Jump to content

Rokers stoppen niet na hartaanval


PC-fre@k
 Share

Recommended Posts

[quote][b]Uit de Metro van vandaag (6 oktober 2005)[/b]

[attachment=1406:attachment][/quote]
Zonde! Mijn buurman rookte ook, kreeg last van zijn hart en stopte. Hij heeft ruim een week in het ziekenhuis gelegen, zn aders schoongemaakt enzo... En nu? Hij rookt als een gek.. Sommige mensen leren het nooit.

Begin dr niet aan, dan hoef je ook niet te stoppen.. ("weekendrokers" zijn ook rokers)

Een niet roker
[i](volgends mij is dat tegenwoordig stoerder dan wel roken...)[/i]
Link to comment
Share on other sites

Is zo, maar roken is al slecht bij het inademen via via.. en dan ook nog eens zelf roken...
1 biertje/redbull richt naar mijn weten nog altijd minder schade aan... Je krijgt er bijv geen kanker van e.d.

Maar het blijft dat alles slecht voor je is, zeker als je er veel van neemt. Maar er zijn dingen die in de kleinste hoeveelheden als slecht zijn, denk bijv aan drugs en roken dus :)
Link to comment
Share on other sites

is dat niet hetzelfde met 1 sigaretje dan? :):

ga het anders eventjes onderzoeken hoe schadelijk het precies is.. kan je iig de waarheid spreken.. Edited by Gudde
Link to comment
Share on other sites

ja ksnap t ook nie dat mensen na een hartaanval gewoon weer doorgaan met roken
lijkt mij toch n aardige waarschuwing
Link to comment
Share on other sites

Ik ga het niet zelf onderzoeke, ben ff gek. Maar is miss wel een keer te doen ja, wetenschappelijke gegevens dr van op te zoeken.

Laat ik het dan zo zeggen, roken is mijn ogen een heel stuk slechter dan drinken. Zo doen de media er ook over. Over roken hoor je steeds dingen met kanker, maar drinkers hoor je geen lichamelijke klachten over. Wel wangedrag tot schietpartijen aan toe.

Iemand die toevallig weet waar je dat soort info vandaan haalt?

@ Krop, mn buurman die was best geschrokken ja. En wou dr af blijven. Maar hij hield niet vol. En dat merk ik wel vaker bij rokers, het is te gemakkelijk het toch weer te doen. Ik zou dat zo zien dat je te zwak bent een sigaret te weerstaan, niet alleen als je wilt stoppen, maar vooral voor je begint...
Link to comment
Share on other sites

medische encyplodie oid
stuur desnoods een mail naar Stivoro (anti-rookorg. gloofk)

weet ook niet of het te vergelijken is
roken is zover k weet vooral schadelijk voor je longe
alcohol vooral voor je lever (ook hersencellen dacht k)
wietjes zijn gloofk ook niet goed voor je brains

maar is 1% afbraak longcapaciteit even schadelijk als 1% afbraak van de zuiveringskracht van je lever.
en is een lever van vitaler belang dan longen, of is dit gewoon synergie?


edit n.a.v. edit van ronald
@ronald: istie denk k niet hard genoeg geschrokke, althans tlijkt mij dat je in principe je eigen doodvonnis tekent als je dan toch doorgaat. k kan best begrijpe dat ie toch de drang had om weer te gaan roken, maar toch

edit2: miss weet de BOB org. ook wel het e.e.a.
over BOB gesproke, vrijdag de 14e is er een BOBteam tijdens disco nieuwland, met n simulator en een aantal goodies enzo gloofk Edited by Krop
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Krop' date='Oct 6 2005, 20:25:40']maar is 1% afbraak longcapaciteit even schadelijk als 1% afbraak van de zuiveringskracht van je lever.
en is een lever van vitaler belang dan longen, of is dit gewoon synergie?
[right][snapback]76944[/snapback][/right]
[/quote]
Dat vind ik een heel goed punt ja!
Ik denk ik dat ik bij die organisaties niet snel info krijgt om het te kunnen vergelijken, dat is nogal lastig zoals je zegt. Maar wie weet ga ik het
Link to comment
Share on other sites

[quote name='PC-fre@k' date='Oct 6 2005, 19:48:57']Is zo, maar roken is al slecht bij het inademen via via.. en dan ook nog eens zelf roken...
1 biertje/redbull richt naar mijn weten nog altijd minder schade aan... Je krijgt er bijv geen kanker van e.d.

Maar het blijft dat alles slecht voor je is, zeker als je er veel van neemt. Maar er zijn dingen die in de kleinste hoeveelheden als slecht zijn, denk bijv aan drugs en roken dus :)
[right][snapback]76939[/snapback][/right]
[/quote]

Njah.. dan krijg je dr geen kanker van.. maar je kan jezelf wel himml de pleuris in drinken.. Kvind het 1 niet erger dan het andere..

Edit.. twas miss n beetje n loze post maar daar ligk niet wakker van hoor :) Edited by Loof
Link to comment
Share on other sites

kapot zuipen is net zo erg als roken
zo'n gast bij mijn oude school zoop zo veel voor een school feest dat hij leeg gepompt moest worden in het zieken huis
en daarna na natuurlijk gewoon door drinken

en een vriend van mij 15 jaar oud mogt 4 maanden geen alcohol omdat ze lever op knappen stond
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...