Jump to content

Wicca, hoe en wat?


PC-fre@k
 Share

Recommended Posts

Nav het topic over glaasje draaien (http://forum.pc-freakz.com/index.php?showtopic=4375) het volgende:

Wicca, wat is het, wat doet het, wie doet het, stamt het wel of niet af van satanisten, .. ??

Hier een heel stuk erover: [url="http://nl.wikipedia.org/wiki/Wicca"]http://nl.wikipedia.org/wiki/Wicca[/url]
Hier word duidelijk aangegeven dat Wicca zich niet alleen met het goede bezighoudt... Maar het zou niet satanistisch zijn, geweest zijn of door zijn ontstaan.
Link to comment
Share on other sites

ach voor van die zweverige within temptation figuren
kzou zegge, kom maar gewoon terug op aarde, doe je ogen open en loop een halte verder
Link to comment
Share on other sites

Je heb bij wicca witte magie en zwarte magie.
En alles wat je doet komt 3 keer zo hard terug ofzowiets. De regel van 3 is dat gloof ik. Uhm Hip, het zal wel aan mij liggen maar ik snap jouw reactie niet.

En WT heeft er helemaal niets mee te make (A) :P:, dat weet je ook als je meer over wat de band zelf over hun muziek zegt :P:
(moesk ff kwijt) Edited by Guddemeis
Link to comment
Share on other sites

regel van 3......
khou t wel bij de wetten van Newton :):

miss heb t er idd niks mee te maken
maar dr zijn naar mijn id wel veel van die wicca figuren die within temptation e.d. cool vinden en ook andersom Edited by Krop
Link to comment
Share on other sites

[quote][b]Wicca is een religie gebaseerd op de natuur en op mysterie die uitgaat van het goddelijke in alles.[/b]

Wicca wordt ook de Oude Religie genoemd. [b]Aanhangers aanbidden de Grote Moedergodin en de Gehoornde God.[/b] Wicca legt ook de nadruk op het leggen van nauwe banden met de [b]natuur.[/b] Daarom zijn seizoenen (de 8 jaarfeesten) en maangetijden belangrijk. De wiccareligie bestaat ongeveer vanaf 1950, [b]maar het geloof hekserij waarop het onder andere is gebaseerd[/b], is vermoedelijk ouder. Wicca kent verschillende stromingen, waaronder de Gardneriaanse.

Oude religies en andere zaken die [b]door de Christelijke Kerk als 'heidens' en 'duivels' werden gezien,[/b] zoals kruidengeneeskunde, waarzeggerij (divinatie) en dergelijke, zijn eeuwenlang onderdrukt, maar nadat de wet tegen hekserij in Groot-Brittanni
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Ik ben het btw met krop eens, als ik hem goed begrijp bedoelt hij dat wicca figuren vaak ook wel gothic zijn of iets wat dr in de buurt komt (mensen die van die stijl muziek houden). Ik wil niet zeggen allemaal gothics of mensen die dat luisteren, maar het zijn een bepaald type mensen die vooral interesse tonen. En ik zou zo een voorbeeld kunnen noemen van iemand hier op het forum, maar dat laat ik aan diegene zelf over :)
Link to comment
Share on other sites

[quote] Ik wil niet zeggen allemaal gothics of mensen die dat luisteren, maar het zijn een bepaald type mensen die vooral interesse tonen. En ik zou zo een voorbeeld kunnen noemen van iemand hier op het forum, maar dat laat ik aan diegene zelf over [/quote]

Degene waar hij het over heeft is blijkbaar in wicca ge Edited by *Mini-Caro*
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...