Jump to content

doneren??


elinuh
 Share

Recommended Posts

Mensen, vinden jullie dat je veel geld aan alle arme kindertjes moet geven??

Ik vind dat je er wel geld aan kan schenken, maar als je aan al die organisaties en stichtingen geld gaat geven, dan ben je gewoon zelf arm. Er zijn zoveel arme mensen op de wereld, en we kunnen ze toch niet allemaal helpen. Al zouden we allemaal heeel veel geld doneren, daarmee zijn de problemen niet opgelost in een land. Ik vind niet dat je aan elke organistatie met een zwart kindje met een bol buikje als logo geld moet doneren. Natuurlijk moet je niet zo egoistisch zijn om al je geld helemaal voor jezelf te houden, maar je  hoeft ook niet je hele banksaldo aan die arme mensen te geven... vind ik dan... Zoveel gezeur dat je aan de ene stichting meer zou moeten geven dan aan de andere....
Link to comment
Share on other sites

kvin da je nix moe geve

van elke euri die je geeft komt 9 van de 10 keer misschien 10 cent bij het goeie doel, de rest geven ze aan nutteloze dingen

als je echt wil helpen

ga dan een paar maanden ergens in the middle of nowhere les geven of een wc bouwe ofzow
Link to comment
Share on other sites

een vrachtwagen vol broden sturen ofzo???

naja kijk, het ene jaar kozijnen verven van een school en het jaar erna die kozijnen er weer uitslopen om nieuwes er in te zetten is natuurlijk niet echt efficient omspringen met geld. kdenk wel dat je beter goederen kunt sturen dan geld, want er blijft idd veel aan de strijkstok hangen. Officieel moet minstens 75% van de opbrengst ook daadwerkelijk aan het goede doel besteed worden. maar kweet niet of daar op gecontroleerd wordt. k kan me iets herrineren van de voorzitter van de hartstichting gloofk die zichzelf echt een belachelijk hoog salaris gaf en dat is gewoon echt FOUT! die hadden gloofk de collecteweek daarop ong de helft opgehaalt van wat ze normaal ophaalden.

mgoed. kdenk idd dat je niet aan alles geld moet geven. kies zelf een paar doelen uit waar je echt helemaal achter staat en steun die. anderen steunen dan weer andere doelen

maar gaat ajb geen geld geven aan 'red de boom' of zoiets onbenulligs. Want het is natuurlijk van de zotten dat er kinderen doodgaan van de honger en dat wij geld gaan geven om 25 bomen te kunnen planten.

en dan nogiets. kvind dat we eerst eens moeten proberen om de zaken in ons eigen land eens op orde te krijgen en ons dan pas om anderen bekommeren, want hoe kan je een land in afrika helpen terwijl je eigen land ook in de shit zit.

doelen die ik persoonlijk hoog heb staan
Warchild
Spieren voor spieren


komt misschien ook omdat daaraan meer mediaaandacht wordt gegeven dan aan andere doelen, en dat je daardoor meer van zulke stichtingen af weet.

naja da wast wel voorlopig
Link to comment
Share on other sites

bter iets geven dan niets geven, al komt dr van je euro maar 10 cent bij t doel terecht, naja, bter die 10 cent dan himml nix...

overal aangeven gaat indd niet.. maar op zich hebben we t hier keigoed, vergeleken met vanalles, we lopen hier amml te zeiken dat onze economie "maar" met een paar procent groeit, of dat we stapje achteruit moeten doen, ja so what, k las ooit dat we "helemaal" teruggingen naar het niveau van 1998 qua economie.. weten jullie nog, de hongerwinter van 1998? 8-) we hebben t gwoon amml best goed, dus ik vind dat je best iets mag geven aan die goede doelen, oke nie alles, want je moet zelf ook leven als t ff kan...

al benk t dr w
Link to comment
Share on other sites

ik ben ook nie egoistisch, kzeg alleen, doe dan of iets waarbij je zelf kan controleren of het goed terecht komt

of ga zelf ergens een paar maanden helpen, daar hebben ze meer aan dan elke maand een beetje geld :tired:




:wub2:
Link to comment
Share on other sites

Soms denk ik wel eens: red je een kind, laat je het naar school gaan en zo (foster parents een paar jaar geleden) Maar wat doet zo'n kind als het volwassen is??????

Bommen leggen, wapens opnemen tegen landgenoten, of tegen hun weldoeners

Sorry hoor, 'k heb een paar dagen gewerkt met iemand die nogal zwartgallig is over dit soort dingen, en automatisch ga je dan iets ervan overnemen.

Ik ben ervan overtuigd dat het geld wat je besteedt aan producten uit de wereldwinkel wel op z'n plaats komen. Vaak zijn de dingen gemaakt door vrouwen, die kopen er eten van, en boeken voor de kinderen, en de investeren in hun eigen 'bedrijfje' daarom koop is er regelmatig.

Maar ik ben tegenwoordig ook selectief en voorzichtig met het geven aan goede doelen > je weet maar nooit
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...