Krop Posted March 19, 2005 Report Share Posted March 19, 2005 Ik hoorde op de radio dat iedereen die in 1986 is geboren deze week post hebben gehad van het donorregister. Nou zou ik wel eens willen weten hoe er hier over donor gedacht wordt. En belangrijker, waarom! Zelf vind ik optie 3 en 4 een beetje zwak. Dan zadel je anderen op met die keuze. Waarschijnlijk zijn ze dan al bedroefd omdat jij er niet meer bent en dan moeten ze ook nog die keuze gaan maken. En dat alleen maar omdat jij geen keuze kon maken. [HIDE]En vind je dat donorsysteem moet blijven zoals het nu is of moet toch dat nieuwe systeem ingevoerd worden? Dus niemand donor, tenzij anders aangegeven of iedereen donor, tenzij anders aangeven?[/HIDE] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mini..Num Posted March 19, 2005 Report Share Posted March 19, 2005 kvind heel goed van mensen die het wel doen en er zo mensen mee kunnen redden.. maar zelf wil ik het niet, waarom weet ik niet precies maar het is van mij en dat wilk zo houden ook alsk dood ben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gudde Posted March 19, 2005 Report Share Posted March 19, 2005 Ik stel m'n zooi beschikbaar.. ik heb dr toch niets meer aan dan, als n ander het goed kan gebruiken.. neem het dan maar maar het moet niet zo ver gaan dat ik niet meer toenbaar ben voor het begraven zeg maar.. btw iedereen uit 1986? k heb nix gehad hoor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krop Posted March 19, 2005 Author Report Share Posted March 19, 2005 je ken btw ook kiezen welke organen je dan weer niet beschikbaar stelt, bijv wel je nieren, maar niet je hart ofzo mja aan de andere kant, misschien geven ze jou organen wel aan n crimineel, moslim, SP'er, ajacied enz. t is maar net wat je wilt ntuurlijk k kreeg t gisteren gloofk, r zaten wel 4 dingen in die envelop, misschien krijg je t dan nog, of je krijg niks dat ze jou niet willen als donor ofzo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Mini-Caro* Posted March 19, 2005 Report Share Posted March 19, 2005 Ik weet het nog niet.. Ik denk dat ik eerder in de richting ga van wel beschikbaar stellen dan niet beschikbaar stellen, maar ik vind mezelf momenteel te jong om daar een keuze over te maken (gelukkig hoeft dat ook nog niet), en ik heb mijn mening nog niet helemaal gevormd zeg maar.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gudde Posted March 19, 2005 Report Share Posted March 19, 2005 [quote name='Krop' date='Mar 19 2005, 05:14 PM']of je krijg niks dat ze jou niet willen als donor ofzo [right][snapback]62237[/snapback][/right][/quote] ja dat ist Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annemieke Posted March 19, 2005 Report Share Posted March 19, 2005 ach, zolang ze mn lichaam weer dichtnaaien vind ik het goed dat ze mn organen eruit halen. wie weet hoe gelukkig je een ander maakt met iets wat dan voor jou toch al overbodig is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Posted March 19, 2005 Report Share Posted March 19, 2005 Ik doneer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blufflovergirl Posted March 19, 2005 Report Share Posted March 19, 2005 ze moge van mij alle organen hebben.. Maar wat ik wel fijn zou vinde.. als ik dan na dat ik dood ben toch wel un normale begrafenis krijg!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jansuh Posted March 19, 2005 Report Share Posted March 19, 2005 hmm ik weet het eigenlijk nog niet.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PC-fre@k Posted March 20, 2005 Report Share Posted March 20, 2005 Ik ook nie eik.. Maar ik denk wel meer aan het wel doen, dan aan het niet doen. Ik zou dit dan eigenlijk eerst met mijn familie/partner overleggen als ik dit zou invullen, ook ga ik dit niet nu al invullen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
D-Eye Posted March 20, 2005 Report Share Posted March 20, 2005 ik heb die papieren ook nog niet ingevult, kreeg al een herinering. Naja sorry, maar ik weet het nog niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Negno Posted March 20, 2005 Report Share Posted March 20, 2005 Ik weet het ook nog niet. Heb ik nog niet serieus genoeg over nagedacht, maar zoals het er nu voorstaat isset wel eerder doneren dan niet doneren. Mgoed eerst ff goed over nadenken nog en die papieren heb ik btw ook nog niet gehad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PC-fre@k Posted March 20, 2005 Report Share Posted March 20, 2005 @ Negno, kheb ook nog niks gezien.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loof Posted March 20, 2005 Report Share Posted March 20, 2005 Weet je wat het is.. als jijzelf een nierziekte hebt bijvoorbeeld.. dan zou je het ook wel errug fijn vinden als jij donornieren kan krijgen.. waarom zou je ze niet afstaan? Kzou dr iig geen probleem mee hebben hoor.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Negno Posted March 21, 2005 Report Share Posted March 21, 2005 [quote name='Krop' date='Mar 19 2005, 05:14 PM']mja aan de andere kant, misschien geven ze jou organen wel aan n crimineel, moslim, SP'er, ajacied enz. t is maar net wat je wilt ntuurlijk [right][snapback]62237[/snapback][/right] [/quote] hier al over nagedacht elise? 'k vind dat krop daar iig wel een punt heeft Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elinuh Posted March 25, 2005 Report Share Posted March 25, 2005 Ik wil best mijn organen doneren, maar dan niet alles. Ze mogen alles hebben, behalve mn hart en mn ogen.... ik vind het een raar idee dat je ogen eruit gehaald worden, en je hart vind ik toch iets persoonlijks... ik heb weleens gehoord dat mensen met een donorhart toch iets veranderen. Maar helemaal weet ik het nog niet.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gudde Posted March 25, 2005 Report Share Posted March 25, 2005 Vandaag de post gehad, morgen maar eens eventjes goed doorlezen en wat extra informatie aanvragen.. maar grote kans dat ik het, zoals eerder gezegd, gewoon doe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iniminibaars Posted March 25, 2005 Report Share Posted March 25, 2005 ik doe het denk ik ook gewoon je kan er levens mee redden en dat is het belangrijkste of het nouw een moslim is of wat dan ook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Letzlo Posted March 25, 2005 Report Share Posted March 25, 2005 naja, al komt je hart in een persoon terecht die daardoor in leven blijft, mar die paar weken daarna mar beslist om een halve woonwijk op te blazen inclusief de mensen en zichzelf, naja.. dan zou ik iig niet trots zeggen: kijk, da deej ie amml met mijn hart! kans dat zoiets gebeurt met toevallig jouw hart is klein, matog.. en ik weet t nog niet, ben n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Mini-Caro* Posted March 26, 2005 Report Share Posted March 26, 2005 Tis sowieso denk nogal moeilijk om te zeggen: Kijk, da deej ie amml met mijn hart! Als je dood bent Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gudde Posted March 26, 2005 Report Share Posted March 26, 2005 de ontvanger blijft altijd anoniem, dus al ist n crimineel, niemand zal weten dat hij jouw hart heeft.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iniminibaars Posted March 26, 2005 Report Share Posted March 26, 2005 De kans is groot dat je hart bij een goed mens terecht komt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Letzlo Posted March 26, 2005 Report Share Posted March 26, 2005 [quote name='*Mini-Caro*' date='Mar 26 2005, 10:42 AM']Tis sowieso denk nogal moeilijk om te zeggen: Kijk, da deej ie amml met mijn hart! Als je dood bent [right][snapback]62678[/snapback][/right] [/quote] zeurkous als je vanuit de hemel naar benee kijkt dan zie je da hor! en dan ken je natuuk ff navragen daar ook oftie nou egt je hart heb of nie... mar t was ook mar bij wijze van spreke, t gaat om t id en naja, kweet niet hoe dat zit, zijn geen cijfers over natuuk, mar t zou zomaar kunnen dat dr meer slechte dan goede mensen op de wereld zijn, vanuit jouw gezichtspunt dan he.. mar kan ook heel goed omgekeerd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Mini-Caro* Posted March 26, 2005 Report Share Posted March 26, 2005 (edited) [quote name='Krop' date='Mar 19 2005, 05:14 PM']mja aan de andere kant, misschien geven ze jou organen wel aan n crimineel, moslim, SP'er, ajacied enz. t is maar net wat je wilt ntuurlijk [right][snapback]62237[/snapback][/right][/quote] [quote name='Letzlo' date=' Mar 26 2005, 12:12 PM']en naja, kweet niet hoe dat zit, zijn geen cijfers over natuuk, mar t zou zomaar kunnen dat dr meer slechte dan goede mensen op de wereld zijn, vanuit jouw gezichtspunt dan he.. mar kan ook heel goed omgekeerd [/quote] Als je niet wilt dat een SP'er of een ajacied je organen krijgen kun je beter geen lid worden, dan zijn er indd meer slechte mensen dan goede mensen ben 'k bang.. Edited March 26, 2005 by *Mini-Caro* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts