneltje kwam er een ander meisje aanfietsen > zij is door die jongens lastig gevallen, op zodanige manier, dat ze aangifte heeft gedaan bij de politie.
Er kwam van de Politie een oproep of er getuigen waren geweest.
Dat 1e meisje hoorde ervan, en ontdekte dat ze even daarvoor door het zelfde tunneltje had gereden, en de jongens had gezien > bij de politie kon ze een goede beschrijving geven van die jongens > die werden dan ook opgepakt.
De politie vroeg aan de jongens waarom het 1e meisje ongemoeid voorbij kon fietsen, en dat 2e meisje door hen werd lastig gevallen.......
De jongens vertelden dat dat 1e meisje helemaal niet alleen was, er fietste een man met haar mee. Dat 2e meisje was wel alleen geweest.
Later vroegen ze weer aan dat 1e meisje wie er met haar had meegefietst, maar er was niemand, ze was echt alleen geweest.
CONCLUSIE: Er was iemand bij haar, die door de jongens werd gezien, maar niet door haarzelf. Daardoor werd zij niet lastig gevallen. Een beschermengel?!

Ik geloof van wel, anderen zeggen toeval, of ze heeft geluk gehad.
Maar ik heb wel eens gelezen over engelen, die mensen helpen, ze zijn alleen zichtbaar voor de mensen waarvoor het nodig is dat ze gezien worden, in dit geval dus die jongens, zodat ze het meisje met rust lieten.

En waarom is dat andere meisje dan wel lastig gevallen????? Ik weet het niet. Dat is idd weer zo'n vraag waarop we als mensen geen antwoord weten, en we het maar over moeten geven aan G0d.
En dan proberen ons eigen leven te verbeteren, en een voorbeeld proberen te zijn voor de rest van de mensen > maar dat is erg moeilijk, we zijn allemaal mensen, en fouten maken gaat soms makkelijker dan dat je de dingen goed doet.

Wel weet ik dat ik dingen die ik moeilijk vindt, en de vragen die ik heb, gewoon tegen G0d zeg: Bidden dus, en ik geloof dat hij mij de antwoorden zal geven als het daarvoor tijd is, en ik de dingen kan begrijpen die er gebeuren.

da's amml moeilijk natuurlijk, maar het blijft boeiend....
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

oftewel nog steeds geen antwoord op me vragen...

[quote]En waarom is dat andere meisje dan wel lastig gevallen?????[/quote]
ja maybe vonden die jongens gwoon die 1e te lelijk en die 2e leuk genoeg ofzo... of de 1e x hadden ze wat bters te doen, en de 2e x d88 ze: hey, laten we daar is wat mee doen! of t 1e meisje zag dr sterker/sportiever/whatever uit dan da 2e meisje... da kan ook nog... zijn zat redenen voor op zich, en jongens hebben nog welis moeite zich kwetsbaar op te stellen, en zeggen dan maybe nie zo snel dat ze gwoon bij die 1e nie durfden... en verzinnen ze dr een man bij, da kan natuurlijk lijkt me..
Link to comment
Share on other sites

ja sorry hor, maybe ben k te nuchter ofzo maar zulke verhalen moet k altijd om lachen. ntuurlijk is wat er met dat 2e meisje gebeurd niet om te lachen, maar dan beschermengel enzo, hahaha kom zeg dat kan je zelf ook niet serieus gelove
Link to comment
Share on other sites

In zo'n beschermengel geloof ik eigenlijk ook niej *-). Het verhaal van Lars dat dat eerste meisje zelfverzekerder of sterker of wat dan ook overkwam, of ofdat de jonges het eerste meisje te lelijk vonden daar kan ik meer bij inkomen dan met zo'n beschermengel....
Link to comment
Share on other sites

Ik heb niet echt duidelijk opgeschreven wat die jongens deden > lastig gevallen zei ik, maar ze hebben haar met een stuk of 3/4 - aantal weet ik niet precies - verkracht - 't ergste wat eigenlijk maar mogelijk is.

Ze waren naar dat plekje gegaan met de bedoeling iemand 'te pakken'

En die jongens zeiden tegen de politie dat ze dat 1e meisje hebben laten gaan omdat er een man met haar meefietste - wat dus door die jongens is gezien.

Dat meisje was echt in haar eentje - en wat denk je, een meisje alleen tegen 3/4 jongens > wie zou er sterker zijn ( ook al zit ze op de sportschool en op zelfverdediging...........) die 3/4 jongens toch zeker

Ik ben best sterk, maar die boy hier in huis die 30 jaar jonger is, is mij de baas hoor, als hij kwaad wil doen delf ik het onderspit > hij heeft gelukkig nog respect voor me ( voor zolang het duurt)

Maar ik geloof dus dat er een engel bij dat 1e meisje was.

Ik ken nog zo'n gebeurtenis, als jullie er behoefte aan hebben....
Link to comment
Share on other sites

[quote]Dat meisje was echt in haar eentje - en wat denk je, een meisje alleen tegen 3/4 jongens  wie zou er sterker zijn ( ook al zit ze op de sportschool en op zelfverdediging...........) die 3/4 jongens toch zeker[/quote]
uiteindelijk winnen die jongens uiteraard, maar die jongens wilden cker ff snel lol ofzo, en nie moeilijk hoeven doen... ff iets leuks uitzoeken, makkelijk slachtoffertje... die 1e was da blijkbaar nie, vonden ze teveel moeite ofzo, en die 2e, naja, maybe was da hun laatste kans, omdat ze naar huis moesten ofzo... da kan ook natuurlijk hoor.. maja, maybe wast ook wel een beschermengel, wie weet

en nog 2 dingetjes: 1. heb u me eerdere reactie gelezen? over van jezelf houden enzo? had verw8 dat u wel op zou reageren..
2. ja vertel da andere dinges ook maar
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
[quote name='Letzlo' date='Sep 3 2004, 08:48 PM']en nog 2 dingetjes: 1. heb u me eerdere reactie gelezen? over van jezelf houden enzo? had verw8 dat u wel op zou reageren..
2. ja vertel da andere dinges ook maar[/quote]
1 Van jezelf houden is volgens jou niet zo gewoon, er zijn ook mensen die zichzelf haten zeg je....
Toch diep z'n hart houdt iedereen van zichzelf, lijkt me. Als je jezelf haat zal dat misschien zijn omdat er dingen in je leven gebeuren die je liever anders had, en dat je reageert op een heel andere manier dan de bedoeling was.
Maar zo heel veel weet ik er niet vanaf, want ik haat mezelf niet, ik heb alleen een btje een hekel aan mezelf als ik iets stoms doe, het gemakkelijktste is dan in zo'n geval alles zo snel mogelijk weer te corrigeren.
Kijk maar eens goed om je heen... de meeste mensen doen dingen omdat ze dat zelf leuk vinden, een btje ego
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...