Jump to content

Je discman zal maar meegnomen (gestolen) worden..


Gudde
 Share

Recommended Posts

Stel, je discman verdwijnt op school van de kapstok nadat je hem daar eventjes hebt laten liggen. Dit overkwam Floris A. Gelukkig staat er op de beveiligingscamera die erop gericht stond, heel duidelijk wie deze persoon is. In de mediatheek ga je dan in het smoelenboek kijken wie de persoon in kwestie is. Dit blijkt ene Herman J. te zijn. Terwijl je op zoek bent, zie je de persoon zitten in de mediatheek, deze hoort je praten en begint zich redelijk zenuwachtig te gedragen. Je spreekt hem aan over je discman en hij haalt hem uit z'n tas en geeft hem terug. Je gaat met hem naar de adjunct-sectordirecteur/directrice en laat hem daar zijn verhaal doen. Na afloop daarvan hoor je dat Herman J. de volgende dag een gesprek op school heeft met
Link to comment
Share on other sites

hehehehehe :d
na kzal m nie aangeven bij de plietsie, al da gedoe, de discman is toch terug :)
maar kzou wel van de school eisen dat de dader flink op z'n falie krijgt.
18 uur prikke ofzo :)
Link to comment
Share on other sites

Gezien de gegeven feiten vind ik het zeker raar dat de persoon in kwestie dit niet direct heeft geretourneerd bij de receptie zoals met alle gevonden spullen. Verder ben ik van mening dat het absoluut onzin is om een discman even te lenen en te kijken wat er allemaal op staat en dan bij receptie brengen. Ik weet voor mezelf wel een voorbeeld, ik vond een diskette in de mediatheek in  mn pc, keek wat er op stond en vertelde dat aan ank/simone waarnaar ze meteen wisten van wie het was zonder het na te gaan, handig zou ik zeggen. Maar in dit geval kan ik dat niet zeggen eigenlijk, zeker niet als je zover weg gaat met dat ding van de plek waar je dat hoort te brengen.

Iig, de persoon heeft de discman dus een tijd(je) geleend, en nadat de eigenaar er om vroeg kreeg hij deze terug. (pakte uit zijn tas..) Vreemd dat het dan in zn tas zit, ff luisteren en hupsakee > receptie. Dat vind ik een beetje vreemd. Dus denk ik wel dat de persoon heeft gedacht, goh laat ik hem houden als niemand er naar vraagt oid in die trend. Aangeven bij de politie? Tjah, het gaat om een discman die niet ontvreemd is vanuit iemand zn jas oid, en er is ook niemand voor neergeslagen, en blijkbaar deed de verdachte er nogal openlijk over.

Ik denk dat aangeven bij de politie een stapje te ver is, maar diefstal blijft diefstal en is niet goed te keuren. Allereerst een flinke verontschuldiging aan Floris, HJ zn ouders en school. Dit kan gewoon niet, dat is inbreuk. En als er iets is wat geen fijn gevoel is, is het als je iemand niet kan vertrouwen. Liegen, stelen, niet alleen durven laten bij jouw eigendommen, oppassen met wat je zegt enz... Verder vind ik dat hij 2 maal de gemiste uren tijdens deze schorsing in moet halen. En dan nog de straf... 1 week een vierkant rooster vink wel wat, of een ochtenrooster ofzo. Hij wist namelijk wat hij deed, en zal nu ook moeten weten dat hij dit nooit meer mag doen! (mocht ie al nie, maar toch)  :nono:  Hij is gewoon de sigaar...  :smoke2:

Zo, hadk toch nog meer te zeggen dan verwacht :o
Link to comment
Share on other sites

[quote name='PC-fre@k' date='Mar 24 2005, 09:13 PM']Aangeven bij de politie? Tjah, het gaat om een discman die niet ontvreemd is vanuit iemand zn jas oid, en er is ook niemand voor neergeslagen,[/quote]
die jas heeft er niets mee te maken lijkt me, is dus ook geen criteria voor het wel of niet aangeven :)

[quote name='PC-fre@k' date='Mar 24 2005, 09:13 PM']Allereerst een flinke verontschuldiging aan Floris, HJ zn ouders en school.[/quote]ik nie snap nie
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Krop' date='Mar 24 2005, 08:29 PM']na kzal m nie aangeven bij de plietsie, al da gedoe, de discman is toch terug :)
maar kzou wel van de school eisen dat de dader flink op z'n falie krijgt.
[right][snapback]62569[/snapback][/right]
[/quote]
ben ik t eik wel mee eens zo :) alleen dan wat die straf psies inhoudt.. of naja, wat ze dan op zn falie zetten.. iig verontschuldiging zoals al eerder gezegd, mag hopen eik dat da al gebeurd is.. en naja, op school zijn dr zat leuke dingetjes te bedenken om iemand te straffen :) prikken vink wel een goeie, kauwgomkrabben, vierkant rooster, zoiets... mar t komt drop neer dat aangifte doen mij niet zo heel nodig lijkt, maar ik zou t dr z
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Krop' date='Mar 24 2005, 09:38 PM'][quote name='PC-fre@k' date='Mar 24 2005, 09:13 PM']Aangeven bij de politie? Tjah, het gaat om een discman die niet ontvreemd is vanuit iemand zn jas oid, en er is ook niemand voor neergeslagen,[/quote]
die jas heeft er niets mee te maken lijkt me, is dus ook geen criteria voor het wel of niet aangeven :)

[quote name='PC-fre@k' date='Mar 24 2005, 09:13 PM']Allereerst een flinke verontschuldiging aan Floris, HJ zn ouders en school.[/quote]ik nie snap nie
[right][snapback]62575[/snapback][/right]
[/quote]

1. Het eik gevonden, niet moedwillig opgezocht en gejat.

2. Wat zouden jou ouders denken? Uitleg/excuus oid is wel op zn plaats, en school naja moesk ook met da spel, ofnie mark ;)
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Blufflovergirl' date='Mar 25 2005, 12:53 PM']ik zal um iig niet aangeven.. je kent um.. kzal alleen met um dan wille praten wrom die ut gedaan heeft..!! wat eigenlijk slaat ut hemel nerges op..!! magoed.!!
[right][snapback]62606[/snapback][/right]
[/quote]
Ik geloof niet dat Floris A. Herman J. kent :):
Link to comment
Share on other sites

[quote name='The Doctor' date='Mar 25 2005, 01:13 PM'][quote name='HiP' date='Mar 24 2005, 09:18 PM']Herman J. doet de laatste tijd nogal mafkezerige dingen, en moet hard aangepakt worden!
[right][snapback]62573[/snapback][/right]
[/quote]


Kijk dat vind ik nouw ook!!! :d
[right][snapback]62620[/snapback][/right]
[/quote]

Dat is volges mij ook zow!! :p
Link to comment
Share on other sites

Ik ben het er eigenlijk wel mee eens dat Herman J. maar flink op z'n donder moet krijgen, maar politie vind ik indd ook wel een beetje ver gaan..

Maar laat hem maar es flink op z'n donder krijgen.. *Gna gna*

(Kheb misschien niet echt een objectief oordeel over deze zaak, sorry, maar dat is vanwege dingen die hij de afgelopen weken al heeft uigehaald)
Link to comment
Share on other sites

Tis natuurlijk niet al te slim om zoiets op de kapstok
te laten liggen. Maar daar gaat het nu niet over :)

Als je zo iemand aangeeft bij de politie zal het waarschijnlijk
een aantal uren Bureau Halt worden. Ik denk dat hij het op
die manier niet meer zal doen. Diefstal moet je niet als iets
kleins opvatten. Die kerol zag een discman en heeft deze
bewust meegenomen. Die instelling moet verdwijnen.
Link to comment
Share on other sites

Niet aangeven bij de politie, maar wel gestraft worden? school doet er verder niets aan, dus dan zal het er wel bij blijven.. ik weet natuurlijk niet wat z'n ouders dr aan doen..
Link to comment
Share on other sites

best wel heul lullig
Link to comment
Share on other sites

N beetje offtopic, maar Leonie, ben jij male? :):
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Gudde' date='Mar 25 2005, 10:28 PM']N beetje offtopic, maar Leonie, ben jij male? :):
[right][snapback]62657[/snapback][/right]
[/quote]

oepsie  :angel-not:
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Blufflovergirl' date='Mar 25 2005, 01:33 PM'][quote name='The Doctor' date='Mar 25 2005, 01:13 PM'][quote name='HiP' date='Mar 24 2005, 09:18 PM']Herman J. doet de laatste tijd nogal mafkezerige dingen, en moet hard aangepakt worden!
[right][snapback]62573[/snapback][/right]
[/quote]


Kijk dat vind ik nouw ook!!! :d
[right][snapback]62620[/snapback][/right]
[/quote]

Dat is volges mij ook zow!! :p
[right][snapback]62622[/snapback][/right]
[/quote]
mee eens!
hij mag flink op zen falie krijgen hoor :): zoiets doe je tog niet onbewust
en vraag dan op zen minst ff of jum mag luisteren aan die gene :):
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...