Jump to content

Europese Grondwet


Krop
 Share

Recommended Posts

kun je ook geen mening stemmen als je daarheen gaat? lijkt me egt vet, ga je himml naar da hokje om te zeggen dat je geen mening heb :p

naja tuulk is da nie zo mar leek me gewoon leuk :)

oh en ze is denk tegen omdat ze niet voor is.. is ook een argument, en gelukkig hoef je je argumentatie nie op te geven voor je stemt om je stem geldig te laten zijn, dus ja :)
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

je kan toch ook blanco stemmen?:o
of is dat alleen bij verkiezingen?

dan wil je toch zeg maar niet je stem verloren laten gaan en zorg je er voor dat er meer stemmen nodig zijn om een meerderheid te krijgen Edited by Krop
Link to comment
Share on other sites

@marlies: onzin :)

net als astrid zegt, as iedereen zo denkt, krijg je dus n opkomst van 0%. Want niemand z'n stem is doorslaggevend, maar veel stemmen bij mekaar wel, en die ene kan maar net de beslissende zijn.

"Wees blij dat je mag stemmen, in veel landen mogen mensen of vrouwen dat niet"
Link to comment
Share on other sites

Wat een belachelijk overtrokken vergelijking zeg.. mijn god, waar zijn al die mensen bang voor. Je gaat toch niet een tegenstem uitbrengen tegen iets wat tot nog toe alleen met grof geweld van hitler napoleon karel ed is gelukt, n.l. de vereniging van europa.

Ohnee we zullen balkenende is even een poepie laten ruiken. Jongens stemt tegen! Want we zijn bang voor nog meer Turken in ons land! We hebben dan ook niets van voorlichting over de grondwet opgeslagen, maar da ken ons nie schele. Ik vin da Europa zo al gek genoeg is. Ik denk zelfs he, dat we zo veel macht kwijt raken, dat we strax niet eens meer mogen zeggen hoeveel cacao er in chocola moet zitten nog voor het chocola mag heten. Nee dat gaat te ver. Aldus Geert Wilders. Nee hij vergeet even dat NL het meest achterlijke bureacratische landje is wat Europa kent. En dan istie bang om macht te verliezen... huh? Macht verliezen? Met een inwoneraantal in ons 'nieuwe machtsblok' dat is gestegen van 16 naar 450 miljoen?

Mensen die tegen stemmen stemmen tegen wat ze eigenlijk willen uiteindelijk
Link to comment
Share on other sites

[quote name='ayelt' date='May 22 2005, 12:27:20']Mensen die tegen stemmen stemmen tegen wat ze eigenlijk willen uiteindelijk
[right][snapback]70316[/snapback][/right]
[/quote]
Misschien wel, mar indd, dat "uiteindelijk" is belangrijk, voor veel mensen gaat t amml te snel schijnbaar, dus die stemmen op die reden tegen, ze willen het maybe wel, mar uiteindelijk, nu meteen maybe niet..
Link to comment
Share on other sites

Een politieke macht die een mensenmassa 1 richting wil opstuwen door middel van belachelijke ondemocratische uitspraken wordt hard in het gezicht uitgelachen. De EU is voor veel Nederlanders een 'Ver Van Mijn Bed Show.' "Het zal aan me reet roesten!" is de gedachte van het volk. Ik denk dat de meeste mensen die tegen de grondwet stemmen het puur doen om de politiek te narren en ik heb daar alle begrip voor.  Het is eigenlijk om te huilen hoe Balkenende en zijn maten alles in de strijd gooien om een JA te krijgen, hoe ondemocratisch dan ook. NEE heb je, voor een JA moet je hard werken...
Link to comment
Share on other sites

nja hard werken voor een JA doen ze wel hor, t werkt alleen niet :)

maar idd, er zijn heel veel mensen die NEE stemmen om Balkendende en consorten te narren :), want je daar mee opschiet weet k niet, want die treden echt niet af dan, ze draaien niets van hun (waarschijnlijk) noodzakelijke maatregelen terug. mgoed :)
Link to comment
Share on other sites

ik heb de stellingen beantwoord en toen kwam ik op 70% uit. Dus eik moet ik ja stemmen. Maar mijn gevoel zegt dat ik nee moet stemmen. Maar als iemand mij vraagt waarom, dan weet ik dat niet. Dus ik weet het nog niet wat ik ga stemmen, maar ik wil wel stemmen. Want je hebt dat recht dus dan moet je daar ook gebruik van maken.
Link to comment
Share on other sites

Maar ik vind ook dat je niet alleen op je gevoel af moet gaan. Je bent wel aan niemand verantwoording schuldig, maar ik vind dat je eik wel argumenten moet hebben waarom je voor of tegen stemt. Maar goed, die heb ik ook nog niet, mijn gevoel zegt dat ik tegen ben, maar ik heb er daar geen verstandelijke argumenten bij.
En ik vond die stellingen idd ook wel een beetje dat ze je in een bepaalde hoek drijven, en soms vond ik de vraag ook zo vaag gesteld dat ik eik ook nie goed wist wat ik er nou van vond.
Alles bij elkaar genomen, vind ik het dus maar een vage boel... maar gelukkig heb ik nog even voordat ik moet stemmen, dus ik luister maar tot die tijd naar allerlei argumenten en dan maak later wel de keus.
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Letzlo' date='May 22 2005, 18:37:52']btw, deze in dit topic zou dan van de overheid zijn, dus vdaar word je naar voor gepushed alst ware, makes sense eik..
[/quote]

[quote name='referendumwijzer.nl']De ReferendumWijzer wordt gemaakt door het Instituut voor Publiek en Politiek (IPP). Het IPP is een landelijke, niet-partijgebonden organisatie die zich ten doel stelt politieke en maatschappelijke participatie te bevorderen. [/quote]
[quote name='referendumwijzer.nl']De ReferendumWijzer is mede mogelijk gemaakt door financi
Link to comment
Share on other sites

ja mar da kunnen ze altijd zeggen natuuk :) makers willen nog welis wa doen voor wa extra geld.. mar t zou net zo goed onafhankelijk kunnen zijn hor, kweenie, volgens die test iig niet, k zou iig tog aanraden nog wa andere wijzers te doen (bv die van de SP :)), mar das sowieso handig denk, net zoals je (proberen) niet te beperken tot 1 argument..
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Krop' date='May 19 2005, 21:56:56']@marlies: onzin :)

net als astrid zegt, as iedereen zo denkt, krijg je dus n opkomst van 0%. Want niemand z'n stem is doorslaggevend, maar veel stemmen bij mekaar wel, en die ene kan maar net de beslissende zijn.
[right][snapback]70176[/snapback][/right]
[/quote]

nee hoor, we krijgen geen opkomst van 0%, niet iedereen denkt zoals ik.
En als ik er zelf ook geen mening over heb kan ik toch ook beter niet stemmen?

[quote]"Wees blij dat je mag stemmen, in veel landen mogen mensen of vrouwen dat niet"[/quote]

Eet jij je groente nou maar eens op, want dat hebben ze in de arme landen ook niet :P:
Link to comment
Share on other sites

ja dat zegt Bennetje Bot ook :)

hij vindt dat iedereen die niet inhoudelijk over de grondwet gaat stemmen, dus mensen die tegenstemmen omdat ze balkenende n sulletje vinden of omdat ze de gulden terug willen, dat die niet moeten/mogen gaan stemmen.

maar dat zeg jij eik niet merk k nu, mja als je dr geen mening over heb, moeje blanco stemmen (as da kan dan)
of je gaat er een mening over krijgen dat kan ntuurlijk ook!
Link to comment
Share on other sites

Vroeger (40-45) was er een man, die 1 volk, 1 rijk, 1 president, 1 munteenheid wilde.
Ging misschien een beetje verkeerd, maar nu wil brussel toch ook zoiets?

Hooguit hadden we nu alleen germaans gepraat en hadden we weinig last van auslanders.


En nu willen ze ook zoiets, alles hetzelfde blabla. Dat gaat toch niet goed komen, we moeten dan van 128 euro naar 400 nog wat euro in een jaar, want dat betalen we per inwoner aan de eu.
en wat krijg je er voor terug? een hoop gezeik.

Waarom iets proberen, wat in het verleden ook is mislukt?
Link to comment
Share on other sites

denk dat de vergelijking ietwat krom is HiP :)

toen was t 1 man die t wilde, en probeerde het met geweld tot stand te brengen etcetera etcetera :)

mgoed dat wist je zelf ook wel
Link to comment
Share on other sites

de VVD heeft dat nou juist willen gebruiken als reden dat je voor moet stemmen :): met de nieuwe 'grondwet' krijg je een betere verdeling van de macht!

mjah k vind eik maar gaar.. tis niet eens n grondwet..
Link to comment
Share on other sites

ja nog niet eens eik :): k zag laatst die kerel op tv die um geschreven heb en toen gingtie uitleggen dat wij als nederland niet bang hoeven te zijn voor ons drugsbeleid enzo omdat het toch geen grondwet is..
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...