Jump to content

150 speelfilms op 1 schijfje


Krop
 Share

Recommended Posts

De uitvinders van het Imperial College in Londen werken aan een nieuw cd/dvd-achtig schijfje wat maar liefst 1000 gigabyte kan bevatten. Dat is voldoende voor bijna 500 uur aan filmbeelden in hoge kwaliteit.

Dat zou betekenen dat er ruim 150 speelfilms op 1 schijfje gezet kunnen worden. De productiekosten van de nieuwe schijf liggen naar verwachting niet hoger dan die van een dvd.

[img]http://www.dedigitalerevolutie.tv/filecontent/images/schijfje.jpg[/img]
Deze Multiplexed Optical Data Storage schijf (MODS) bevat 4 lagen die elk 250 gb aan data kunnen bevatten. De plek waar normaal 1 bitje staat kan bij de nieuwe schijf vanuit 332 verschillende posities worden beschreven, waardoor er veel meer bits op dezelfde ruimte worden geplaatst.


Het zal nog ruim 5 jaar duren voordat de nieuwe schijf in de winkels en videotheken zal liggen. In de tussentijd zullen we ons moeten behelpen met de HD-DVD en BlueRay schijven die respectievelijk "slechts" 30 en 50 gigabytes kunnen bevatten. Deze geven echter al veel meer mogelijkheden dan de 4,7 gigabyte die op de huidige dvd's kan worden opgeslagen.
Link to comment
Share on other sites

Idd ja :d en dan zit je ook met een enorm felxibel scherm voor je die je op de muur hebt geplakt en in princiepe overal op kan hangen. Dat zullen nog een mooie game-era's worden :lol:

Maar 'k vind 't wel vet dat ze zoiets kunnen ontwikkelen. :kewl:
Link to comment
Share on other sites

Het zal steeds gekker worden ja. Geen hardeschijven meer van 120, 250, 500, 1000 gig. Nee gewoon 1 klein hardschijfje die je ook kan gebruiken als floppy met 10 TB per stuk ofzo :p

En ook geen heel moederbord meer en bergen met kabels, nee gewoon een klein compact kastje met daarop een cd-lezer ter grootte van die MODS dingen. (soort van discman maar dan iets hoger :p)

Idd, een scherm aan de muur, en een projectie vanuit dat kastje. Niet meer typen, maar door hersensellen af te luisteren bepalen wat je wilt typen en wat je wilt doen met de muis. (typcursus verplicht ;))

De naam Pentium zal niet meer gebruikt worden aangezien het rond nr 6 en 7 toch behoorlijk saia begint te klinken. Zie je het al voor je? Ik heb een Pentium 16! Nou lkkr puh, ik heb een P23!!! :s Daar zal dus ook een totaal nieuwe revolutie tot stand gaan komen.

Voor nu, ik zit hier best met mn pc, geen problemen en zover ik wil/weet doen alles games/progs het. Dus dat zie ik dan wel weer :d
Link to comment
Share on other sites

och de techniek gaat zo hard
als je een cursus volgd daar over, loop je al weer achter als je er klaar mee ben... :s

1000 GB in de videotheek?
dan staat de hele videotheek op een paar dvdtjes man
dan verlenen ze cker wel de tijd dat je een dvd mag lenen? :p  (2 maanden ofzow) Edited by Radoforce
Link to comment
Share on other sites

minstens
maar hoe duur wor het dan wel nie 8<$

en hoeveel muziek kan je dan wel nie meeneme :rofl:

as je zie wat er nu op een Ipod kan :D:

dan miljoenen nummerz ofzow (Yes)
Link to comment
Share on other sites

[quote name='PC-fre@k' date='Oct 7 2004, 10:08 PM'] Idd, een scherm aan de muur, en een projectie vanuit dat kastje.

De naam Pentium zal niet meer gebruikt worden aangezien het rond nr 6 en 7 toch behoorlijk saia begint te klinken. Zie je het al voor je? Ik heb een Pentium 16! Nou lkkr puh, ik heb een P23!!! :s Daar zal dus ook een totaal nieuwe revolutie tot stand gaan komen. [/quote]
Met dat scherm bedoel ik dus geen projectiescherm. Het is meer een soort flexibel LCD-scherm dat ze aant ontwikkelen zijn. Je kan 'm zo oprollen en meenemen en dan ergens anders istalleren. Projectie is al oud en kan je zo toepassen met een beamer.

En over die revolutie: eigelijk is het uitvinden van de computer de revolutie en die wordt nu lekker voortgezet door het verbeteren van het digitale tijdperk waar we snel naar toe leven of al in zitten.

Maar dit schijfje is wel een mini-revolutie binnen het geheel. :):
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...