Jump to content

Dans is geen sport!


Negno
 Share

Vind jij dans een sport?  

30 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Nou wat vind jij daar van?

'k heb ff geen tijd om mijn pleidooi hier neer te kwakken dus dat komt later wel. :):

Maar toch ff dit:

Dans heeft een heel ander doel dan sport. Bij sport wordt bewegen als middel begruikt om je doel te berijken en bij dans gaat het juist om bewegen. Bewegen in stijl, dat is je doel met dans. Edited by Negno
Link to comment
Share on other sites

hup poll drbij :):
Link to comment
Share on other sites

sport (de ~, ~en)
    1 lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels gelden

dus ook dans :):
Link to comment
Share on other sites

gaat ie nog moeilijke vragen stellen ook :)

bij nie elke sport is bewegen een middel om je doel te bereiken, kijk mar naar denksporten (schaken bv) (ja okƩ, dan moet je bewegen om die schaakstukken te bewegen..), nou kan je zeggen dat je denksporten dan ook geen sport vind, mar wrom staat dr dan sport 8er he? :^)

goed, dans is gewoon een hele andere tak van sport, je heb lopen, fietsen, springen, amml opgedeeld in kleinere delen zoals wielrennen en hoog- en verspringen.. naja dans is ook een ander deel, waarbij t dr om gaat wie t mooist kan dansen in een bepaalde stijl ofzo en wie t beste de bewegingen beheerst, vink tog ook wel wat van sport hebben :) kweet alleen definitie van sport niet.. magoed ga k nog wel x naar kijken alsk zin heb

hey daarboven staat opeens de definitie van sport :): past dr mooi bij Edited by Letzlo
Link to comment
Share on other sites

as je n in dancing o.i.d. n beetje met je reet staat te schudden, heet dat ook dansen gloofk, mja dat vindk geen sport :)

mgoed, je heb niet voor niets danswedstrijde hĆØ :)
t is zelfs n olympische sport (geweest?)


Extra stelling: [b]Dans is kunst[/b] Edited by Krop
Link to comment
Share on other sites

doe je sport niet ook gewoon voor je lol dan?

mjah Sport is sowieso Kunst :):
Link to comment
Share on other sites

Ik vind wel, diej mensen danse egt niej voor de lol hoor..!! ze winne ook prijse!! dusse.. maar volgens mij hangt ut ook af van diegene die danst.. op hoog niveau dan is ut egt sport, maar op laag niveau dan ist gwoon voor de lol!
Link to comment
Share on other sites

als er competitie is hoeft het nog geen sport te zijn, je kan ook een competitie hebben van verschillende soorten sokke of wat dan ook, dus das gelul
Link to comment
Share on other sites

@mier: als k n beetje tegen n bal staat te hengsten op een stukje graspol, ben k aant voetballen maar zeker niet aan t sporten

dus als je op een bepaalde manier met iets bezig bent dan kan je het sporten noemen
Link to comment
Share on other sites

:thankyou:

:wtg: 3 gebruikers hebben je al bedankt voor je bijdrage! :cooler:

Namelijk: [i][url="http://forum.pc-freakz.com/index.php?showuser=328"][color=#6787D4]Mohaatje71[/color][/url], [url="http://forum.pc-freakz.com/index.php?showuser=662"][b][color=#FF6600]*Mini-Caro*[/color][/b][/url], [url="http://forum.pc-freakz.com/index.php?showuser=425"][color=#6787D4]mini_loof[/color][/url][/i] :unworthy:
Link to comment
Share on other sites

Als je in 'n discotheek 'danst' is dat zeker geen sport. Om bij het voetbal-voorbeeld te blijven: 'n bietje overpingelen is geen sport. Dan ist gwoon 'n bietje hobbyen. Maar als je in teamverband danst/voetbalt is het wel sport. Je hoeft niet bij 'n vereniging, maar gewoon 5 tegen 5 bij Roth voor opt grasveldje(bij voetbal) of battelen tegen elkaar (zoals Milena en Mohammed opt open podium) ist al wel sport. Je zet je helemaal in voor 'n optimaal resultaat zeg maar.
Dus niet al het dansen is sport.
Link to comment
Share on other sites

Ik vind dans ook een sport... en om al die redenen die hierboven genoemd zijn, ik weet niet wat ik daar nog aan toe kan voegen. Ook denk ik wel dat het kunst is, ik ben een keer voor ckv naar zo'n voorstelling van dans geweest, en het is echt iets waarbij je heeel sierlijk moet bewegen en het is gewoon knap dat die dansers/danseressen dat kunnen.....
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...