Jump to content

Niet meer betalen voor een plasje!


PC-fre@k
 Share

Recommended Posts

De Consumentenbond en de Stichting de Ombudsman hebben stappers opgeroepen niet te betalen voor toiletgebruik in een kroeg. De 'toilettol' is niet illegaal, maar volgens juristen kunnen bezoekers niet gedwongen worden te betalen.

Volgens de consumentenbond moet toiletbezoek in horeca-gelegenheden gratis zijn. Ze noemen de kosten, die soms oplopen tot vijftig cent, schandalig. Een schoon toilet hoort bij horeca gelegenheden bij de prijs inbegrepen te zijn.

Echte actie kan de Consumentenbond niet ondernemen. Er klaagt namelijk niemand over de hoge toilettol. Mensen slikken het bedrag keer op keer toch maar weer. De consumentenbond adviseert daarom zelf een signaal af te geven. "Laat in het caf
Link to comment
Share on other sites

lukt toch niet joh,
sta je daar heel stoer met je wijsvingertje "nee, want juridisch gezien kan ik weigeren te betalen bla bla bla"
zegt zo'n vetnek tegen je "ja best joh, pis je lekker niet"
ja en dan
t is idd vrij prijzig, mja t lucht vaak wel ff op :)
Link to comment
Share on other sites

10 tot 25 cent betalen best ja, hoevaak ga je nou naar de wc op een dag (zuipfeesten uitgesloten). Maar zoals afgelopen woensdag in zon kleine MC Donalds, dat mens zat zowat op je bord! Nergens een professioneel bordje en steeds dook ze de wc's in om de mensen te controleren enzo. Belachelijk! Kvond dat echt inbreuk op je privacy, kwil gewoon rustig naar de wc kunnen gaan zonder de deur open te hebben oid en als ik mn handen ga wassen nee dan betaal ik niet muts! Ik had alleen maar beetje plakhanden vant ijs :s

Sowieso moet je meestal overal eerst betalen, dan naar de wc. En wat alstie goor is? Geen geld terug en je mag het ook niet terug pakken want dat is diefstal. Betere optie: Deurklink met geldautomaat van 20 cent dr op :) Dat mens eens in de 2
Link to comment
Share on other sites

Bordje ja (kben niet helemaal scheel - kheb daar toch ffies doorgebacht ind e gang :p), maar ik zit te eten, denk goh ik ga ff naar de wc. Let jij ff op mn spullen? Ik op naar de wc zonder portemonnee... Noem maar wat :) Je weet bij het betreden, of onderweg naar de wc niet dat je moet dokken en je zou maar nodig moeten..
Link to comment
Share on other sites

wc's van een restaurant...
nou, kvind best dat ze geld vragen (op plekken waar dat logisch is). Maar nee ik ga er niet vanuit dat ik moet dokken als ik in een grote winkel kom. Juist een grote winkel, grote omzet... is er gewoon langzaam ingeslopen en wettelijk dus ook onmogelijk. Bijv bij de MAC doen ze dat, maar zou je het ook pikken als je in een restaurant zit? Of bij een duurdere winkel, zoals in engeland? Ik vind het gewoon belachelijk, een openbare toilet (zoals city plaza nieuwegein) mag dat van mij doen ja. Geen omzet op zichzelf. Maar in een winkel oid, nee dat kan je niet maken. Net als die reclame over onbeperkt eten en betalen voor garderobe. Waar ie op doelt weet ik ff niet meer.

Wat me opvalt dat ik het alleen nog maar ben tegen gekomen bij warenhuizen/restaurants waar je betaald hebt voor je het op eet. iemand ervaring met zoiets bij een restaurant/eetgelegenheid waar je nog moest betalen?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...