Jump to content

[NIEUWS] Paus Johannes Paulus II overleden


PC-fre@k
 Share

Recommended Posts

Paus Johannes Paulus II is overleden. Hij was de laatste weken erg ziek en lag dit jaar al enkele keren in het ziekenhuis. Hij is 84 jaar geworden.

[img]http://pics.pc-freakz.com/20050402paus.jpg[/img]screen.width*0.7) {this.resized=true; this.width=screen.width*0.7; this.alt='Click here to open new window';}" onmouseover="if(this.resized) this.style.cursor='hand';" onclick="if(this.resized) {window.open('http://pics.pc-freakz.com/20050402paus.jpg');}"  />
[i](18 mei 1920 - 2 april 2005)[/i]

[i]Een hartstilstand werd hem uiteindelijk fataal. Hij kreeg hoge koorts vanwege een infectie aan de urinewegen. Ook was zijn bloeddruk erg laag. Hij ontving daarop de laatste sacrementen voor de stervenden. De paus, geboren op 18 mei 1920 in het Poolse Wadowice geboren als Karol Woityla, leed ook aan de ziekte van Parkinson. In februari kreeg hij een buisje in zijn keel wegens ademhalingsmoeilijkheden. Woytila wordt in 1978 gekozen tot paus. Hij werd bekend als de reizende paus, met meer dan 100 buitenlandse reizen. Hij werd geroemd om zijn rol in de val van het communisme, maar kreeg ook kritiek vanwege zijn conservatisme. [/i]
Link to comment
Share on other sites

Idd, het is um gegunt.

R.I.P.
Link to comment
Share on other sites

Ik vond de paus helemaal niet zo'n geweldige man. Natuurlijk heeft hij zich ingezet voor vrede enz. Maar het feit dat hij tegen voorbehoedsmiddelen was vond ik onaanvaardbaar. Ook ging hij eens gezellig langs zijn vriend Augusto en liet zich lekker toejuichen samen met hem op het balkon in Chili. Ik vond hem veel te conservatief met alle gevolgen van dien (denk aan de verdere verspreiding van aids).
Link to comment
Share on other sites

Zei er hier dan iemand dat hij een geweldige man was? Ik ben het met je eens, maar dat doet niet af aan het feit dat ik vind dat hij nou in vrede mag rusten, want hij heeft behoorlijk geleden de laatste weken. Wel vind ik het storend dat mensen hem als een vervanger van J ezus hier op aarde zien, of op tv gaan zeggen dat ons aller vader is overleden.
Link to comment
Share on other sites

Vergeet ook niet dat tie heel veel betekend heeft voor de omslag van het communisme. Hij was voor dat zijn geboorteland Polen een omslag MOEST maken. Een heel verstandig besluit. Polen kent een groei in welvaart. Andere landen hebben Polen gevolgd op een betere toekomst. (goed voorbeeld is de Oekranine.) Tevens heeft hij godsdiensten proberen naar elkaar toe te smeden. Edited by Keezy
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Necrid' date='Apr 2 2005, 09:00 PM']Veel plezier in de hemel :shoot:
[right][snapback]63446[/snapback][/right]
[/quote]

Kijk en dat is dan weer jammer..
Tuurlijk.. twas een man die je misschien himml nix zei maar hijs wel keilang ziek geweest en hij heef voor, veel mensen, wel een hooop betekend..
je akn wel n beetje normaal reageren hoor! Iig.. twas mooi geweest.. R.I.P
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...