D-Eye Posted November 23, 2004 Report Share Posted November 23, 2004 (edited) [quote][b]Bbned gaat aan de slag met adsl2+[/b] [i]Dinsdag, 23 november 2004 - Internetaanbieders Bbned, InterNLnet en Surfnet starten een technische proef met adsl2+, het snellere broertje van de huidige adsl-technologie.[/i] De proef wordt uitgevoerd met gebruikers van SurfSnel ADSL, een gezamenlijk productaanbod van Surfnet en InterNLnet. Als de proef succesvol is gaat Bbned in samenwerking met InterNLnet de technologie geschikt maken voor bedrijven en consumenten. Speciaal voor de proef breidt Bbned een aantal wijkcentrales uit met de noodzakelijke apparatuur. Als eerste proefgemeente is Nijmegen aan de beurt. Later volgen ook Amsterdam, Den Haag en Hoofddorp. Volgens Bbned heeft de mogelijke toekomstige introductie van adsl2+ gevolgen voor de beschikbaarheid van breedbandinternet. De huidige adsl-apparatuur in een centrale heeft een bereik van vijf kilometer. Bij adsl2+ is dit zeven kilometer. Hierdoor kunnen mensen die nu niet over adsl kunnen beschikken, straks mogelijk wel snel internetten via de telefoonlijn, aldus Bbned. "Verder levert de overstap naar de nieuwe technologie veel hogere snelheden op", zegt Arthur van den Ende, commercieel directeur van Bbned. Met adsl2+ zijn downloadsnelheden tot 25 Mbps mogelijk. Obstakels Overigens is het nog maar de vraag of de introductie van adsl2 in Nederland soepel gaat verlopen. Om adsl2+ aan te kunnen bieden, hebben providers de goedkeuring van KPN nodig omdat deze de laatste meters koperkabel in beheer heeft. KPN is echter bezig met een eigen onderzoek naar de verschillen tussen adsl2+ en vdsl (very high speed digital subscriber line). Deze technologie Edited November 23, 2004 by D-Eye Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Letzlo Posted November 23, 2004 Report Share Posted November 23, 2004 25 mbps, das netjes geef da maar meteen ja ow btw, wil je nog even de bron drbij zetten.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
D-Eye Posted November 23, 2004 Author Report Share Posted November 23, 2004 @ letzlo Thnx, done Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiP Posted November 23, 2004 Report Share Posted November 23, 2004 webwereld die hadden me in der tijd flink genaait njah, pass mij ook maar 25mbit hor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
D-Eye Posted November 23, 2004 Author Report Share Posted November 23, 2004 dat heb je aan je zelf te danken hip, maar ik vindt er altijd wel goed nieuws Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gudde Posted November 23, 2004 Report Share Posted November 23, 2004 vraag me tog af wat voor prijskaartje daar wel niet aan gaat komen te zitten.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts