Jump to content

Chip


HiP
 Share

Zou jij zo'n chip nemen?  

22 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

zag op tv dat in een discotheek ergens in rotterdam een soort chip gebruiken, het komt hier op neer

het is een soort apparaatje zo groot als een rijstkorrel, die ze onder de huid in je arm aanbrengen, de chip werkt hetzelfde als een "chipknip" je kan er een tegoed op zetten, en wanneer je een biertje wil kopen of de discotheek binnenkomt en je normaal entree zou moeten betalen, houden ze een scannertje langs je arm, en betaal je automatisch, zonder gedoe.
Je id word ook in de computer opgeslagen, zodat je nooit een id kaart hoeft laten te zien.

Ik vind dit zelf een beetje ver gaan, je draagt namelijk altijd de chip bij je, hij kan wel weer verwijderd worden, maar toch.. je word net zo als een koe gewoon gemerkt..
Hoe denken de andere puchforumers der eigenlijkst over? zou jij ut ook doen?

Ohja, zo'n chip kost 1000 euro, en er staat een tegoed op van 1500 euro ( krijg je der gratis bij)
Link to comment
Share on other sites

ik zou niet zown ding nemen.. het is misschien wel handig.. maar ik vind dat het heel erg ver gaat.. net zoals HiP zegt, we worden als koeien gemerkt.... en tis toch wel n beetje veel geld voor zo'n klein ding.... en tsjah.. dat tegoed dat je dr gratis bijkrijgt is gewoon n lokkertje.. omdat het een nieuw iets is...
Link to comment
Share on other sites

Nee, met een pasje werken (zoals een chipknip) met daarop ook ID gegevens lijkt me wel wat. Maar niet iets wat ik altijd bij me heb, ik heb idd geen dier!
Link to comment
Share on other sites

ik heb wel een dier, maar kben t niet
t lijkt me wel handig, je ken iig niet gerold worden qua geld, kdenk alleen dat als ze je arm 'scannen' dat een foutje zo gemaakt is, (scanner registreert de arm vlak naast je :s)
Link to comment
Share on other sites

[quote name='HiP' date='Oct 9 2004, 08:12 PM']Ohja, zo'n chip kost 1000 euro, en er staat een tegoed op van 1500 euro ( krijg je der gratis bij)
[right][snapback]44500[/snapback][/right]
[/quote]


Ehm.. Als ik het goed begrijp maak je met zo'n ding dus 500 euro winst? Das wel nice :) Maar kdoe t toch niet.. Zoiezo te duur.. En k wil hmml niet gebrandmerkt zijn! :no:
Link to comment
Share on other sites

nope
daar kunne ze dan weer mee gaan sjoemlen!
als iedereen dat hebn daar de criminelen weer zon ding maken waarme ze zo geld aftappen als ze lang je heen lopen :@

en die 500 zal je geen winst hebben hoor
dat ben je waarschijnlijk kwijt aan belasting, operaties, anti-afstoot-cuur, reiskosten, en wtf ja amal ken bedenken....
Link to comment
Share on other sites

die chip was alleen voor VIP's van de Baja
die hebben daar wel geld voor, anders waren ze ook geen VIP Edited by Krop
Link to comment
Share on other sites

er waren allemaal medisch verantwoorde artsen en steriele apparatuur. de omgeving waar het gebeurd is miss niet zo steriel als in een ziekenhuis, maar zeker weten wel medisch verantwoord anders zouden die medici het niet eens uit mogen/kunnen/willen voeren
Link to comment
Share on other sites

[quote name='~mayow~' date='Oct 13 2004, 02:02 PM']nee dankjewel...straks krijg je een ontsteking en moet je arm eraf... :o
[right][snapback]45062[/snapback][/right]
[/quote]

en al moet je een pacemaker accepteer je dat wel?
Link to comment
Share on other sites

[quote name='HiP' date='Oct 13 2004, 02:34 PM'][quote name='~mayow~' date='Oct 13 2004, 02:02 PM']nee dankjewel...straks krijg je een ontsteking en moet je arm eraf... :o
[right][snapback]45062[/snapback][/right]
[/quote]

en al moet je een pacemaker accepteer je dat wel?
[right][snapback]45066[/snapback][/right]
[/quote]


Zonder pacemaker gaan er mensen dood... dat lijkt me dus niet helemaal een goede vergelijking met zo'n chip in je arm... :S:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...