Jump to content

ICE-trein gestrand door vandalen


Keezy
 Share

Recommended Posts

ICE-trein gestrand door vandalen

Bij het Duitse Oberhausen is geprobeerd een internationale ICE-trein te laten ontsporen.

Metalen plaat
De hogesnelheidstrein was afkomstig uit Amsterdam en raakte door de mislukte poging zwaar beschadigd. De trein reed met een snelheid van 130 kilometer per uur op een metalen plaat die op de rails was geschroefd. De ICE kwam honderden meters verderop tot stilstand. De 230 passagiers moesten met een ander treinstel verder reizen.

Daders
De Duitse politie heeft nog geen idee wie er achter de 'aanslag' zit. In 2004 waren er ook al twee incidenten waarbij treinen op metalen platen reden.

RTLNIEUWS.
Link to comment
Share on other sites

Ben ik toch eigenlijk wel benieuwd hoe ze dat gedaan hebben. Je moet er maar op komen om een metalen plaat op maat te maken en die dan vast te schroeven over de rails (ik neem aan op de houten balken - mochten die nog niet vervangen zijn door steen). En het lijkt me dat zo'n trein die plaat helemaal verrot rijdt.. Maargoed, het zal wel :)
Link to comment
Share on other sites

zo'n trein rijd zo'n lijmklem dr wel vanaf hor,
lukt mij ook als k er met een hamer tegenaan mept

lijkt mij toch dat ze die netjes hebben vast gezet met bouten en moeren (hoe geen id) of netjes met een draagbaar lasapparaat, maar dat is miss riskant met elektriciteit ed
Link to comment
Share on other sites

ja dr staat toch ook echt int bericht dat die plaat was vastgeschroefd..
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...