Jump to content

Verboden!? Regels!? Disclaimer!?


PC-fre@k
 Share

Recommended Posts

Nav de (oude)avatar van Letzlo en de daaropvolgende reacties.

[color=red][u]Allereerst wil ik ff kwijt dat de personen die er direct bij zijn betrokken zich NIET schuldig moeten voelen voor het onstaan of het gevolg van de avatar en het weghalen. Ik heb zelf de keus gemaakt de avatars uit te zetten en daar zijn alleen de veroorzakers schuldig aan...[/u][/color]

Ik wil hier eigenlijk een soort discussie openen over wat wel en wat niet kan en waarvoor er regels zijn of zouden moeten zijn.

[i]Zoals in het voorbeeld, er word een avatar gebruikt maar meerdere personen zijn erop tegen. Ze vinden de avatar luguber en disciminerend tegenover vrouwen. Opzich zegt de avatar dat niet, maarja het kan luguber overkomen. Ik verzocht na een week of 2 de gebruiker de avatar weg te halen en dat gebeurde, maar nog geen week later was de avatar weer terug... En dat was eergister, ik vroeg hem nogaals hem weg te halen nog voor middernacht. Dat wastie dus vergete en daar post ik vandaag over. Hij werd weggehaalt maar enkele andere leden vonden dit onzin en gebruikten meteen de avatar hoewel ik in de post nog zo aan had gegeven dat ik de avatar niet meer terug wou zien.[/i]

[i][color=red]btw, op dit moment zijn de avatars voor de tweede keer UITgezet, ook heb ik al 6x getracht de avatar van 2 personen weg te halen maar ze kunnen er niet genoeg van krijgen en blijven hem terug zetten (vandaar de tweede keer weer uit)[/color][/i]

[b]Wat kan je verbieden, hoever mag dit gaan?
Wat moet je er aan doen wanneer iemand zich niet aan regels houdt en ook niet 1,2,3 opgeeft?
Waarvoor kies je, algemene orde of de voorkeur van een of enkele leden?[/b]

En zo kunnen er nog wel meer vragen te boven komen.
Hier kan je er open over discussi
Link to comment
Share on other sites

Best wel lastig om een grens op te stellen voor een avatar. Ik bedoel wat kan nog wel en wat kan niet? Je kan misschien wel basisregels opzetten maar het zal lastig zijn om bepaalde avatars te beoordelen. Het is net zoals die videoclips op TMF. Wat kan nog net door de beugel en wat niet.

Ik zou zeggen: kies een avatar met verstand! Edited by Keezy
Link to comment
Share on other sites

zolang je een ander gewoon in zijn/haar waarde laat kan naar mijn mening alles. Althans alles, ik vind dat met z'n allen als weldenkende mensen toch zelf wel snappen wat wel en niet als avatar, signature, post of weet ik veel wat kunnen gebruiken.
Mocht iemand ergens persoonlijk mee zitten, stuur dan een PM of wat dan ook en probeer er samen uit te komen. Mocht dat niet lukken (geen compromis of een heldere uitleg naar elkaar toe zodat de personen elkaars mening begrijpen) richt je dan tot Admin/SMOD/MOD of weet ik veel tot wie :)

Lijkt me duidelijk.......
Link to comment
Share on other sites

Zelf denk ik ook dat dat meestal voor zich spreek wat wel en niet kan. Maar ook denk ik zodra er iemand commentaar heeft op iets die persoon zal moeten nadenken ofdat het wel zo leuk is dan om het zo te houden.

En indien dan een mod/smod/admin er een oplossing voor regelt dan zou iedereen zich daar toch aan moeten houden?
Link to comment
Share on other sites

nahja ik vind t hele gedoe om de avatar van lars onzin. ok, als je ziet dat er een hoofd wordt afgezakt, als het discriminerend is of kwetsend, dan vind ik het logisch.
maar ja, smaken verschillen....
speel het gewoon persoon tot persoon en laat niet alles oplossen door de admin.

want ik heb t idee dat met lars zn avatar dat wel t geval was, maar dat terzijde.

probeer er samen uit te komen.

maar jeej als je een avatar wat minder vindt, kijk er dan gewoon niet naar.
Link to comment
Share on other sites

[quote name='PC-fre@k' date='Oct 22 2004, 04:13 PM'][b]Wat kan je verbieden, hoever mag dit gaan?

Wat moet je er aan doen wanneer iemand zich niet aan regels houdt en ook niet 1,2,3 opgeeft?

Waarvoor kies je, algemene orde of de voorkeur van een of enkele leden?[/b]
[right][snapback]46024[/snapback][/right]
[/quote]


Zodra er iemand wordt beledigd, bedreigd of wat dan ook, dan kan je iets verbieden, niet als het iemand gewoon niet zo bevalt.

In dit geval waren er dus geen regels, zouden die er geweest zijn was het een andere zaak geweest.

Algemene orde is het belangrijkst, maar hoe dan ook, meningen verschillen, dus dan zou je wel aan heel veel zaken restricties moeten leggen om het algemeen te houden.
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Jansuh' date='Oct 22 2004, 09:56 PM']maar jeej als je een avatar wat minder vindt, kijk er dan gewoon niet naar.
[right][snapback]46053[/snapback][/right]
[/quote]

idd! dan kies je voor 'ignore user' en je hoeft er niet meer tegenaan te kijken :): hadk bij kim en mini_loof ook gedaan :):
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Jansuh' date='Oct 22 2004, 09:56 PM']nahja ik vind t hele gedoe om de avatar van lars onzin. ok, als je ziet dat er een hoofd wordt afgezakt, als het discriminerend is of kwetsend, dan vind ik het logisch.
maar ja, smaken verschillen....
speel het gewoon persoon tot persoon en laat niet alles oplossen door de admin.

want ik heb t idee dat met lars zn avatar dat wel t geval was, maar dat terzijde.

probeer er samen uit te komen.

maar jeej als je een avatar wat minder vindt, kijk er dan gewoon niet naar.
[right][snapback]46053[/snapback][/right]
[/quote]

Ik denk dat je niet helemaal hebt opgelet, maar iig ik heb dr zelf pas wat aan gedaan nadat diegene had gezegd hem weg te halen, na een tijd terug zette en daarna weer weg zou halen en dit vergeten was. Het ging er meer om dat ik er daarna wat aan deed en een aantal mensen het hier niet mee eens waren.

[quote name='HiP' date='Oct 22 2004, 11:03 PM'][quote name='Jansuh' date='Oct 22 2004, 09:56 PM']maar jeej als je een avatar wat minder vindt, kijk er dan gewoon niet naar.
[right][snapback]46053[/snapback][/right]
[/quote]

idd! dan kies je voor 'ignore user' en je hoeft er niet meer tegenaan te kijken :): hadk bij kim en mini_loof ook gedaan :):
[right][snapback]46060[/snapback][/right]
[/quote]

Ignore user is idd een mogelijke oplossing, of het de meeste passende is.. 8-)
En de gebruiker zal zich wel erg genegeerd voelen als meerdere mensen dit zouden doen denk ik :P:

[quote name='Gudde' date='Oct 22 2004, 10:24 PM']In dit geval waren er dus geen regels, zouden die er geweest zijn was het een andere zaak geweest.

Algemene orde is het belangrijkst, maar hoe dan ook, meningen verschillen, dus dan zou je wel aan heel veel zaken restricties moeten leggen om het algemeen te houden.
[right][snapback]46057[/snapback][/right]
[/quote]

Er is idd geen regel voor, die zal ook moeilijk te maken zijn denk ik, hoe zou je dat dan moeten formuleren.. Iig ik had in dat topic na een tijdje (offtopic=ontopic) duidelijk staan dat ik die avatar simpel weg niet meer terug wou zien, niet alleen om die avatar maar wat er allemaal omheen gebeurde..

En wat ik daarna allemaal heb moeten doen om het te stoppen.. niet normaal meer :s
Link to comment
Share on other sites

Regels zullen idd heel erg moeilijk te maken zijn...
Je kunt zelf toch wel inschatten wat anderen van jouw avatar vinden, en bedenken of dat die avatar wel geschikt is voor op het forum?
Die ava van Lars vond ikzelf niet echt smakelijk, dat heb ik ook gezegd, maar verder heb ik er geen probleem van gemaakt. Gewoon zijn posts negeren en niet naar de ava kijken... Verder weet ik het niet...
Link to comment
Share on other sites

Ik vond mijn avatar niet eens zo heel erg controversieel of schokkend of watdanook, ik bedoel, het was duidelijk te zien dat het nep was en je zag het ook maar half doordat de frames maar kort bleven staan... er zijn heel wat ergere avatars te bedenken hoor.. Voorbeelden? naja, omdat je dr om vraagt, niet geschikt voor mensen met een zwakke maag btw:

[url="http://ic1.deviantart.com/images2/i/2004/06/3/0/Love_You_To_Death.jpg"]http://ic1.deviantart.com/images2/i/2004/0...ou_To_Death.jpg[/url]
[url="http://ic1.deviantart.com/images2/i/2004/06/2/d/sprained_minds.jpg"]http://ic1.deviantart.com/images2/i/2004/0...ained_minds.jpg[/url]
[url="http://ic1.deviantart.com/fs5/i/2004/276/4/8/silent_night_is_the_night_by_suzi9mm.jpg"]http://ic1.deviantart.com/fs5/i/2004/276/4..._by_suzi9mm.jpg[/url]
[url="http://ic1.deviantart.com/images/i/2003/10/1/2/dead_series_8.jpg"]http://ic1.deviantart.com/images/i/2003/10...ad_series_8.jpg[/url]

vraag maar niet hoe ik draan kom, want dat doet dr t
Link to comment
Share on other sites

[quote name='PC-fre@k' date='Oct 22 2004, 11:38 PM']En de gebruiker zal zich wel erg genegeerd voelen als meerdere mensen dit zouden doen denk ik :P:[/quote]

dat is toch echt de verantwoordelijkheid van die user zelf... 8-)
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Jansuh' date='Oct 23 2004, 05:57 PM'](ja ok behalve die Astrid Avatar van Ronald die keigroot was maar dat was maar een tijdje)
[right][snapback]46159[/snapback][/right]
[/quote]

dat was ook de avatar waar ik me het meeste aan ergerde!
Link to comment
Share on other sites

Daar is ook wat van gezegd en die is ook aangepast, als je je ergens aan ergert, zeg het dan gewoon, inplaats van nu oude koeien uit de sloot te gaan halen van: Ik ergerde me daar aan, ik vond die niet mooi.

Als je der wat van zegt tegen diegene kan der glijk wat aan gedaan worden, hoef je later ook niet meer derover te zeuren.
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Mrieke' date='Oct 23 2004, 12:37 PM']Regels zullen idd heel erg moeilijk te maken zijn...
[right][snapback]46120[/snapback][/right]
[/quote]

Regels zijn er eigenlijk al  te veel, maar helaas moeten er altijd grezen zijn...

[quote name='Letzlo' date='Oct 23 2004, 02:59 PM']mar ik zag laatst op een ander forum een mogelijkheid om aan te geven bij je avatar "This avatar may be offensive to some people" en dan kon elke gebruiker afzonderlijk aangeven of ie die avatars wel of niet wilde laten weergeven...
[quote]Show avatars
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...