Jump to content

Theo van Gogh vermoord


Jos
 Share

Recommended Posts

Naar net bekend is geworden is cineast Theo van Gogh geliquideerd in Amsterdam. De schietpartij vond rond 9 uur plaats. De dader is aangehouden. Theo van Gogh stond bekend om zijn 'kritische' houding tegenover de Islam. Theo van Gogh maakte samen met VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Ali de film Submission die in het VPRO programma 'Zomergasten' werd vertoond. Hierin namen de twee stelling tegen de vrouwonvriendelijkheid van de Islam. Naar aanleiding van deze film werden zowel Theo van Gogh als Hirsi Ali via internet met de dood bedreigd. Theo van Gogh is 47 jaar geworden.

Jos
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

nu ook bekend.......


da het weer een man met arabisch uiterlijk was :help:

leren die mensen nouw nooit dat als j ehet niet eens bent met iemands mening, dat je dan een discussie aangaat, en hem niet vermoord 8o)

pas je eens aan aan onzoe cultuur!!!!!
Link to comment
Share on other sites

waarom schieten ze  Ayaan Hirsi Ali, de vuile moslim teef (aldus Theo Maassen), dan ook niet gelijk dood

Njah Thee heeft ook een film over Pim gemaakt, die binnenkort uit komt

echt vuile naaistreek, de Islam is gewoon de Hitler van de tegenwoordige tijd
Link to comment
Share on other sites

Theo van Gogh doodgeschoten
AMSTERDAM - Filmmaker Theo van Gogh is dinsdagochtend in de Linnaeusstraat in Amsterdam om het leven gebracht. Volgens de politie heeft de dader op de regisseur geschoten en is hij ook gestoken. Twee andere personen, onder wie een motoragent, raakten gewond bij de arrestatie van de vermoedelijke dader. Deze persoon is opgepakt.

[img]http://www.telegraaf.nl/multimedia/archive/00578/theo_van_gogh_578471c.jpg[/img]


De aanslag gebeurde om 08.45 uur voor het stadsdeelkantoor in de Linnaeusstraat. Van Gogh overleed ter plekke aan zijn verwondingen. De producent van de filmmaker, Gijs van Westelaken, bevestigde als eerste dat het om Van Gogh ging. Aan het eind van de ochtend bracht ook de politie het nieuws naar buiten.


Volgens een woordvoerster van de politie in Amsterdam is de vermoedelijke dader, een man, opgepakt. Tijdens zijn vlucht is hij in zijn been geschoten. Deze persoon is in het ziekenhuis en wordt later gehoord.


Van Gogh kwam uit het stadsdeelkantoor en werd toen door de man belaagd en neergestoken. De filmmaker wist aanvankelijk aan zijn belager te ontkomen, maar werd vervolgens door dezelfde man neergeschoten. Hij vuurde meerdere malen op Van Gogh, die hierdoor ter plekke aan zijn verwondingen overleed. Een omstander raakte later gewond aan zijn been tijdens het vuurgevecht tussen de politie en de vermoedelijke dader, laat de politie weten.


De vermeende schutter vluchtte het Oosterpark in, waarop de aanrijdende politie het park heeft afgezet. In het park hoorde de politie ook nog schoten. Vervolgens is de verdachte aan de kant van de Mauritskade het park uitgevlucht. Daarbij schoot hij op politieauto's. Hierdoor is een motoragent met een kogelvrij vest aan, gewond geraakt. Hij werd getroffen door een kogel in zijn kogelwerende vest.


Een ooggetuige van de aanslag op Van Gogh, M. de Hoop, zag dat de dader na de aanslag enkele minuten over het slachtoffer gebogen bleef staan. "Daarna is de schutter het Oosterpark ingerend." Getuigen zeggen dat aan het mes waarmee Van Gogh is neergestoken, een pamflet was bevestigd.


De moord leidde tot verbijsterde reacties, onder anderen bij koningin Beatrix en premier Balkenende die via de Rijksvoorlichtingsdienst reageerden.


. "Hier zijn geen woorden voor", aldus producent Van Westelaken. Schrijver Ronald Giphart, die samen met Van Gogh werkte aan een film, zei "woest en verbijsterd" te zijn over de gewelddadige dood van de filmmaker. Cabaretier Hans Teeuwen, een vriend van de filmmaker, kon de dood van de regisseur dinsdagochtend "niet bevatten". "Ik kan nog geen reactie geven, sorry. Ik ben er kapot van. Ik weet het allemaal echt even niet."


Ook de voorzitter van het Contactorgaan Moslims en Overheid, A. Tonca, reageerde vol afschuw. Van Gogh liet zich geregeld zeer negatief uit over de islam en conservatieve moslims. Zijn laatste wapenfeit waarmee hij zich de woede van moslims op de hals haalde, was de film Submission, die hij met VVD-Kamerlid Hirsi Ali maakte.


In Submission figureren vier mishandelde vrouwen in een doorschijnend gewaad, waarbij de borsten zichtbaar zijn. Op de lichamen zijn vermeend vrouwonvriendelijke koranfragmenten in het Arabisch gekalligrafeerd. Tonca: "Ik vind zijn opvattingen over de islam afschuwelijk en zeer kwetsend voor de islamitische gemeenschap, maar geen enkel motief rechtvaardigt moord."


De VVD-fractie in de Tweede Kamer reageerde geschokt. "De vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Het gebruik van geweld is niet de manier om te reageren als je het niet eens bent met iemands mening", zei woordvoerster Griffith. De Kamerfractie van GroenLinks noemde de aanslag een monsterlijke daad.
Link to comment
Share on other sites

(8) hoeveel moeten er nog komen?
      hoeveel moeten er nog gaan? (8)

dit is ech niet normaal meer, na pim fortuyn riep iedereen 'dit nooit meer, alles moet veranderen' nou , je ziet wat er van komt............
Link to comment
Share on other sites

BELACHELIJK!!!
Deze marokkaanse-nederlander kan gewoon bij Volkert in de cel, en vol laten lopen met gas. ja serieus wel.
Link to comment
Share on other sites

...
Link to comment
Share on other sites

Net op 538 -> lange frans heeft een couplet erbij verzonnen voor Theo van Gogh vant liedje 'zinloos'
Kvin het eg zwak dat hij geeneens zijn mening mag uiten! Ech ziek in je hoofd als je mensen doodmaak!
Link to comment
Share on other sites

wat k net op FOK las:
het is 911 dagen geleden dat Pim Fortuyn is vermoord > 911 > 9/11
khoop maar op bizar toeval........ :no:

ook las k dit:
[quote][url="http://forums.marokko.nl/showthread...21&page=7&pp=15"]http://forums.marokko.nl/showthread...21&page=7&pp=15[/url]

Een aantal citaten :

Allah heeft toestemming gegeven aan de gene die aangevallen woorden.

ALLE LOF VOOR DE MARTELAAR DIE THEO VAN GOGH NEERGEKNALD HEEFT!!!

ZO KOMEN DE ZIONISTEN EN HUN KNECHTEN AAN HUN BLOEDIGE EIND!

De site is inmiddels offline gegaan , natuurlijk om dit soort uitspraken/teksten te verwijderen in de hoop dat het niet gelezen is .
[/quote]

mgoed, kzit mezelf hier kwaad te maken, woedend wordt en daar heb ik geen zin in!!!!!
Link to comment
Share on other sites

Dit is gewoon KNKR KUT!!!! KLOTE GASTE OOK AMML!!
Ik ben van mening dat NIEMAND hoort te doden!! GOD, ALLAH, WHO EVER heeft ons daar nie voor gemaakt! Martellen die gast, mm voor mm stukjes van hem afsnijden ofzo... en wel in leven houdne natuurlijk! En het heel de wereld laten zien, zoiets doe je gewoon niet! Ofdat het nou Theo is, de buurvrouw, of de man van de slager. Gaat hun maar amml makkelijk af, gewoon een kogel. Watjes! Mondeling ken je je zeker niet verwoorden.... TRIESTE EIKELS!
Link to comment
Share on other sites

Iemand dood wensen keur ik af, natuurlijk is het niet goed te keuren maar sta liever stil bij het feit dat onze maatschappij verruwt en onze vrijheid van meningsuiting in het geding komt. De laffe moord op van Gogh is daar slechts een exponent van
Link to comment
Share on other sites

(dit is nog ff nav wat Ronald zei, maar een paar mensen waren eerder klaar met posten :p)

Nee idd, 't is gewoon ff allah o akbar en dan terroriseren met die hap, en dan zeker ook nog in een hemel met 5 maagden (of hoeveel het er ook mogen zijn) terecht komen :s Daar zeg ik ook tegen: We don't need no water, let the mother *** burn..... & so on

Afgelopen zondag had de dominee het er nog over dat de islam een gevaar is voor het christendom, maar niet alleen voor het christendom, maar ook voor de hele Nederlandse samenleving.

D'r moet natuurlijk wel ff bijgezegd worden dat vooral die opgefokte mannekes van de islam 't allemaal doen. En al die imamen enzo lopen alleen maar geweld te verkondigen en dat wordt vrolijk overgenomen door al die gasten. Maar ik denk niet dat de islam zo'n wrede godsdienst is. 't wordt alleen goed fout beleden dat geloof :s

Mgoed, 't is allemaal al triest zat. Laten we de lieve vrede behouden in Nederland en 'k hoop niet dat er wraakacties gaan komen ofzow. Zoals oa Remkes als heeft gezegd: 'Laten we alsjeblieft het hoofd koel houden!' Daar sluit ik me bij aan. :) Edited by Negno
Link to comment
Share on other sites

wtf  wtf  wtf  wtf  wtf  wtf  wtf  wtf  wtf  wtf  wtf  wtf  wtf  wtf  wtf  wtf  wtf  wtf  wtf hier kan ik me dus echt zoooooo boos om maken he, je mag hier in die  wtf land nog niet eens je mening uiten, hij was daar dan misschien wel een beetje erg extreem in, en heeft redelijk wat mensen met die film beledigt (over de islam) maar dat is toch geen reden om hem gelijk maar ffies neer te knallen ofwelsoms?
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Negno' date='Nov 2 2004, 02:23 PM']Afgelopen zondag had de dominee het er nog over dat de islam een gevaar is voor het christendom, maar niet alleen voor het christendom, maar ook voor de hele Nederlandse samenleving.

[right][snapback]47350[/snapback][/right]
[/quote]

Wat een ontzettend kortzichtige dominee hebben jullie zeg. Er is ook een minder radicale tak van de Islam hoor, niet iedereen heeft dezelfde overtuiging en dadendrang als de dader van vanochtend. Blijf nou verdomme eens realistisch en loop elkaar nou allemaal eens niet zo zwart te maken!

Ik snap best dat dit indruk maakt, maar laat je verstand alsjeblieft spreken en niet je emotie. Edited by Racooligan
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...