Jump to content

Godsdienst


HiP
 Share


Recommended Posts

ik respecteer je mening hey :): maar je d8 dat je t maybe nie goed zag, maar naja, ze doen wel wat jij zegt... alleen heel bewust en voor hun draait t gwoon amml nie om t hier en nu, k gaf alleen ff toelichting uit een Christelijk oogpunt denk k :)

ik kan btw ieder geloof wel begrijpen... ook als je nix bent... maar t beste kan ik t begrijpen als je t helemaal niet weet :) tis egt zo'n teringzooi.. amml geloven, gaan amml tegen mekaar lopen klooien, over wat eik? over wat dr in zo'n boek staat, en waarin heilig word geloofd... terwijl dr grotendeels vaak tzelfde in staat, zoals krop al zei... dus ze maken ruzie over iets waar ze t allebei mee eens zijn :) mjah das eik best gevaarlijk... want daar kom je nooit uit natuurlijk :): hmz... soms denk ik ook dat de wereld zonder al die verschillende geloven bter af zou zijn, maar dat weet je natuurlijk nooit cker...
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

[quote name='vdw' date='Aug 30 2004, 06:23 PM'] ej letzlo je zegt hetzelfde in 20 zinne als ik 3 zinnen :p, want je zegt hetzelfde, ze leven voor hun leven na de dood. Nouw ik heb ervoor gekozen om lekker nu te leven en daar nooit mee bezig te zijn, dus mijn hele verhaaltje klopt ook :) [/quote]
geloof jij dan niet dat er iets na de dood is..??
Link to comment
Share on other sites

ik ben christelijk...
soms moet ik ook mee naar de kerk en naar cathegesatie....maar in onze kerk kan ik me niet helemaal goed plaatsen....ze kunnen me niet goed uitleggen waarom iets bijvoorbeeld niet mag of niet goed gevonden wordt.....
maar ja das ook Hervormde Kerk en das dus ook wat 'zwaarder'

Ik geloof wel, maar niet op de manier die de kerk mij wil laten geloven.....
Link to comment
Share on other sites

[quote name='luv u' date='Aug 30 2004, 08:59 PM'] ben ook christelijk opgevoed, maar m'n ouders verplichten me een soort om mee te gaan, als ik niet meega, heb ik hierthuis dus beetje erge ruzie  :wierd:  maar wat vinden jullie daar dan van, dat je ouders je dwingen? [/quote]
dwingen, ja kvind dwingen eik zo negatief klinken, k moet ook nar de kerk, maar dwingen lijkt net alsof ik zelf er pertinent niet heen wil. niet datk me nou telkens verheug om naar de kerk te gaan, maar mn ouders zegge gwoon dat zolang ik bij hun in huis woont dat ik hun regels moet opvolgen over naar de kerk gaan enzo dus dat vind k op zich wel ok
Link to comment
Share on other sites

[quote]de bijbel is meer dan 2000 jaar oud. hoe kan je ooit de 'normen en waarden' toepassen van de bijbel in onze huidigen maatschappij. dat is toch totaal onmogelijk??????[/quote]
das ik denk k psies wat de meeste mensjes hier doen... wel geloven in "iets", in G0d dus eik (kvind nie kunnen dat da gecensureerd is nog steeds :)), maar dr dan hun eigen invulling aan geven, hun eigen vertaling naar de huidige maatschappij.. ik persoonlijk geloof in wat dr in de bijbel sta, maar niet alles, wel dat dr een G0d is, en dat J3zus bestaat enzo... maar sommige dingen kan ik t gwoon niet mee eens zijn, ik geloof daarom ook heel vrij, en geef een soort van mijn eigen invulling aan de woorden zou je kunnen zeggen... al klopt dat niet egt :) ik denk dat je ook z
Link to comment
Share on other sites

[quote name='luv u' date='Aug 30 2004, 07:59 PM'] ben ook christelijk opgevoed, maar m'n ouders verplichten me een soort om mee te gaan, als ik niet meega, heb ik hierthuis dus beetje erge ruzie  :wierd:  maar wat vinden jullie daar dan van, dat je ouders je dwingen? [/quote]
Dat Probleem heb ik dusj ook.. ik moet perse 1x per zondag naar de kerk.. zo niet mag ik bijv un maand niet uit, of un maand niet internetten.. egt triest vind ik da!! Ik vind onze kerk veel te moeilijk na 3 woorden van de preek snap ik ut al niej meer.. al gingen ze het nu makklijker uitleggen dat snapte ik maby er nog wa van.. maar nu dusj niej, dusj ik zit gwoon 3 kwartier onder diej preek nix te doen..!! zucht
Link to comment
Share on other sites

[quote]Ik geloof wel, maar niet op de manier die de kerk mij wil laten geloven..... [/quote]

ben het volledig met jansuh eens, je bent vrij om te kiezen wat je wilt met je leven, je ouders moeten je laten kiezen, tis toch je eigen leven en niet het hunne? :angel-not:
Link to comment
Share on other sites

als je jong bent kan je gewoonweg nog geen weloverwogen keuze maken, en dus geven je ouders jou dingen mee die zij denken die goed voor je zijn. je ouders hebben namelijk in de regel het beste met je voor. Maar nu je op een leeftijd bent gekomen waarop je wel zelf kan kiezen wat je wel en niet wilt moeten ze je ook laten kiezen vind ik, of iig als je 18 bent ...........................
Link to comment
Share on other sites

@ Krop: daar benk t mee eens

dat van dat dwingen.....mja....Ik moet ook mee, maar ik voel me niet gedwongen, niet dat t leuk is ofzo....

Over mijn 'eigen' manier van geloven:

Dingen in de Bijbel kun je op je eigen manier opvatten, maar ik vat ze 'meer in deze tijd' op dan onze kerk. En bijvoorbeeld onder catechesatie kan dat nogal eens botsen, maar de reden waarom IK fout zit dan, kunnen ze me niet geven.
en een dominee moet dat toch goed kunnen.
maar dat kan ie niet.
Link to comment
Share on other sites

ik moest ook altijd twee keer mee naar de kerk van mn ouders. en toen ik n jaar of 14 was had ik er egt n gruwelijk hekel aan. Maar ik moest tog mee. En uiteindelijk is dat voor mij wel goed geweest. Ik ga nu meestal uit mezelf 2 keer op een zondag naar de kerk, maar als ik een keer geen zin heb, of het is zaterdagavond errug laat geworden, mag ik ook gewoon thuis blijven. Maar ik ben inmiddels ook 22 en ik vind niet dat mijn ouders mij meer kunnen verplichten om mee te gaan naar de kerk. En dat doen ze gelukkig ook niet!
Link to comment
Share on other sites

Ik kijk 2 dagen niet op deze site en dan is er ineens zo'n boeiend topic..............

Ik ben wel gelovig > Ik geloof in de Vader, de Zoon en de Heilige Geest > een drie- Edited by 007
Link to comment
Share on other sites

[quote]En dat je van andere mensen net zoveel houdt (L) als van jezelf.[/quote]
en als je da laatste nou net niet doet? zijn zat mensen die zichzelf haten... kunnen ze dan ieder1 om zich heen ook gaan haten, terwijl da dan tog goed is?

[quote]eigenlijk zou je er bij Godsdienst op school over moeten kunnen praten........[/quote]
da ken nie, want bij ons op school houd Godsdienst iets heel anders in, wat weeknie, maar we kijken iig veel film..

en voorderest hek ff nix te reageren.
Link to comment
Share on other sites

het vak heet niet voor niets godsdienst en levensbeschouwing. en godsdienst wil niet zeggen les over het christendom, maar les over godsdiensten en een beschouwing over het leven.

dat we daar film bij kijke ligt denk meer aan de leraar die niet weet wat ie eigenlijk moet vertellen in de les

verder @ 007:
die vergelijk van geloven dat jij in asperen woont kan je niet helemaal gelijk trekken aan het geloven in [img]http://forum.pc-freakz.com/html/emoticons/censored2.gif[/img] bestaat niet. en dat is denk het moeilijkste punt van het geloven.

ow leuk geloven, maar waarin? wanneer merk je er iets van? en wat merk ik dan? allemaal vragen die voor de meesten nooit beantwoord worden tijdens het leven. en nu snap k mn eigen verhaal niet meer :)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...