Jump to content

Lawine doodt Nederlandse in Franse Alpen


Keezy
 Share

Recommended Posts

Lawine doodt Nederlandse in Franse Alpen

PARIJS - Een lawine heeft maandag in de Franse Alpen een 21-jarige Nederlandse het leven gekost. De snowboardster werd volgens de politie bedolven onder een laag sneeuw aangetroffen naast een piste bij Le Corbier in de Savoie. Elders in de bergen kwamen drie vakantiegangers om het leven.

De vrouw, die met drie anderen op een hoogte van 1900 meter buiten de piste een afdaling maakte, veroorzaakte volgens de reddingswerkers een lawine. In allerijl begonnen vijftig mensen een zoektocht naar de vrouw. Toen zij haar na anderhalf uur onder een meter sneeuw vonden, was het al te laat om haar nog te reanimeren.


In het gebied was in de nacht van zondag op maandag vijftien tot twintig centimeter sneeuw gevallen. Gecombineerd met harde wind is er volgens de Franse meteorologische dienst een verhoogde kans dat sneeuw gaat schuiven.

Boom

Bij Isola en Pra Loup werden een 17-jarige en een 43-jarige ski
Link to comment
Share on other sites

"..... buiten de piste....."

klinkt toch als een 'eigen schuld...'
en nu zullen dr wel een paar "nou ik ga ook altijd buiten de piste, want ik ben ook al heel erg goed" gaan reageren. Misschien is dit een waarschuwing, hoe erg t ook is

en ja, op de piste kan je verongelukken. En thuis op je bed kan er ook een vliegtuig op je huis neerstorten...
Link to comment
Share on other sites

Het lijkt erop dat steeds meer mensen vinden dat ook al staat er "niet doen" dat helemaal niet erg is, dus dat zal ook hier bij sommigen het geval zijn...

Volgens mij las ik alleen ergens anders dat 2 mensen de lawine veroorzaakten waardoor het meisje daar onder bedolven werd. Hoe dan ook erg zat..
Link to comment
Share on other sites

is best wel erg dat het zo is gebeurt ,, maar dan moet je ook
niet buiten de piste gaan want er zijn niks voor niks pistes ..
toch ?!?!


' Huub vertelde mij net dat de 21 jarige docter van Meneer Elbertse is overleden bij een snowboardongeluk. Ik ga er vanuit dat dit het bijbehorende persbericht van is. Ik wil de famillie heel erg veel sterkte wensen bij dit verlies '

ook namens mij wil ik de familie heel erg veel sterkte wensen bij zo`n verlies ,, gewoon oneerlijk :(:
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Mango0' post='79987' date='Feb 22 2006, 11:10 AM']
is best wel erg dat het zo is gebeurt ,, maar dan moet je ook
niet buiten de piste gaan want er zijn niks voor niks pistes ..
toch ?!?!
[/quote]
Hou gewoon je bek over dat off piste gelul! Het feit is dat ze er niet meer is, hoe dat ook gebeurd is. Als je medeleven betuigen wil, dan doe je alleen dat en als je wil zeiken over off piste ski Edited by Jos
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Jos' post='79989' date='Feb 22 2006, 03:13 PM']
Hou gewoon je bek over dat off piste gelul! Het feit is dat ze er niet meer is, hoe dat ook gebeurd is. Als je medeleven betuigen wil, dan doe je alleen dat en als je wil zeiken over off piste ski
Link to comment
Share on other sites

[b]Zwolse studente komt om bij lawinedrama[/b]
De 21-jarige Zwolse Calo-studente Manouke Elbertsen is maandag 20 februari om het leven gekomen nadat ze werd overvallen door een lawine bij le Corbier, in de Franse Alpen.

De studente was samen met drie studiegenoten buiten de piste gaan snowboarden. Volgens de Franse autoriteiten heeft het groepje de lawine daardoor zelf veroorzaakt. Manouke Elbertsen werd bedolven onder de sneeuw. Vijftig reddingswerkers zijn naar haar op zoek gegaan, en vonden haar na anderhalf uur levenloos onder een dik pak sneeuw. De drie anderen kwamen er zonder lichamelijk letsel vanaf. Woensdag 22 februari worden ze door Calo-docenten opgehaald uit Parijs en teruggebracht naar Zwolle.

[b]Verongelukte studente bekend en geliefd[/b]
De 21-jarige Zwolse Windesheim-studente Manouke Elbertsen die maandag 20 februari om het leven is gekomen bij een lawine in de Franse Alpen, was bekend en geliefd binnen de Calo-opleiding.

Ze was bestuurslid bij Calo-studentenvereniging Vestuvalo, en zette zich zo ook buiten de college- en sportzalen in voor haar opleiding. Volgens mede-studenten was buitensport (en dus ook snowboarden) Manoukes grootste passie. Studiegenoten omschrijven haar verder als een vrolijke, actieve jongedame. "Iemand die heel hulpvaardig was, en altijd overal voor in", aldus een studiegenoot. Manouke wordt waarschijnlijk begin volgende week herdacht op op Hogeschool Windesheim.

bron: Omroep Zwolle

Het is waar dat het de dochter van meneer Elbertsen is. Vannochtend toen ik bij nederlands zat, vertelde van Es het de klas. En er is een speciaal gedicht gemaakt en word als het goed is in elke klas voorgedragen! Edited by Blufflovergirl
Link to comment
Share on other sites

[quote name='PC-fre@k' post='79999' date='Feb 23 2006, 12:01 AM']
[quote name='Jos' post='79989' date='Feb 22 2006, 03:13 PM']
Hou gewoon je bek over dat off piste gelul! Het feit is dat ze er niet meer is, hoe dat ook gebeurd is. Als je medeleven betuigen wil, dan doe je alleen dat en als je wil zeiken over off piste ski
Link to comment
Share on other sites

Als ik ergens lees "meisje verongelukt door lawine in franse alpen" en even later in dat stukje iets lees over off-piste dan is het eeste wat in me op komt toch echt dat het stom is dat ze dat gedaan heeft met dit als gevolg.

Trouwens leuke bijzaak, ik denk als ze het geweten had ze daar niet was gweest hoor. Maar wat ik me blijf verbazen is dat mensen dat gewoon niet willen horen. Vergeten die hap, is niet belangrijk want het is nu toch al gebeurd. Best zonde want van zoiets moet je leren, niemand sterft zonder een reden...
Link to comment
Share on other sites

Jezus k begrijp jullie egt niet!! Jullie tonen amper medeleven!!
Sorrie hoor maar het gaat hier wel om een leven van iemand!!
en jullie zegge platweg "eigen schuld dikke bult"
En dan kan j wel gaan zeiken over off piste!! maar zo krijg j het leven niet terug!
het leven zal j nooit terug meer krijgen!
en daar gaat het om! het is niemand zijn schuld!!
Het moeder natuur dr schuld!!
En k hoop dat jullie dan niet meer lope te zeiken!!!
want k vin da jullie nu egt diep triest bezig zijn :S::s::S::s:
Link to comment
Share on other sites

Leg je nou het probleem bij het feit dat er iemand overleden is of het feit dat er mensen zijn die anders denken dan jij?

Volgens mij is er nergens gezegd dat het niet erg is dat ze overleden is? En ik heb zelf al meerdere keren laten vallen dat ik het ook erg voor hen vind.. Bovendien was er volgens mij laatst iemand die ook veel medeleven toonde, bijna iedereen verklaarde hem voor gek. Best zonde...

Let it rest in peace... (F)
Link to comment
Share on other sites

De discussie is die gevoerd word over 'eigen schuld' is herkenbaar, Ik hoor het van meerdere mensen dat ze toch een groot riscio heeft genomen. Het is een kwesie van hoe je het nieuwsbericht opvat, en misschien nog belangrijker, of je erbij betrokken voelt. Het nieuwsbericht wat ik heb gepost vat ik zo op:

Nederlandse snowboardster omgekomen in lawine, ze was buiten de piste > Ik ben van mening dat ze een (groot) risico nam.

Nu je weet wie het is (Je voelt je erbij betrokken) ga je dingen heel anders zien. Je ben stukken emotioneler met het slachtoffer bezig dan een willekeurig persoon uit Vlissingen, deze vind namelijk het buiten de piste treden een belangrijke factor. Als je dan tegenover elkaar staat en je mening erover geeft kan dat leiden tot heftige discussies.

Ik wil de famillie en vrienden veel sterkte wensen met de begrafenis morgen.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...