Jump to content

Rechtszaken tegen muziekaanbieders


PC-fre@k
 Share

Recommended Posts

[quote]Rechtszaken tegen muziekaanbieders
Auteursrechtenorganisatie Brein is 32 rechtszaken begonnen tegen mensen die veel illegale muziekbestanden via internet verspreiden.

Stoppen
Namens de muziekindustrie eist Brein dat de aanbieders daarmee stoppen. De organisatie vordert een schadevergoeding. Verder maakte Brein bekend dat inmiddels zeven internetters hun zaak hebben geschikt voor gemiddeld 2100 euro.

1000 acties
De zaken van Brein zijn onderdeel van bijna 1000 acties in elf landen in Europa en Aziƫ. Het is voor het eerst dat in Nederland rechtszaken worden aangespannen tegen internetters die illegale muziekbestanden verspreiden.

Misgelopen inkomsten
De vergoeding die de platenmaatschappijen wegens misgelopen inkomsten eisen, loopt volgens Brein al in de tienduizenden euro's. Brein heeft vorderingen gestuurd aan de vijf grootste internetaanbieders met het verzoek die door te sturen aan de verdachte klanten.

Aanbod schikking
De stichting biedt de aangeschreven veelaanbieders een schikking aan, vraagt hun om zich bekend te maken en eist dat ze in de toekomst geen inbreuk meer maken op auteursrechten.

Persoonsgegevens
Als overtreders weigeren hun identiteit te onthullen, wil Brein hun persoonsgegevens rechtstreeks bij de internetaanbieders opeisen. De providers hebben al laten weten geen privacygevoelige informatie van klanten te zullen afstaan.

Bron: RTLNieuws.nl[/quote]

Kmoet wel lache om die mensen, illegale dingen zoals muziek krijg je echt niet de wereld uit hoor. Zodra ze muziek eens net zo duur maken als een cdtje (illegaal) dat wil dus zeggen +/- 2 euro voor een nieuwe cd, stoppen mensen met het zelf branden van CD's. Net als BIG, loze investeringen...
Link to comment
Share on other sites

ben benieuwd of ze veroordeeld worden, en op basis waarvan de rechter dat doet.
ja op basis van bewijzen dat snap k, maar welke :)
Link to comment
Share on other sites

nja wat zijn boeven?
mensen die stelen?
mensen die helpen met stelen?
mensen die andere mensen het heel makkelijk maken om te stelen

ja zolang jij er zelf geen schade van heb, of er zelfs baat bij heb dan vind je dingen die illegaal zijn al snel zelf gewoon toelaatbaar. zelfde als met drugshandel. kbdoel kan mij t schele als er mensen cocaine dealen. Maar zodra ze bij mij een fiets jatten o.i.d. dan vind ik dat persoonlijk een grotere boef

snappez-vous? :)
Link to comment
Share on other sites

Mhmmm :^)
Link to comment
Share on other sites

hoeft ook nie om t een goede zaak te vinden :)

mar ik vind t een slechte zaak want ik ben nog steeds van mening dat downloaden een heel positief effect kan hebben op de muziekindustrie en k gloof dat we al heffing betalen over lege informatiedragers aan hun, dusja.. en tis daarbij ook nog is een mooie evolutie van onze kennismaatschappij, dusja :) mar k ga hier geen nieuw betoog typen, k heb me 7,7 al binnen
Link to comment
Share on other sites

voor onbekende bandjes en shit kan dit zo idd erg veel naamsbekenheid opleveren.

en de platenmaatschappijen hebben ons al lang genoeg uitgemolken, maar het is nu eenmaal strafbaar, dus als je gepakt wordt moet je niet gaan zeiken vind k
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...