Jump to content

Godsdienst


HiP
 Share


Recommended Posts

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ben cristelijk opgevoed, is alleen nie helemaal glukt :angel-not:

ma ja, kben nu maar nix, k geloof nie ech in iets of iemand, wat gebeurt, gebeurt, daar verander je nie zoveel aan
Link to comment
Share on other sites

ik ben christelijk.. er zit selfs un dominee in me familie..
me familie aan de ene kant is zwaar christerlijk andere kant helemaal niet..
dusj.. ik zit tussein.. ik haat om naar de kerk te gaan.. maar eo vind ik weer leuk.. ik luister dan ook wel eens gospel.. :s of ben ik dan errug revo haha..
Link to comment
Share on other sites

haha val mee tog

je loop iig niet altijd in een rok ofzo :P:

kerk ervaren de meeste idd niet als leuk ofzo (ik ook niet) moet je eens in een evangelische gemeente gaan kijken oid, mss is dat wat?
Link to comment
Share on other sites

ben idd christelijk op mijn manier

heb verder grote bedenkingen over 'de waarheid van de bijbel'
ene kant: er staan dus serieus dingen in waar ik het niet mee eens ben
andere kant: zoiets kan naar mijn idee niet zomaar verzonnen zijn

verder is het volgens mij ook zo dat het christendom en islam en miss ook wel meerdere godsdiensten uitkomen op het zelfde
ze hebben beide de oorsprong daar in het midden-oosten (in de islam hebben ze het ook over Isa([img]http://forum.pc-freakz.com/html/emoticons/censored2.gif[/img]en door alle voettochten, pelgrims, ontdekkingsreizen en handelsreizen en alles van vroeger is het gewoon allemaal doorverteld en verder hebbe 'wij' hier in europa er een andere draai aan gegeven als de moslims in 'het midden-oosten en omstreken' en is het zo uitgegroeid tot andere godsdienst.

Verder heb ik idd totaal geen respect voor welke vorm van extremisme dan ook. Niet van Moslims maar ook niet van christenen (want dat vind ook plaats). Ook vind k dat die zwaar orthodoxe christenen een inburgeringscursus moeten volgen. die mensen die ook inde zomer in zwarte pakken lopen en over alles dood en verdoemenis spreken. Zulke mensen kunnen gewoon niet leven inde huidige maatschappij en moeten gewoon bijgeschoold worden. want er is nu eenmaal ook een leven buiten het geloof om................. Edited by Krop
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Krop' date='Aug 30 2004, 06:56 PM'] Ook vind k dat die zwaar orthodoxe christenen een inburgeringscursus moeten volgen. die mensen die ook inde zomer in zwarte pakken lopen en over alles dood en verdoemenis spreken. [/quote]
ja daar moet ik het ook mee eens zijn...

leuk dat je gelooft, maar je hoeft toch niet alleen maar over negatieve dingen te praten en je mag toch ook weleens plezier hebben (plezier op de goede manier dan h
Link to comment
Share on other sites

het idee dat ik vaak heb bij die orthodoxe mensen (moslim/christen/joods/wat dan ook) is dat ze meer bezig zijn met het leven na de dood, dus met de hemel en de hel, dan met hun leven hier op aarde, waar het nu allemaal om draait.

Maarjah waarschijnlijk zie ik het wel weer helemaal verkeerd :whistle:
Link to comment
Share on other sites

@ vdw: Die laatste zin klopt himml eik :) voor Christenen draait het amml om het leven na de dood, ofwel gaan ze naar de hemel, ofwel naar de hel, ieder1 wil natuurlijk naar de hemel, maar daar moeten ze dan wel goed voor leven, en tegenover niet-gelovigen lijkt t dan alsof ze geen fuck uitvoeren op aarde wat leuk is, maja, das dan bewust gekozen volges mij... Om in de hemel te komen, waar het eik himml om draait, in het paradijs komen en zo eeuwig heel mooi te leven enzo... Tsja, zit wat in natuurlijk, als je drin gelooft, want als je een leventje moet doorbijten om uiteindelijk voor eeuwig een heerlijk leventje te kunnen leiden, tsja, dan is de keuze nie zo heel moeilijk voor mensen die btje doorzettingsvermogen hebben :): maar je moet dr ook maar in geloven natuurlijk... en ja, dr zijn ook gwoon redenen om dr amml niet in te geloven... en tis natuurlijk makkelijker om niet te geloven dan wel :) lijkt wel soort van op Star Wars, "The Dark Side of the Force" is makkelijker, geeft je sneller kracht en macht, maar "The Light Side of the Force" is moeilijker te bereiken, maar geeft je uiteindelijk meer kracht en macht enzo...

oke, maak maar een nieuwe optie in de poll: Star-Wars-ist :):
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...