D-Eye Posted November 27, 2003 Report Share Posted November 27, 2003 XIII heeft de ambitie om het spel van de stripreeks te worden, met dezelfde grafische look&feel, geluidselementen en andere stripeffecten. Dertien is niet alleen de naam van het spel, maar ook dat van de hoofdfiguur van dit spel. Het spel start als je met een schotwonde aanspoelt op een strand zonder enige herinnering. Terwijl je langzaam je geheugen bij elkaar sprokkelt, merk je snel dat je bepaald een interessant leven geleid hebt. Meer concreet, je hebt blijkbaar moedige pogingen ondernomen om de President van de V.S. neer te leggen? Of ben je een undercoveragent die probeerde om de samenzwering op te rollen? Het spel sleurt je mee in die plotlijn door middel van cutscenes en flashbacks die doorheen heel het spel opduiken. En dan de grafieken. De beruchte cell-shaded grafieken proberen het spel op een stripverhaal te doen lijken, maar verder onderscheidt het spel zich bezwaarlijk van de nieuwste lichting shooters. De decors zien er meestal wel leuk uit, maar alle andere elementen laten het een beetje hangen. De wapens zijn weinig spectaculair, de AI is slecht en de modellen van je tegenstanders zijn niet goed uitgewerkt. Als je een headshot kan uitvoeren krijg je - in pure comicstyle - drie panelen die blablamblam zeggen, maar dat word je al snel beu. Hoewel het spel op een sterk verhaal kan leunen, merk je al snel dat alle missies eruit bestaan jezelf van punt A naar punt B te schieten. Soms loopt er iemand mee, soms moet je wat acrobatische toeren uithalen, maar vermits de levels nooit erg complex of opvallend zijn, blijft dat allemaal erg dunnetjes. Je kan ook saven, maar om Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
InsaneFreak Posted December 4, 2003 Report Share Posted December 4, 2003 Ik ben de game aan het downloaden, wou gewoon eens kijken wat ze er van gemaakt hadden. Ik had er namelijk wel goede reacties over gehoord en gelezen! Ben gewoon benieuwd naar het spel zelf en niet wat de mensen er over vertellen, ieder zijn eigen smaak! [color=red]Duurt nog wel ff voor hem binnen heb, 4 cd's![/color] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
D-Eye Posted December 4, 2003 Author Report Share Posted December 4, 2003 als ik het zo lees lijkt het wel lache. Maar de screenshots die ik heb gezien geven je een totaal ander beeld! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Retrail Posted December 7, 2003 Report Share Posted December 7, 2003 Ik heb de Demo gespeeld. Het is best apart, geweld in cartoonstijl. Maar zeker een goed spel Alleen heb ik niet zoveel zin om 4 CD's te downloaden. Maar een aanrader Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiP Posted January 30, 2004 Report Share Posted January 30, 2004 k kwam hem tegen met DC++ toen had ik eerst ff demo gedowned voor zekerheid, maar mn pc voldoet weer eens niet aan de eisen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
D-Eye Posted January 30, 2004 Author Report Share Posted January 30, 2004 ok hoef ik ook niet te proberen dus. Mijn pc zal het ook wel niet aankunnen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiP Posted January 30, 2004 Report Share Posted January 30, 2004 NFS underground, en de nieuwe PoP doen het ook al niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Retrail Posted February 10, 2004 Report Share Posted February 10, 2004 Zeg, is er niemand van jullie die dat spel al heeft (of kan krijgen) voor mij? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiP Posted February 10, 2004 Report Share Posted February 10, 2004 kwas aant downen, toen kwam k erachter dat hij t nie deed bij mij (via demo) toen hek gecancelt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Retrail Posted February 10, 2004 Report Share Posted February 10, 2004 Kun je hem dan nie ff voor mij downen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts