Jos Posted December 2, 2004 Report Share Posted December 2, 2004 Elke keer als het koningshuis weer uitgebreid uitgemeten wordt in de media heb ik zoiets van; dat hele koningshuis, dat is helemaal nergens voor nodig! Het is pure symboliek, een sprookje. Maar wel een HEEL DUUR sprookje! Wat vinden jullie? moet het koningshuis blijven in haar huidige vorm, of is een kleiner optrekje, minder geld en behouden van de titel een beter idee. Of hebben jullie een betere optie? Ik pleit voor het tweede! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiP Posted December 2, 2004 Report Share Posted December 2, 2004 Kleiner optrekje mag wel idd... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gudde Posted December 2, 2004 Report Share Posted December 2, 2004 Ik vind het koningshuis wel wat hebben.. is toch onderdeel van Nederland, maar als het allemaal veel te veel kost moet het misschien maar wat beperkt worden.. maar zeker niet verdwijnen k heb trouwes ook maar ff n poll toegevoegd.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Letzlo Posted December 2, 2004 Report Share Posted December 2, 2004 mwah, kvind t mar duur... neem bv Beatrix, 1 van de rijkste vrouwen van, naja, rijk iig, en die doet eik himml geen fuck, want z Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gudde Posted December 2, 2004 Report Share Posted December 2, 2004 niet zwaar hoe denk jij da t is om iedere dag weer op de nederlandse euro's en postzegels te staan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Letzlo Posted December 2, 2004 Report Share Posted December 2, 2004 als de postzegels en euro's op mij zouden staan, d Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krop Posted December 2, 2004 Report Share Posted December 2, 2004 monarchie, mooi hor. t heeft wel wat vind ik, en onze koningin heeft ook veel meer invloed dan onze premier in het buitenland en onder de bevolking. Politieke beslissingen neemt ze niet (op informateur aanstellen na gloofk) dus daarom hoeft het ook niet weg. en idd die paleizen zijn maybe ietewat aan de grote kant, mja daar zijn het paleizen voor ntuurlijk. en dat Jos zegt dat het een heel duur sprookje is id wel waar idd, maar ik heb t idee dat als het een republiek zou zijn, dus incl president en 1x inde 4 jaar presidentsverkiezingen dat we dan veel meer kwijt zijn. en dan heb je nog eens de kans dat we net zoiets als Bush aan de macht krijgen. en een president heeft zeker WEL politiek invloed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Posted December 2, 2004 Author Report Share Posted December 2, 2004 (edited) Daar gaat het toch om, om politieke invloed, dan zie je tenminste wat van je geld terug, of deze president nou naar je zin is of niet. En, de campagnevoering gaat dan echt niet anders dan het nu gaat in Nederland. Alle partijen in Nederland willen dolgraag de grootste zijn en de president leveren, net als ze dat nu willen met de M-P. Er verandert niet zoveel, behalve dat er heel wat geld bespaart word. Edited December 2, 2004 by Racooligan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skategast Posted December 2, 2004 Report Share Posted December 2, 2004 mwa, ze doen dan wel iets. maar zovele hoeven ze nou ook nie te krijge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krop Posted December 2, 2004 Report Share Posted December 2, 2004 [quote name='Racooligan' date='Dec 2 2004, 05:46 PM']Daar gaat het toch om, om politieke invloed, dan zie je tenminste wat van je geld terug, of deze president nou naar je zin is of niet. En, de campagnevoering gaat dan echt niet anders dan het nu gaat in Nederland. Alle partijen in Nederland willen dolgraag de grootste zijn en de president leveren, net als ze dat nu willen met de M-P. Er verandert niet zoveel, behalve dat er heel wat geld bespaart word. [right][snapback]51728[/snapback][/right] [/quote] politieke invloed hoeft toch niet, we hebben nu toch al een rechtstreeks gekozen parlement met daaruit volgend een premier. voer je een republiek krijg je naast een premier ook nog eens een president. Er verandert dus wel heel veel. Nu ligt de macht dus bij het Parlement en straks dus bij het staatshoofd, de president. En een presidentsverkiezingscampagne komt dan bovenop de parlementsverkiezingen oftewel dubbele campagnekosten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Posted December 2, 2004 Author Report Share Posted December 2, 2004 Ligt er helemaal aan hoeveel macht je een president geeft. Het hoeft niet zo in elkaar te zitten als bijvoorbeeld in de V.S. Je kan de president de rol van de huidige M-P toekennen. Je moet het parlement gewoon de meeste zeggenschap geven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krop Posted December 2, 2004 Report Share Posted December 2, 2004 ja en dan? ben je toch nog steeds bakken met geld kwijt en wat dacht je van het omschakelen naar de republiek toe en de maatschappelijke onrust die het met zich mee brengt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
^ ArNaUtO ^ Posted December 4, 2004 Report Share Posted December 4, 2004 kwou zegge iedere dag afgelikt worde op die postzegels.. Maargoed van mij mogen ze gewoon blijven.. Nog een paar varianten zoals maxima erbij en het word nog leuk om naar te kijken ook... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisanne Posted December 4, 2004 Report Share Posted December 4, 2004 t mag wel blijven hoor..alleen dr mocht wel iets minder geld heen gaan..mjah je ken niej alles hebben.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loof Posted December 5, 2004 Report Share Posted December 5, 2004 Kben voor een monarchie.. heeft wel wat maar dr gaat wel veel geld heen zeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
natasja Posted December 5, 2004 Report Share Posted December 5, 2004 [FONT=Arial][SIZE=7][COLOR=red]ze doen dan idd wel wat, maar ze mogen nie alles beslissen, ik vind ze ook wel wat hebben, zijn we toch nog een beetje speciaal kusje mij Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Papillon Posted December 8, 2004 Report Share Posted December 8, 2004 Idd. Speciaal zijn we wel zo. Want er zijn in de wereld veel meer landen met een president dan met een monarchie. Daarbij komt dat een staatshoofd die gekozen wordt wel op Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts