Jump to content

Lonsdale V.S. Jong gekleurd


ayelt
 Share

Recommended Posts

[color=red]Londalers VS Jong gekleurd[/color] ( Jong gekleurd zijn alle etnische minderheden uit Noord-Afrika / Midden Oosten bij ons op school..)

Waarom draagt een lonsdaler Lonsdale? Omdat ze allemaal van Boksen houden? Of heeft dat een andere reden? Voelen ze zich berdreigd door onze gekleurde medemens?
Waarom voelen zoveel buitenlanders zich zo 'gediscrimineerd' (= ongeveer het eerste woord wat ze leren :no: ) en zijn ze daarom licht aggressief? (Net als Londsdalers trouwens...)

Het mooie is.. zodra buitenlanders zich gediscrimineerd voelen en dat roepen onderscheiden ze zich dus ook van Nederlanders en worden ze ook snel gediscrimineerd.
Lonsdale dragen om te laten zien dat je het niet moet hebben van buitenlanders werkt net zo averechts. Dan worden buitenlanders ook daadwerkelijk gediscrimineerd en gaan ze zich nog verder onderscheiden van Nederlanders en zo krijg je ze nooit allemaal ingeburgerd in de Nederlandse samenleving.

Het doet me denken aan een soort Israeli-Palestina verhouding, maar dan is het wel even tig keer minder heftig... :D:
Ik heb zelf verder niets met Lonsdalers of met buitenlanders die zich gediscrimineerd voelen. Maar ik vind het allemaal wel boeiend op school altijd. 8<$

Hoe zit deze verhouding volgens jou en welke 'groepering' heeft het bij het rechte eind? Of heb ik het gewoon helemaal fout en hebben ze niks met of tegen elkaar.. Geef je mening, iig als je daarvoor durft uit te komen... :shoot:
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

[quote name='Blufflovergirl' date='Aug 14 2004, 11:31 AM'] Ik heb ur nix tegen.. alleen denken de getinte mensen self dat het iets van gediscrimineerde gezeik is..
mjah!! [/quote]
Maar dat is dus niet zo? :D:
Link to comment
Share on other sites

Nou kijk, Lonsdale is officieel ontworpen door een neger, en het is eik een basketbalmerk. Hoe daar later het discriminerende Lonsdale uit is voortgekomen, dat weet k niet.. Als mensen Lonsdale willen dragen ga ik ze daar niet op beoordelen, net zoals ik mensen niet beoordeel op huidskleur.... Draag lkkr Lonsdale als jij je daar goed bij voelt, maar ik zou het zelf nooit doen. :)
Link to comment
Share on other sites

als ik zonder lonsdale door grote groep allochtonen loop (zonder lonsdale oid) voel ik me tochwel bedreigd

hun hebben al van die blikken van: ik mag jou niet, terwijl je verder geen racistische dingen vertoont...

ze denken hier de touwtjes in handen te nemen en de baas te zijn, dan denk ik wel eens: mss tijd om ook maar eens lonsdale zooi aan te schaffen
Link to comment
Share on other sites

Beschermengel? Zich gediscrimineerd voelende minderheden zijn alleen maar aggressiever hoor... Je kan ze beter gewoon accepteren als Nederlanders en ze gaan zich ook zo gedragen als je ze niet discrimineert... :angel-not:
Link to comment
Share on other sites

Ze worden er zeker agressiever door, dat ben ik met je eens, maar vaak durven ze je niet aan te vallen, tenzij ze er zeker van zijn dat ze je aankunnen. Maar niet alleen van Lonsdale worden buitenlanders agressiever, want je hoort ook vaak dat skaters of gothics of andere alternatievere mensen in elkaar worden geramd.. Terwijl die vaak helemaal niet discrimineren.

By the way, HLC special, hoort dat niet in HLC chat thuis dan? Edited by *Mini-Caro*
Link to comment
Share on other sites

HLC Special is verder niets zeggend, het moet alleen aangeven dat het om onze school gaat:)...

@ Kees
Jij bent al geaccepteerd in Nederland, als jij buitenlanders accepteert wordt jij op ten duur ook geaccepteerd door de buitenlanders. Het enige waardoor ik twijfels heb bij de wil van bijv. Turken is dat er ook nog Bijv. Chinezen zijn die wel direct worden geaccepteerd en ook wilskracht hebben om goede banen en veel geld te krijgen. Ik vraag me af, waarom Turken niet? (Er zijn er natuurlijk wel met goede banen)
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Keezy' date='Aug 14 2004, 12:11 PM'] ik heb ze geaccepteerd maar ze hebben mij niet geaccepteerd dus gooi ik het over een andere boeg. [/quote]
Hier nogmaals van wat ik gezegd hebt. Voor mij houd het op al doen ze raar tegen mij. Ik accepteer buitenlanders die mij ook accepteren maar ik heb geen zin om mensen te accepteren die een zooitje van de maatschappij maken.
Link to comment
Share on other sites

[quote name='*Mini-Caro*' date='Aug 14 2004, 12:37 PM'] Nou kijk, Lonsdale is officieel ontworpen door een neger, en het is eik een basketbalmerk. Hoe daar later het discriminerende Lonsdale uit is voortgekomen, dat weet k niet.. [/quote]
neo-nazi's cq racisten gingen lonsdale kleren dragen met een jack open eroverheen, zodat alleen de middelste letters nsda zichtbaar worde en wat die mensen dan relateren aan de NSDAP, de partij van Hitler.

verder....

de allochtonen die hier bedoeld worden zijn over het algemeen nakomelingen van de gastarbeiders van de jaren 50/60. Die mensen wilden best integreren om hier goed te kunnen werken en geld te verdienen om er daarna in hun thuisland er te kunnen van te leven. Daar hebben 'wij' de generatie voor ons de fout gemaakt. Al die gastarbeiders werden bij elkaar gedouwd in gare wijken (wijk west) en zodoende ontstond er een flink kloof tussen allochtonen en wij, de autochtonen.

Verder denk k ook dat de hedendaagse 'vete' tussen de Israel en Palestina er mee te maken heeft. Israel heeft de onvoorwaardelijke steun van Amerika en helaas ook meteen van ons. 'Wij' hebben nu eenmaal een christelijke basis en Palestina is Isalimtisch. Het grote gedeelte van de allochtonen hier is ook Islamitisch en wij Nederlanders zijn over het algemeen christelijk. Die haad en nijd in het midden-oosten heeft ook gevolgen hier in nederland. Want die mensen voelen zich toch ook een beetje bedreigd door 'de blanken die de moslims willen uitroeien' (want daar lijkt t wel op natuurlijk) ik wil hier verder geen Amerika/Bush discussie laten losbarsten maar dat heeft er volgens mij zker mee te maken.


Verder is het gewoon een feit dat procentueel gezien allochtonen veel vaker schuldig zijn aan criminaliteit dan autochtonen. Daarom hebben wij zo'n idee van : ga dat lekker in je eigen land doen!

Dat is een van de dingen waarom die mensen die gediscrimineerd voelen. EN omdat allochtonen zich daar weer naar gedragen, gaan wij daar weer tegenin enz enz. Dan krijg je gewoon een spiraal effect.

Verder denk k dat tegenwoordig mensen die Lonsdale dragen dat wel doen om z
Link to comment
Share on other sites

t valt mij overigens wel op dat degeen die volop Lonsdale dragen en de "gediscrimineerde medemens" veelal nogal laag opgeleide personen zijn.. maarja zo komt t op mij over hoor, k wil niet meteen iedereen dom noemen ofzo :):
Link to comment
Share on other sites

[quote name='krop']'de blanken die de moslims willen uitroeien' [/quote]

die al qaida gasten roeien de blanken juist uit... :s

[quote name='keezy']Ben ik met jou eens Hip. Ik vind lonsdale eigelijk een soort van beschermengel. Ik ben een aantal keren aangesproken door zulke groepen en met Lonsdale aan heb je er geen last van denk ik.[/quote]

idd, als je lonsdale draagt denken ze gelijk al dat je connecties hebt zeg maar :p

kstond bij de snackcorner biertje te drinke met richard, komt sardar eraan en zet zn fiets neer
ik deed helemaal nix, maar hij komt op me af geef me een duw en begint te zeiken dat als zn fiets omvalt, hij me breekt :s gaat natuurlijk nergens over (n) maar richard die vlakbij stond met lonsdale kisten witte veters enzo durfde hij dus niet op af te stappen....

mjah lonsdale is voor mij niet echt mogelijk ivm broer :s

edit: het probleem is ook vaak dat die allochtonen racist zijn... ik wordt gewoon uitgescholden als k*nkerwitte enzo  :no:  en jah.. die molukkers, turken en marrokanen willen elkaar ook nog wel eens afmaken Edited by HiP
Link to comment
Share on other sites

Wie hebben de huizen gebouwd zodat zij droogzitten? Wie hebben de dijken aangelegd om geen natte voeten te krijgen? Dat hebben de Nederlanders gedaan. En als zo'n buitenlander je  *** witte noemt vind ik dat hij geen gebruik meer mag maken van onze diensten en van dingen dat de Nederlanders hebben opgebouwd.
Link to comment
Share on other sites

[quote name='HiP' date='Aug 14 2004, 04:51 PM'] [quote name='krop']'de blanken die de moslims willen uitroeien' [/quote]

die al qaida gasten roeien de blanken juist uit... :s [/quote]
ja maar hun zien dat dus anders en dat draagt toch ook bij aan het feit dat ze ons niet mogen

en op kees wil ik niet eens reageren. Dat lijkt wel op het beleid van de nazi's tijdens de oorlog ten aanzien van joden die niet meer in bioscopen caf
Link to comment
Share on other sites

[color=red][b]Topic titel veranderd:

van: HLC Special: Lonsdale V.S. Jong gekleurd
naar: Lonsdale V.S. Jong gekleurd

Zie geen direct verband met HLC Special in het topic, en dat is dus duidelijk geen gepaste naam. Ook zou het dan niet in de juiste afdeling gepost zijn.[/b][/color]

Thats all.  :whistle:
Link to comment
Share on other sites

@ Ronald, mijn zegen heb je....

'die al qaida gasten roeien de blanken juist uit'

>Dat is net zoiets al geen geld aan uncicef geven omdat je dan denkt dat wij arm worden en de armen rijk en dan vervolgens bang zijn dat zij ons geen geld zouden geven als wij sloebers zijn... :D:

Post van Kees: En als zo'n buitenlander je  witte noemt vind ik dat hij geen gebruik meer mag maken van onze diensten en van dingen dat de Nederlanders hebben opgebouwd.

Blanken noemen buitenlanders kutmarrokanen o.i.d, moeten ze dat dan wel accepteren? Ze hebben Nederlanders de dienst geleverd om zo'n beetje al het rotwerk op te knappen.

(tis laat, ik ga naar bed Jerry! ) Edited by ayelt
Link to comment
Share on other sites

Boeiende discussie :):

Als iedereen een ander levensvrijheid, levensruimte en recht op eigen gedachte en geloof gunt, en daarbij moeite doet om voor zichzelf te zorgen, zonder daarbij een ander te benadelen > is er volgens mij geen discrimminatie, en zijn oorlogen overbodig.

Moeilijk om een ander hiervan te overtuigen > t enigste wat jij kunt doen is zelf het goede voorbeeld geven > ik weet het > t is een clich
Link to comment
Share on other sites

Bent wel een btje met Kees eens, de allochtonen die zich gewoon normaal gedragen als nederlanders en zich ook niet anders voordoen respecteer ik ook.

Maar er zijn er een hoop die hun trots zogenaamd moeten uiten, door zich vijandig op te stellen tegen de autochtonen.. Zulke gasten mag ik dan weer niet.

Ze zeggen wel dat de nederlanders zo discrimineren, maar het begint er aardig op te lijken dat het meer van de allochtoonse kant komt...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...