PC-fre@k Posted October 11, 2005 Report Share Posted October 11, 2005 Nav het topic over glaasje draaien (http://forum.pc-freakz.com/index.php?showtopic=4375) het volgende: Wicca, wat is het, wat doet het, wie doet het, stamt het wel of niet af van satanisten, .. ?? Hier een heel stuk erover: [url="http://nl.wikipedia.org/wiki/Wicca"]http://nl.wikipedia.org/wiki/Wicca[/url] Hier word duidelijk aangegeven dat Wicca zich niet alleen met het goede bezighoudt... Maar het zou niet satanistisch zijn, geweest zijn of door zijn ontstaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiP Posted October 11, 2005 Report Share Posted October 11, 2005 (edited) leuk voor de mensen die vast een kijkje in de hel willen nemen of bomen willen neuken Edited October 11, 2005 by HiP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krop Posted October 11, 2005 Report Share Posted October 11, 2005 ach voor van die zweverige within temptation figuren kzou zegge, kom maar gewoon terug op aarde, doe je ogen open en loop een halte verder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guddemeis Posted October 11, 2005 Report Share Posted October 11, 2005 (edited) Je heb bij wicca witte magie en zwarte magie. En alles wat je doet komt 3 keer zo hard terug ofzowiets. De regel van 3 is dat gloof ik. Uhm Hip, het zal wel aan mij liggen maar ik snap jouw reactie niet. En WT heeft er helemaal niets mee te make , dat weet je ook als je meer over wat de band zelf over hun muziek zegt (moesk ff kwijt) Edited October 11, 2005 by Guddemeis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krop Posted October 11, 2005 Report Share Posted October 11, 2005 (edited) regel van 3...... khou t wel bij de wetten van Newton miss heb t er idd niks mee te maken maar dr zijn naar mijn id wel veel van die wicca figuren die within temptation e.d. cool vinden en ook andersom Edited October 11, 2005 by Krop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiP Posted October 11, 2005 Report Share Posted October 11, 2005 [quote name='Krop' date='Oct 11 2005, 21:14:59']khou t wel bij de wetten van Newton [/quote] haha heel verstandig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Mini-Caro* Posted October 12, 2005 Report Share Posted October 12, 2005 Maar wicca is toch meer soort van aanbidding van Moeder Aarde en al dat soort dingen, soort natuurgodsdienst bijna, en geen satanisme? Dat wordt volgens mij echt vaak door de war gehaald maar 'k heb me d'r nog niet in verdiept.. Misschien ga 'k nog wel xtje doen, als 'k tijd heb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PC-fre@k Posted October 12, 2005 Author Report Share Posted October 12, 2005 [quote][b]Wicca is een religie gebaseerd op de natuur en op mysterie die uitgaat van het goddelijke in alles.[/b] Wicca wordt ook de Oude Religie genoemd. [b]Aanhangers aanbidden de Grote Moedergodin en de Gehoornde God.[/b] Wicca legt ook de nadruk op het leggen van nauwe banden met de [b]natuur.[/b] Daarom zijn seizoenen (de 8 jaarfeesten) en maangetijden belangrijk. De wiccareligie bestaat ongeveer vanaf 1950, [b]maar het geloof hekserij waarop het onder andere is gebaseerd[/b], is vermoedelijk ouder. Wicca kent verschillende stromingen, waaronder de Gardneriaanse. Oude religies en andere zaken die [b]door de Christelijke Kerk als 'heidens' en 'duivels' werden gezien,[/b] zoals kruidengeneeskunde, waarzeggerij (divinatie) en dergelijke, zijn eeuwenlang onderdrukt, maar nadat de wet tegen hekserij in Groot-Brittanni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guddemeis Posted October 12, 2005 Report Share Posted October 12, 2005 [quote]Wicca is een zeer persoonlijke religie, maar toch zijn er enkele vaste waarden. Alle wicca's respecteren de natuur - levend Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krop Posted October 12, 2005 Report Share Posted October 12, 2005 blablabla.....met de natuur......bla bla bla dat zeg k, kvind t stom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guddemeis Posted October 12, 2005 Report Share Posted October 12, 2005 Jah, en ik juist niet, omdat ik de natuur juist helemaaal niet stom vind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiP Posted October 12, 2005 Report Share Posted October 12, 2005 er komt vast nog wel een tijd in je leven dat je het met krop eens gaat zijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guddemeis Posted October 13, 2005 Report Share Posted October 13, 2005 . Dat zou je tege iedereen dan kunne zegge, tegen bijv. iemand die totaal overtuigd is van zijn/haar christelijke geloof. Er komt nog wel een tijd in je leve dat je.... vul zelf maar in Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Mini-Caro* Posted October 13, 2005 Report Share Posted October 13, 2005 Mijn gedachte.. Er komt nog wel 'n tijd dat je die kisten zat bent Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guddemeis Posted October 13, 2005 Report Share Posted October 13, 2005 (edited) En dat komt bij alles wel een keer denk ik! Of denk ik nu weer verkeerd? Dat je een keer iets zat ben? Sommige dinge dan niet voor lang Edited October 13, 2005 by Guddemeis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiP Posted October 13, 2005 Report Share Posted October 13, 2005 [quote name='*Mini-Caro*' date='Oct 13 2005, 18:39:36']Mijn gedachte.. Er komt nog wel 'n tijd dat je die kisten zat bent [right][snapback]77068[/snapback][/right] [/quote] met het Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Mini-Caro* Posted October 13, 2005 Report Share Posted October 13, 2005 Nou sorry, maar in alles wat ik hierboven gequote zie over wicca zie 'k niet echt dingen in die schadelijk zijn.. Tis niet mijn ding, maar 'k zie niet waar 't schadelijk kan zijn.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiP Posted October 13, 2005 Report Share Posted October 13, 2005 dat hoor je mij niet zeggen sorry, ik was even in de war met dat glaasje draaien en dat soort crap Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
* Mlies * Posted October 31, 2005 Report Share Posted October 31, 2005 [quote name='Krop' date='Oct 11 2005, 20:14:59']maar dr zijn naar mijn id wel veel van die wicca figuren die within temptation e.d. cool vinden en ook andersom [right][snapback]77028[/snapback][/right] [/quote] zou je daar dan toch bijna met een Wicca verkering hebben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krop Posted October 31, 2005 Report Share Posted October 31, 2005 bijna idd, anders stond er miss wel 'gehad' achter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PC-fre@k Posted November 1, 2005 Author Report Share Posted November 1, 2005 Ik ben het btw met krop eens, als ik hem goed begrijp bedoelt hij dat wicca figuren vaak ook wel gothic zijn of iets wat dr in de buurt komt (mensen die van die stijl muziek houden). Ik wil niet zeggen allemaal gothics of mensen die dat luisteren, maar het zijn een bepaald type mensen die vooral interesse tonen. En ik zou zo een voorbeeld kunnen noemen van iemand hier op het forum, maar dat laat ik aan diegene zelf over Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guddemeis Posted November 1, 2005 Report Share Posted November 1, 2005 Zijn idd ook wel gothics die wiccan zijn, maar echt lang niet allemaal hoor. Maar dat ligt wss ook weer aan de persoon zelf, gothics zijn niet allemaal hetzelde, en wiccans trouwens ook niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Mini-Caro* Posted November 2, 2005 Report Share Posted November 2, 2005 Hey Ro.. Heb je 't over mij..? Zie je mij aan wicca doen? Nee.. Maar wel HIM luisteren en dat soort crap.. Da bdoel je toch.. fnie? Tzijn misschien wel de mensen die die muziek luisteren die ook interesse (kunnen) hebben in dat soort dingen.. Maar 'k vind btj stom om 'gothic-achtige' muziek te gaan linken aan wicca.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiP Posted November 2, 2005 Report Share Posted November 2, 2005 hij zegt er toch bij: niet allemaal niet zo snel op je teentjes getrapt zijn hoor mjah ist zelfde als dat lang niet alle gabbers nazi zijn, hoewel de nazi's vrij vaak ook hardcore luisteren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Mini-Caro* Posted November 2, 2005 Report Share Posted November 2, 2005 (edited) [quote] Ik wil niet zeggen allemaal gothics of mensen die dat luisteren, maar het zijn een bepaald type mensen die vooral interesse tonen. En ik zou zo een voorbeeld kunnen noemen van iemand hier op het forum, maar dat laat ik aan diegene zelf over [/quote] Degene waar hij het over heeft is blijkbaar in wicca ge Edited November 2, 2005 by *Mini-Caro* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts