Jump to content

Lonsdale V.S. Jong gekleurd


ayelt
 Share

Recommended Posts

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

@ 007

En toch erger ik me helemaal dood als ik op straat een groepje van die volledig ingepakte moslimvrouwtjes zie die heel hyper iets van arabisch aan het praten zijn.. (zodat nog alleen maar ogen zichtbaar zijn). Binnen Nederland kan ik daar weinig sympathie voor opbrengen..

@ NientjuH

Veel allochtonen beseffen ook dat de minder vendiende banen gewoon voor hun zijn. (Wij hebben bijv in de aanstaande 4 vwo  1 molukker en 1 eum afrikaan.. Vind ik niet echt veel...) Het idee dat zij de onderkaste vormen maakt ze ook al sneller aggressief tegen Nederlanders.. (Ook tegen vmbo Nederlanders, ook die hebben gewoon meer ambitie dan vmbo allochtonen om een goede baan te vinden en dat voelen ze aan.)
Link to comment
Share on other sites

Ik heb de gewoonte ( tot ergernis van enkele familieleden) om regelmatig buitenlandse mensen aan te spreken - in het nederlands uiteraard - en vraag dan  of ze thuis met hun kinderen nederlands spreken > meestal zeggen ze dan NEE. Dan vraag ik verder of ze van plan zijn later terug te gaan naar hun thuisland > NEE, en of het dan voor hun kinderen niet beter is meer nederlands dan buitenlands te horen, zodat ze zich beter kunnen uitdrukken en thuisvoelen in - wat voor hen dan - hun vaderland--------meestal zie je ze dan nadenken: waar bemoeit dat mens zich mee, maar uiteindelijk gaan ze dan realistisch nadenken en zeggen ja, maar het is thuis altijd makkelijker om turks of zo te praten en er leven ook veel turken in hun omgeving en zo, maar ze geven me wel gelijk

>>>> nu hopen dat ze het in de praktijk gaan brengen :) want ik vindt het ook irritant als er een groepje mensen buitenlands staat te praten - ze kunnen het overal over hebben, over de sla die er niet zo fris uit ziet, maar ook over mij met m'n stomme hollandse kaaskop :s Ik spreek geen turks/arabisch/somalisch/moluks enz. (alleen een btje fr. du. en eng. )
Link to comment
Share on other sites

Groot gelijk! Ik heb nergens zo'n hekel aan als er buitelandse mensen naar je staan te kijken en dan praten in een andere taal, je kan der nix van zeggen want voor hetzelfde geld hebben ze t indd over sla, maar je voelt soms gewoon dat het over jou gaat, dan heb k zoiets: Doe normaal, integreer en praat Nederlands!
Link to comment
Share on other sites

Ze moeten een beetje warm blijven he... :withstupid:


Krop zei dat de reden dat er zo een enorme kloof tussen de Nederlandse cultuur en de 'Arabische' (Misschien wat globaal maargoed) het stoppen van alle gastarbeiders in grote wijken (west) was. Over 15 jaar hebben we weer volop gastarbeiders nodig. Wat moet er dan gebeuren om de fout die jaren geleden is gemaakt te voorkomen? Of is het dan gewoon niet te voorkomen dat er een 'Islamitische onderkaste in NL' is die zich moeielijk aanpast. (In tegenstelling tot de islamiten in N-Afrika en het midden oosten die zich prima aan het wasten aanpassen, vooral Turkije..)

En er wordt gezegd dat zegmaar de buitenlanders hun trots moeten uiten. Komt dat niet ook gewoon voort uit racisme? Of is dat hun cultuur.. Edited by ayelt
Link to comment
Share on other sites

Het probleem is gewoon dat een hoop allochtonen niet (willen) integreren in de Nederlandse samenleving.

Natuurlijk mag je eigen cultuur en gewoontes behouden, alleen hou er wel rekening mee dat de westerse cultuur heel anders is. Zodra allochtonen dat doen, respecteer je onze cultuur en kunnen wij hun cultuur respecteren.

Allicht zullen de culturen botsen en is er geen compromie mogelijk, maar in dat geval vind ik dat de buitenlandse cultuur moet wijken voor de bestaande cultuur.

Aangezien die intergratie veel te weinig plaatsvind en er te weinig respect is (wederzeids) blijf je die kloof houden. Allochtonen kunnen zo niet in de samenleving terecht en zoeken elkaar op om steun te vinden in deze, voor hun moeilijke, cultuur. Hierdoor krijg je nationalistische gevoelens binnen zo'n groep en kunnen ze zich snel af gaan zetten tegen de cultuur waarin ze zich bevinden.

Doordat de jeugd stikt van de hormonen zal je van hen ook veel merken, alleen de ouders doen er niet veel aan. Dus wanneer er problemen zijn met buitenlandse jongeren moet je de ouders (vaak) ook aanpakken.

Met integratie kun je mens en cultuur samenbrengen en zorgen voor een harmonieuze multiculturele samenleving. Het kost alleen enorm veel moeite en inzet. Inzet die vaak ook ontbreekt, van beide kanten.

Discriminatie zal altijd blijven. Mensen met lonsdale kleding blijf je houden, maar de discriminatie kan in grote mate worden gereduceerd door elkaar dus te respecteren en dat is een lange weg eerdat (bijna) iedereen dat doet, helaas... Edited by Negno
Link to comment
Share on other sites

Misschien offtopic. Even wat nieuws over onze veiligheid:

Remkes: geen extra maatregelen na dreiging
Het aanslagdreigement van de islamitische terreurgroep Jamaat al Tawhid al-Islamiya is geen reden voor extra veiligheidsmaatregelen. Dat zegt minister Remkes van Binnenlandse Zaken.

Website
De terreurgroep publiceerde het dreigement op een Arabische website. De organisatie kondigde aanslagen in Nederland aan als de Nederlandse militairen niet uit Irak vertrekken. In een korte verklaring zegt Remkes nu dat het dreigingsniveau in Nederland niet hoger is.

Regering
Het onderzoek naar het dreigement loopt nog. De internetverklaring was speciaal aan de Nederlandse regering gericht. "Dit is een laatste, simpele waarschuwing. Haal de Nederlandse militairen terug uit Irak."

Extra beveiliging
Vorige maand zijn er wel maatregelen genomen voor extra beveiliging en bewaking van een aantal concrete objecten en locaties. Die volgden volgens Remkes op een verhoogde terroristische dreiging, maar het algemene dreigingsniveau voor heel Nederland werd toen niet verhoogd.

AIVD
Inmiddels heeft de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) contact met zusterdiensten over de recente bedreiging. Die wordt uitvoerig onderzocht, stelde Remkes. De extremistische groepering Jamaat al Tawhid al-Islamiya heeft volgens de minister ook andere landen met militairen in Irak al gedreigd met aanslagen. 

^
|
Dit bericht maak mij bang. Dat groeperingen van plan zijn om de maatschappij te ontvrichten met autobommen en nog meer van die zooi.

Moslimextremisme vormt een groot probleem in Nederland. Deze mensen zijn een gevaar voor de veiligheid voor iedereen in Nederland. Ze moeten daarom zo snel mogelijk op non-actief worden gesteld. Want we willen niet dat (voor de hoogbouwkenners) de Delfse Poort wordt opgeblazen.
Link to comment
Share on other sites

Daar heb je gelijk in. Het dagelijkse leven mag niet onvricht worden door een paar gekken. Maar stel dat het echt gebeurt. Dat er werkelijk een bom ontploft in een 151 meter hoog kantoorgebouw. Dan is de schade niet te overzien. Hoe zou jij dan reageren? Dan breekt de  ***  los. Het is niet voor te stellen maar het kan gebeuren. Edited by Keezy
Link to comment
Share on other sites

als je lonsdale perse met iets wil assosieren, moet je het denk ik bij gabbers plaatsen en niet bij racisten!

die niggers met karl kani zijn toch ook niggers, maar hoeven niet perse racist te zijn

deel van de skaters is ook racist, maar ook niet allemaal....

en @007: ze moeten gewoon die koran weggooien!
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
om dit topic weer even naar boven te halen

k neem aan dat de meesten wel iets hebben opgevangen van de Lonsdale affaire in Dokkum. Op een middelbare school in Dokkum is het dus verboden om Lonsdale te dragen. Dit ivm racistische daden en uitspraken. Het is daar wel iets heftiger dan hier heb ik het idee, maar zal dat verbod ook bij ons ingevoerd moeten worden???

ik ben er zelf geen voorstander van, kvind dat je vrij moet zijn om te dragen wat je wilt. Maar als er leerlingen zijn die lonsdale dragen uit racistisch oogpunt (en het lijkt me heel erg naief om te denken dat die er bij ons niet zijn) dan zou zo'n verbod toch ingevoerd moeten worden, om praktijke als in dokkum te voorkomen.

k las ook iets over een ander merk.. Consdaple ofzo ( waar dus het hele woord nsdap inzit)..............

sites:
[url="http://frontpage.fok.nl/nieuws/45758"]http://frontpage.fok.nl/nieuws/45758[/url]
[url="http://frontpage.fok.nl/nieuws/45825"]http://frontpage.fok.nl/nieuws/45825[/url] Edited by Krop
Link to comment
Share on other sites

Ja idd, ze vinden tog altijd wel weer wat nieuws om te laten zien dat ze bij elkaar horen. Triest dat die gasten dat nog stoer vinden ook, lekker racistje spelen. Maar op die school is niet alleen Lonsdale verboden, ook nog een ander merk, iets met Kani ofzo.  Dat zou dan het merk zijn van Black Power, ze hebben het dus wel eerlijk aangepakt :angel-not:

Verbieden heeft geen zin, ik zou eerder zeggen stuur al die blanke racistjes eens de echte wereld in, dan zullen ze zien dat (gelukkig) mensen met verschillende huidskleur perfect samenwerken en elkaars beste vrienden zijn
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...