Jump to content

Sinaasappelkanon


The Doctor
 Share

Recommended Posts

VOORWAARDEN:

Wij zijn zijn niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor het
eventuele resultaat van het maken van dit kanon.

dit is wat je nodig hebt om te beginnen:

* 1 Lange pvc buis van ongveer 80 cm lang en 7,5 cm breed
* 1 Mof van 12,5 cm naar 7 cm
* 1 draaidop/schroefdop van 12,5 cm breed
* 1 Moffen van pvc van 12,5 cm breed
* pvc lijm
* een keukengasfornuisaansteker
* een deo spuitbus (maakt niet uit wat voor merk)
* sinaasappels of tennisballen
* duck tape

Hoe zet je de sinaasappel-schieter in elkaar?

[attachment=1496:attachment]

Stap 1: Het in elkaar lijmen van de pvc onderdelen.

We beginnen met de onderkant.

1. Je smeert als eerste wat pvc lijm aan de binnenkant van de mof (tip laat het eerst net even drogen en smeer het lijm goed in op beide kanten want anders heb je kans dat hij uit elkaar schiet als je geschoten hebt).

2.Daarna duw je de schroefdop in de mof.

3. Daarna lijm de mof van 12,5 cm naar 7 cm aan vast en krijg je als het goed is dit resulstaat (zie foto).
[attachment=1497:attachment]

4. Nu we de onder kant klaar hebben, bginnen we met de loop van het geweer lijm het langste stuk pvc buis aan de mof van 12,5 cm naar 7 cm.

Stap 2: zorgen voor ontsteking.

1. Nu maken nu maken wij de ontsteker er aan vast
(ik zou aanraden om zo een te kopen als die van de foto en dan niet een met een stroomschokje maar een waar een vlam vanaf komt). ik heb hem gekocht bij multishop boden, zie foto:
[attachment=1498:attachment]

Boor een gaatje (kijk eerst even of de boor in de breedte ongeveer net zo dik is als de breedte van het pijpje van de ontsteker waar vlam uit komt) ongeveer waar ik hem ook heb te zitten

2. Zorg dat je hem goed vast maakt zodat hij er niet uit schiet. ik heb hem vastgelijmd met pvc lijm en daarna nog eens flink wat ducktape er om heen gedaan (en hij zit nog steeds dus ik raad je aan om dat ook te doen)

Stap 3: Schieten.

1. zorg dat je een goeie maat bij je hebt want je hebt hier minimaal 2 man voor nodig anders ben je veel te langzaam en voordat je schieten wilt is deo lucht al weg. Als je een tennisbal neemt doe er dan wat ducktape er om heen tot dat ie der goed in past. doe die der aan de onderkant erin zodat ie aan de begin van de loop een beetje klem komt zitten.

2. Zorg dat jij klaar staat met de draaidop zodat jij die dop er snel op kunt draaien. je vraagt je maat of hij er wat deo in wil spuiten. ongeveer 1 t/m 1,5 sec spuiten is meer dan genoeg. als je te lang spuit doet hij het niet want dan is er te weinig zuurstof

3. Eenmaal de dop er op gedraaid kun je schiet maar je maat moet wel afstand houden en er mag helemaal niemand of niets achter de dop staan want die kan er nog wel eens afknallen net zoals wij al eens een keer hadden.

Veel Succes! en doe voorzichtig.
Link to comment
Share on other sites

Haha, dat meen je gewoon niet :p
Robb, heb je dat ding gemaakt?
Link to comment
Share on other sites

Haha, ik zag het gister in Spuiten en Slikken :p (gedownload)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...