Jump to content

'Bellen op de fiets wordt bestraft'


HiP
 Share

Recommended Posts

Uitgegeven: 7 december 2005 15:48

DEN HAAG - Handen aan het stuur en alleen handsfree bellen. Bestuurders van auto's zijn op straffe van een fikse boete van minimaal 140 euro (tot maximaal twee maanden cel of 2000 euro boete) ruimschoots bekend met deze regel. De fietsers bellen er met mobieltje aan het oor nog altijd vrolijk op los. Minister Peijs van Verkeer gaat bekijken of dat wel terecht is.

Rondrijden in de auto of op de fiets en bellen tegelijk is gevaarlijk. Buiten het feit dat deze bestuurder een hand tekort komt om richting aan te geven of te schakelen, dwaalt de aandacht van het rijden af naar het telefoongesprek.


Weliswaar in verschillende mate gelden deze gevaren voor fietsers bestuurders van auto's, erkende Peijs in woensdag een brief aan de Tweede Kamer. Omdat de risico's van het mobiel bellen op de fiets nog nooit zijn onderzocht, zal de minister in kaart laten brengen bij hoeveel ongelukken de bellende fietsers jaarlijks betrokken zijn. Kamerlid Slob (ChristenUnie) had deze kwestie aan de kaak gesteld in het debat over de verkeersbegroting voor 2006.

[url="http://partyflock.nl/topic/833461.html"]bron[/url] Edited by HiP
Link to comment
Share on other sites

OMG ik heb zzoooon schijt hekel aan die peijs dit is net zo achterlijk dat ze die regel wou maken dat er niks meer mag leggen op de achterbank en achterplank van een auto

een fietser die belt is lang niet zo gevaarlijk als een iemand die niet hands-free belt in een auto

maar als ik wordt gebeld dat stop ik tog want anders hoor je het toch niet goed...

:harhar: misschien zou ik maar eens een baksteen door dr ruit gooie
ze woont tog in Vleuten.... :wicklaugh:
Link to comment
Share on other sites

nah die baksteen was ook niet voor haar bedoeld hoor anders wordt ik opgepakt door de AIVD :p :help: :o

maar die baksteen was dan voor haar huis of auto (Yes)

maar dan zegt ze nu; jah het moet verboden zijn en als iedereen in de w2 kamer pas zegt mens doe niet zo achterlijk dan zegt ze; o nee laat maar zitten niet zo een goed idee. en dan wel ff een onderzoek ernaar doen van weetikveel zoveel euros
Link to comment
Share on other sites

verdorie, k wilde net zo'n opmerking gaan plaatsen :):
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...