Jump to content

Aanhoudingen om 'plannen' aanslag Air Race


Keezy
 Share

Recommended Posts

Aanhoudingen om 'plannen' aanslag Air Race

In Rotterdam zijn vier personen aangehouden die op een forum plannen beraamden om de Red Bull Air Race te verstoren. De vier mannen hadden op de site Lunatic News, een 'fanzine voor de fanatieke Feyenoord-supporters', gesproken over het afschieten van vuurpijlen op de vliegtuigen.

De spectaculaire Air Race vindt vanmiddag plaats in de havenstad. Deelnemers moeten boven de Nieuwe Maas zo snel mogelijk een traject afleggen, waarbij ze onder meer onder de Erasmusbrug doorvliegen. De aangehouden mannen, drie uit Rotterdam en
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Keezy' date='Jun 12 2005, 15:15:00']En nogmaals: Voetbal brengt alleen maar ellende.
[right][snapback]72809[/snapback][/right][/quote]

Dat slaat ntuurlijk helemaal nerges op..

maar ach.. justitie maakt zich weer helemaal druk om niets..
Link to comment
Share on other sites

Sjonge, wat denkt justitie wel niet :s Ik kan nog wel van alles zegge maar dat zegt niet dat ik het ook doe. Ik vind ook heel niet dat justitie zo een site hoort te onderzoeken. Een tijdje terug kwamen ze ook vaak hier. Maar volgends mij is dat nu over...

Ik vind het sowieso stom dat justitie dan denkt dat ze die mensen meteen moeten arresteren, wie zegt dat die mensen het zijn? Ik kan ik zijn, maar weet iemand anders mn wachtwoord dan ben ik ik niet meer. En wie is deze ik, en mijn echte ik? Goh, de bak zou vol zitte als justitie elke site en chatbox zou doorspitten. Daar word je toch niet goed van?

Bijv als ik zeg, goh je zou die flitspaal op die en die manier in de fik moete zetten. Dan zeg ik niet doe dat, nu! Maar ik zeg, je zou het bij wijze van spreken moeten doen. Omdat sommige mensen er zo een hekel/last van hebben op sommige plekken (waar die misschien wel helemaal niet terecht geplaatst is) Je hoort zo vaak mensen zegge, die zoude ze af moete schiete, maar ik ken gelukkig niemand die dat ook echt deed.

Ik heb ook nog wat romeinsekaarsen, goh wat zal ik daar veel mee bereiken :p
Link to comment
Share on other sites

Hier een uitbreiding.

Vier aanhoudingen om voorbereiden doodslag Air Race

Uitgegeven: 12 juni 2005 12:02
Laatst gewijzigd: 12 juni 2005 19:50

ROTTERDAM - De politie in Rotterdam heeft tijdens het weekeinde vier mannen tussen de 26 en 33 jaar verhoord die zij verdacht van voorbereidingshandelingen voor doodslag.

Het ging om mensen die op de site Lunatic News, een "onafhankelijk fansite voor de fanatieke Feyenoord-supporters", in een forum hebben gesproken over het zondag afschieten van vuurpijlen op vliegtuigen van de Red Bull Air Race. Rotterdam was zondagmiddag het decor van een spectaculaire vliegrace boven de Nieuwe Maas.

Vrij

De mannen werden zaterdagmorgen opgepakt en zondag aan het eind van de middag weer vrijgelaten. [b]Volgens een woordvoerder zijn bij doorzoekingen van hun woningen onder andere computers en vuurpijlen in beslag genomen. [/b]

Een van de verdachten had gemeld dat hij een rookboei voor de Erasmusbrug kon aansteken, als de vliegtuigen er onder door moesten vliegen. Een woordvoerster van het Openbaar Ministerie (OM) zei dat de politie de gesprekken op het forum heeft ontdekt en daarna de vier van hun bed heeft gelicht. Drie aanhoudingen vonden plaats in Rotterdam en een in Krimpen aan de Lek.

Ingrijpen

In een toelichting zei justitie dat de voorgenomen daden zowel voor de piloten als de vele omstanders een groot risico betekenden. Daarom is direct ingegrepen.

Op het forum is te lezen dat een van de verdachten vraagt of er nog "vuurpijlen thuis liggen". "Er ligt nog wel wat in de loods en anders heeft hij waarschijnlijk nog wat thuis liggen." De derde verdachte zegt: "Ga dan wel aan de kant van de stad staan. De zuid-zijde zal worden afgesloten en langs de waterkant komen hekken met zwart doek te staan." De vierde verdachte meldt dan dat hij "zelfs nog een rookboei heeft liggen". "Net voor de Erasmusburg in het water gooien en dan maar hopen dat ie tegen die pijler aanklapt."

Advocaat

De advocaat van een van de verdachten, F. van Ardenne, zei dat zijn cli
Link to comment
Share on other sites

idd,
je kan in zulke gevallen maar beter voorkomen dan genezen
dat ze praten over het schieten met vuurpijlen en die daadwerkelijk ook gevonden worden, zegt niet alles maar wel voldoende om ze iig tijdens de wedstrijd maar even op het bureau te houden. kunnen ze daar meteen een boete betalen voor het bezitten van vuurwerk :)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...