HiP Posted October 9, 2004 Report Share Posted October 9, 2004 zag op tv dat in een discotheek ergens in rotterdam een soort chip gebruiken, het komt hier op neer het is een soort apparaatje zo groot als een rijstkorrel, die ze onder de huid in je arm aanbrengen, de chip werkt hetzelfde als een "chipknip" je kan er een tegoed op zetten, en wanneer je een biertje wil kopen of de discotheek binnenkomt en je normaal entree zou moeten betalen, houden ze een scannertje langs je arm, en betaal je automatisch, zonder gedoe. Je id word ook in de computer opgeslagen, zodat je nooit een id kaart hoeft laten te zien. Ik vind dit zelf een beetje ver gaan, je draagt namelijk altijd de chip bij je, hij kan wel weer verwijderd worden, maar toch.. je word net zo als een koe gewoon gemerkt.. Hoe denken de andere puchforumers der eigenlijkst over? zou jij ut ook doen? Ohja, zo'n chip kost 1000 euro, en er staat een tegoed op van 1500 euro ( krijg je der gratis bij) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elinuh Posted October 9, 2004 Report Share Posted October 9, 2004 ik zou niet zown ding nemen.. het is misschien wel handig.. maar ik vind dat het heel erg ver gaat.. net zoals HiP zegt, we worden als koeien gemerkt.... en tis toch wel n beetje veel geld voor zo'n klein ding.... en tsjah.. dat tegoed dat je dr gratis bijkrijgt is gewoon n lokkertje.. omdat het een nieuw iets is... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Letzlo Posted October 9, 2004 Report Share Posted October 9, 2004 kvind stom ding Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loof Posted October 9, 2004 Report Share Posted October 9, 2004 Kben een mens.. geen dier Ik bedank dus vriendelijk voor zo'n chip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PC-fre@k Posted October 10, 2004 Report Share Posted October 10, 2004 Nee, met een pasje werken (zoals een chipknip) met daarop ook ID gegevens lijkt me wel wat. Maar niet iets wat ik altijd bij me heb, ik heb idd geen dier! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krop Posted October 10, 2004 Report Share Posted October 10, 2004 ik heb wel een dier, maar kben t niet t lijkt me wel handig, je ken iig niet gerold worden qua geld, kdenk alleen dat als ze je arm 'scannen' dat een foutje zo gemaakt is, (scanner registreert de arm vlak naast je ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mrieke Posted October 10, 2004 Report Share Posted October 10, 2004 Ik hoorde dat ook ja, maar kvin het n btje overdreven... Kzou het zelf nooit doen, loop je voor eeuwig met zo'n chip rond terwijl je al lang niet meer naar die disco toe gaat ofzo... Tis mij ook te duur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Mini-Caro* Posted October 10, 2004 Report Share Posted October 10, 2004 [quote name='HiP' date='Oct 9 2004, 08:12 PM']Ohja, zo'n chip kost 1000 euro, en er staat een tegoed op van 1500 euro ( krijg je der gratis bij) [right][snapback]44500[/snapback][/right] [/quote] Ehm.. Als ik het goed begrijp maak je met zo'n ding dus 500 euro winst? Das wel nice Maar kdoe t toch niet.. Zoiezo te duur.. En k wil hmml niet gebrandmerkt zijn! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Punkster Posted October 10, 2004 Report Share Posted October 10, 2004 K zou zo'n ding in geen miljoen jaar nemen straks gaat er een keer wat fout met die chip dan tog flink genaaid zeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Letzlo Posted October 10, 2004 Report Share Posted October 10, 2004 ik ben wel een dier (want ja, ik vind mensen ook dieren), maar tog wil k zo'n ding nie strax bouwen ze dr zo'n geval in zodat ze psies kunnen volgen waar je bent via satelietgeval.. da moet niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiP Posted October 10, 2004 Author Report Share Posted October 10, 2004 jah en dan gaat er weer 'kooptegoed' afgetapt worden enzo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Negno Posted October 11, 2004 Report Share Posted October 11, 2004 Nou ik zou dat ding er lekker in zetten, die 500 euro opmaken en 'm er dan weer uit laten halen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Retrail Posted October 11, 2004 Report Share Posted October 11, 2004 Ik zou het niet doen. Ik vind 1000 euro teveel geld in eenkeer. Je maakt dan misschien wel 500 euro winst. Maar ik laat liever mijn lichaam zonder rare chips erin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radoforce Posted October 11, 2004 Report Share Posted October 11, 2004 nope daar kunne ze dan weer mee gaan sjoemlen! als iedereen dat hebn daar de criminelen weer zon ding maken waarme ze zo geld aftappen als ze lang je heen lopen en die 500 zal je geen winst hebben hoor dat ben je waarschijnlijk kwijt aan belasting, operaties, anti-afstoot-cuur, reiskosten, en wtf ja amal ken bedenken.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elinuh Posted October 11, 2004 Report Share Posted October 11, 2004 nou.. tis idd heeeel duur.. zown ding aanschaffen... alsof iedereen daar geld voor heeft! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krop Posted October 11, 2004 Report Share Posted October 11, 2004 (edited) die chip was alleen voor VIP's van de Baja die hebben daar wel geld voor, anders waren ze ook geen VIP Edited October 11, 2004 by Krop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skategast Posted October 11, 2004 Report Share Posted October 11, 2004 das wel weer zow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Retrail Posted October 12, 2004 Report Share Posted October 12, 2004 Heb het ook ff gecheckt op Baja, misschien voor VIP's wel handig Maar ik zou het toch nog steeds niet doen hoor. Vooral niet daarbinnen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krop Posted October 12, 2004 Report Share Posted October 12, 2004 er waren allemaal medisch verantwoorde artsen en steriele apparatuur. de omgeving waar het gebeurd is miss niet zo steriel als in een ziekenhuis, maar zeker weten wel medisch verantwoord anders zouden die medici het niet eens uit mogen/kunnen/willen voeren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
~mayow~ Posted October 13, 2004 Report Share Posted October 13, 2004 nee dankjewel...straks krijg je een ontsteking en moet je arm eraf... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiP Posted October 13, 2004 Author Report Share Posted October 13, 2004 [quote name='~mayow~' date='Oct 13 2004, 02:02 PM']nee dankjewel...straks krijg je een ontsteking en moet je arm eraf... [right][snapback]45062[/snapback][/right] [/quote] en al moet je een pacemaker accepteer je dat wel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Mini-Caro* Posted October 13, 2004 Report Share Posted October 13, 2004 Pacemaker is er voor eigen levensbehoud, dat als je hart uitvalt, je pacemaker het tijdelijk over kan nemen.. Das wel ff wat anders dan een chip voor mensen die graag uitgaan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loof Posted October 14, 2004 Report Share Posted October 14, 2004 [quote name='HiP' date='Oct 13 2004, 02:34 PM'][quote name='~mayow~' date='Oct 13 2004, 02:02 PM']nee dankjewel...straks krijg je een ontsteking en moet je arm eraf... [right][snapback]45062[/snapback][/right] [/quote] en al moet je een pacemaker accepteer je dat wel? [right][snapback]45066[/snapback][/right] [/quote] Zonder pacemaker gaan er mensen dood... dat lijkt me dus niet helemaal een goede vergelijking met zo'n chip in je arm... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Mini-Caro* Posted October 15, 2004 Report Share Posted October 15, 2004 Dat was mijn tekst! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiP Posted October 18, 2004 Author Report Share Posted October 18, 2004 idd... loof de na-prater Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts