Jump to content

Mag er een islamitische partij in de politiek?


HiP
 Share

Recommended Posts

zeker niet.! Eerst wordt het een politieke islamitische partij.. dan gaan alle buitenlanders daarop stemmen zodat die partij langzaam meer te zeggen krijgt enzo en binnen de korste keren hebben ze meer te zeggen dan de "gewone nederlanders"
Link to comment
Share on other sites

Persoonlijk liever niet, maar in strijd met de grondwet om zoiets te verbieden..

k vind dit eik meteen al een anti-islam topic..
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Mvr. Lamp' date='Jan 17 2005, 06:01 PM']zeker niet.! Eerst wordt het een politieke islamitische partij.. dan gaan alle buitenlanders daarop stemmen zodat die partij langzaam meer te zeggen krijgt enzo en binnen de korste keren hebben ze meer te zeggen dan de "gewone nederlanders"
[right][snapback]57154[/snapback][/right]
[/quote]
Dat zal dan wel weer meevallen, sowieso krijgen ze nooit 76 zetels, dus zal er altijd een andere partij bij betrokken zijn...

@Gudde: Het gaat niet zo zeer over moslims, maar islam in de politiek... Edited by HiP
Link to comment
Share on other sites

'k denk niet dat ze al te veel kans maken, maar dan benk er alsnog tegen want het gaat de integratie tegen. De Islam is een heel andere cultuur en in niet te integreren in onze maatschappij denk ik.
Link to comment
Share on other sites

na kzeg ja! en dan in de zin van: ja s best joh
kweet alleen nog nie wrom, maar k kom dr nog wel op terug, eerst ff M&O leren
Link to comment
Share on other sites

[quote name='mini_loof' date='Jan 17 2005, 08:10 PM']kort maar krachtig: neej :):
[right][snapback]57187[/snapback][/right]
[/quote]
juist niet krachtig, zonder argumentatie/motivering hebben we er niets aan
Link to comment
Share on other sites

Ik vind dat het best moet kunnen. Er zijn veel moslims in Nederland, gewone burgers, dus als ze dat willen hebben ze recht op een eigen politieke partij. Het zou inderdaad misschien voor wat problemen zorgen, maar ik denk dat 'de moslims zouden binnen de kortste keren de overhand krijgen in Nederland' een beetje overdreven is.. Dus van mij mag 't best
Link to comment
Share on other sites

[quote name='natasja' date='Jan 18 2005, 11:12 AM']ik vind ook van niet, want dan gaan denk ook al die buitenlanders daarop stemme
[right][snapback]57211[/snapback][/right]
[/quote]

maar echte buitenlanders hebben helemaal geen stemrecht..
Link to comment
Share on other sites

[quote name='HiP' date='Jan 17 2005, 05:06 PM'] Die partij doen ze maar in hun land van herkomst! Dan kan dat land ook worden zoals ze willen en dan hoeft dat niet hier![/quote]daar zit wel wat in vind ik.

maar mag er een islamitische partij? ja mag wel van mij
moet er een islamitische partij komen? neuh hoef nie per s
Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat als er een islamitische partij zou komen, dat deze niet zo bar veel invloed zal hebben, ten eerste zijn de Islamieten in ons land ver in ondertal wat in weinig stemmen/zetels zal resulteren. Ten tweede kunnen ze weinig tot niks met hun geloofsovertuiging in een politieke partij, er geldt in Nederland immers een scheiding tussen kerk en staat.
En wat het debatteren betreft; Ik ben er van overtuigd dat er strikte regels aan verbonden zitten om in de tweede kamer zitting te mogen nemen waarvan goed Nederlands spreken misschien wel de grootste eis is. Conclusie: Een Islamitische partij met enige omvang en macht in ons land zie ik niet zo snel tot stand komen.
Link to comment
Share on other sites

De moslims in Nederland stemden bij de laatste verkiezingen in januari 2003 vooral op de PvdA (32,4 procent), of stemden niet (31,8 procent). GroenLinks haalde 12,5 procent, CDA 6,8 procent. Als er nu verkiezingen zonder moslimpartij zouden zijn, stijgt de PvdA onder de moslims naar 44,3 procent. 32 Procent weet niet wat ze gaan stemmen of wil het niet zeggen.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...