Jump to content

Donorregister


Krop
 Share

Donorverklaring  

20 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ik hoorde op de radio dat iedereen die in 1986 is geboren deze week post hebben gehad van het donorregister. Nou zou ik wel eens willen weten hoe er hier over donor gedacht wordt. En belangrijker, waarom!

Zelf vind ik optie 3 en 4 een beetje zwak. Dan zadel je anderen op met die keuze. Waarschijnlijk zijn ze dan al bedroefd omdat jij er niet meer bent en dan moeten ze ook nog die keuze gaan maken. En dat alleen maar omdat jij geen keuze kon maken.

[HIDE]En vind je dat donorsysteem moet blijven zoals het nu is of moet toch dat nieuwe systeem ingevoerd worden? Dus niemand donor, tenzij anders aangegeven of iedereen donor, tenzij anders aangeven?[/HIDE]
Link to comment
Share on other sites

Ik stel m'n zooi beschikbaar.. ik heb dr toch niets meer aan dan, als n ander het goed kan gebruiken.. neem het dan maar :): maar het moet niet zo ver gaan dat ik niet meer toenbaar ben voor het begraven zeg maar..

btw iedereen uit 1986? k heb nix gehad hoor :o
Link to comment
Share on other sites

je ken btw ook kiezen welke organen je dan weer niet beschikbaar stelt, bijv wel je nieren, maar niet je hart ofzo

mja aan de andere kant, misschien geven ze jou organen wel aan n crimineel, moslim, SP'er, ajacied enz. t is maar net wat je wilt ntuurlijk

k kreeg t gisteren gloofk, r zaten wel 4 dingen in die envelop, misschien krijg je t dan nog, of je krijg niks dat ze jou niet willen als donor ofzo :)
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Krop' date='Mar 19 2005, 05:14 PM']of je krijg niks dat ze jou niet willen als donor ofzo :)
[right][snapback]62237[/snapback][/right][/quote]
ja dat ist :):
Link to comment
Share on other sites

Ik ook nie eik.. Maar ik denk wel meer aan het wel doen, dan aan het niet doen. Ik zou dit dan eigenlijk eerst met mijn familie/partner overleggen als ik dit zou invullen, ook ga ik dit niet nu al invullen.
Link to comment
Share on other sites

Ik weet het ook nog niet. Heb ik nog niet serieus genoeg over nagedacht, maar zoals het er nu voorstaat isset wel eerder doneren dan niet doneren. Mgoed eerst ff goed over nadenken nog en die papieren heb ik btw ook nog niet gehad.
Link to comment
Share on other sites

Weet je wat het is.. als jijzelf een nierziekte hebt bijvoorbeeld.. dan zou je het ook wel errug fijn vinden als jij donornieren kan krijgen.. waarom zou je ze niet afstaan? Kzou dr iig geen probleem mee hebben hoor..
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Krop' date='Mar 19 2005, 05:14 PM']mja aan de andere kant, misschien geven ze jou organen wel aan n crimineel, moslim, SP'er, ajacied enz. t is maar net wat je wilt ntuurlijk
[right][snapback]62237[/snapback][/right]
[/quote]

hier al over nagedacht elise?

'k vind dat krop daar iig wel een punt heeft
Link to comment
Share on other sites

Ik wil best mijn organen doneren, maar dan niet alles. Ze mogen alles hebben, behalve mn hart en mn ogen.... ik vind het een raar idee dat je ogen eruit gehaald worden, en je hart vind ik toch iets persoonlijks... ik heb weleens gehoord dat mensen met een donorhart toch iets veranderen. Maar helemaal weet ik het nog niet....
Link to comment
Share on other sites

Vandaag de post gehad, morgen maar eens eventjes goed doorlezen en wat extra informatie aanvragen.. maar grote kans dat ik het, zoals eerder gezegd, gewoon doe :):
Link to comment
Share on other sites

ik doe het denk ik ook gewoon
je kan er levens mee redden en dat is het belangrijkste of het nouw een moslim is of wat dan ook
Link to comment
Share on other sites

naja, al komt je hart in een persoon terecht die daardoor in leven blijft, mar die paar weken daarna mar beslist om een halve woonwijk op te blazen inclusief de mensen en zichzelf, naja.. dan zou ik iig niet trots zeggen: kijk, da deej ie amml met mijn hart! :): kans dat zoiets gebeurt met toevallig jouw hart is klein, matog..

en ik weet t nog niet, ben n
Link to comment
Share on other sites

de ontvanger blijft altijd anoniem, dus al ist n crimineel, niemand zal weten dat hij jouw hart heeft..
Link to comment
Share on other sites

De kans is groot dat je hart bij een goed mens terecht komt.
Link to comment
Share on other sites

[quote name='*Mini-Caro*' date='Mar 26 2005, 10:42 AM']Tis sowieso denk nogal moeilijk om te zeggen: Kijk, da deej ie amml met mijn hart! :): Als je dood bent :p
[right][snapback]62678[/snapback][/right]
[/quote]
zeurkous :) als je vanuit de hemel naar benee kijkt dan zie je da hor! en dan ken je natuuk ff navragen daar ook oftie nou egt je hart heb of nie... mar t was ook mar bij wijze van spreke, t gaat om t id :):

en naja, kweet niet hoe dat zit, zijn geen cijfers over natuuk, mar t zou zomaar kunnen dat dr meer slechte dan goede mensen op de wereld zijn, vanuit jouw gezichtspunt dan he.. mar kan ook heel goed omgekeerd :)
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Krop' date='Mar 19 2005, 05:14 PM']mja aan de andere kant, misschien geven ze jou organen wel aan n crimineel, moslim, SP'er, ajacied enz. t is maar net wat je wilt ntuurlijk
[right][snapback]62237[/snapback][/right][/quote]

[quote name='Letzlo' date=' Mar 26 2005, 12:12 PM']en naja, kweet niet hoe dat zit, zijn geen cijfers over natuuk, mar t zou zomaar kunnen dat dr meer slechte dan goede mensen op de wereld zijn, vanuit jouw gezichtspunt dan he.. mar kan ook heel goed omgekeerd :)[/quote]

Als je niet wilt dat een SP'er of een ajacied je organen krijgen kun je beter geen lid worden, dan zijn er indd meer slechte mensen dan goede mensen ben 'k bang.. :) Edited by *Mini-Caro*
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...