Jump to content

ex-SMOD HiP Gebanned

PC-fre@k
 Share

Recommended Posts

Je leest het goed, HiP is de komende weken elders op internet te vinden.

Eerst verloor hij zijn status als SMOD (Super MOderator) Hij misbruikte zijn functies voor prive doeleinden en ongewenste niet toegstane bezigheden. Hij had nog wel toegang tot enkele beheer functies die hem echter ontzegd waren.
Het enige wat nog niet gewijzigd was was het beheer van de shoutbox van de website.

[b]Vrijdag nacht viel het mij al op dat de shoutbox helemaal leeg was gehaald[/b] zonder dat ik er een verklaring voor had. Ik wou weten wie dit deed aangezien er maar 3 personen toegang hebben. Ik was het niet, D-eye ook niet. HiP was over..

[i]Om te zien wie het gedaan zou kunnen hebben heb een een log aangelegd, dat verteld op welk tijdstip er iemand in probeert te komen. En wat zijn IP is.[/i] Maargoed, vandaag kijk naar mn logje, en rara wat zie ik? Iemand heeft weer shout(s) verwijderd. Ik heb namelijk zelf de shout nog aangepast op school.

Het rare was...

[color=orange]Orgineel: ....  4 life ( ... was ongewenst)
ik heb dat veranderd in: PC-freakZ 4 life
de persoon heeft dat dus verwijderd...[/color]

Log zegt:

[color=red][b]17:14 10th May - IP: 83.116.20.1**[/b][/color] (*=ivm privacy)
Enja, zoals in de disclaimer te lezen is hebben wij alle recht om deze informatie te verzamelen (dat hebben we toch al wel, maar dan is het nog eens extra zeker)

Dit IP komt overeen met: [color=red][b]adsl-dc-2766*.adsl.wanadoo.nl[/b][/color]
HiP heeft Wanadoo ADSL, met hetzelfde IP staan 2500 posts met de naam HiP (hij heeft pas een tijdje ADSL)

Oftewel, al het bewijs tegen hem. Zoals in het bijgevoegde log te zien ontkent HiP echter alles. PC was aan, hij weet wachtwoord, het was zijn IP, hij was thuis, maar! NIet bij de computer. Ook weet hij niemand anders die het gedaan kan hebben bij hem thuis.

Vreemd...

Na overleg hebben we besloten hem voorlopig een week te bannen.

Zoals beloofd het gesprek met HiP ### dit geeft aan wat erg gebeurde tussendoor ####

PS. Reacties zijn welkom, mark kan hier niet in, niet als member en niet als gast nergens. Denk bij je reactie ook na, ga niet domweg zitten lullen tegen een van beiden partijen. Dank u! Het is zonde dat het zover gekomen is HiP...  :no:

[b]EDIT: Ik heb het even vet gedrukt waar het dus om ging. En wat duidelijker uitgelegd :)[/b]

Goed bezig die Mark... Niet! (No)

'k snap alleen niet helemaal wat ie nou precies fout heeft gedaan maar dat boeit niet. Ik vind het wel goed van Ronald dat ie de boel allemaal zo goed in de gaten houd enzo, mgoed, 't is ook zijn site (samen met D-Eye) Maar dan nog...

't is idd wel zonde dat 't zo ver moest komen: gelukkig heb ik daar als member (en misschien nog wel meer members) daar geen last van. :):

Applausje voor Ronald! :handsup: Dat heb je wel netjes aangepakt via msn. (Y)

hij ontkent dus dat ie dat gedaan heeft, maar verder kan niemand het gedaan hebben?

naja mij best

@ Negno: Heb het wat duidelijker gemaakt, en bedankt :)

@ Krop: Precies

@ Retrail: Zou kunnen, alleen hij weet daar antwoord op (of de geest oid)

njah k vind ok wel vaag dat ie dr himml niet tegenin gaat dat ie gebant wordt..

maar goed, misbruik moet gestraft worden! Zero-tolerance! njah zoiets dan :):

JAMMER

kennis op een positieve manier gebruiken is altijd beter  :angel-not:

@ PC-fre@k: heel verstandig wat je hebt gedaan, hopelijk leren we er allemaal wat door (>zorgvuldig zijn met ..................)

logisch toch dat ie er niet tegenin gaat > da ken namelijk nie! hij s gebanned weejwel

Ik heb verder nog geen enkele reactie van hem gehoord, niet gister in Antwerpen en ook niet op MSN.

Hij zal wel proberen op het forum te komen als gast zoals hij op msn zei. Maarja hier kan hij dan voorlopig nog niet in. Ik hoop dat hij een beetje (heel erg) bijdraait, want dit is een slechte zaak...

Bedankt iig voor jullie steun :)

@ sharkie70:

Het probleem.. Zo erg is het niet dat de shouts weg zijn. Het gaat om het feit dat hij misbruik maakt van de informatie die hij tot zijn beschikking heeft.

Mislukt grapje denk ik zeker niet. Volgends onze gegevens heeft de persoon in kwestie 2 maal de shoutbox beheer functie gebruikt zonder toegezegde reden.

Hij was al eerder van zijn SMOD af geholpen en is toen alle overige beheer functies ontzegd. Als hij dan echter toch probeert om een streek te leveren (want dat is het dan eigenlijk in jou woorden) dan weet ik zeker dat dat niet is om de beveiliging te testen. Aangezien hij niet beter wist of je tikt het wachtwoord in en dat is alles.. Hij is betrapt na het begaan van zijn 2e actie, dat was dus niet voor de lol en niet om de beveiliging te testen.

Even OFFtopic @ sharkie70:

Ik krijg deze melding van jou:

Het bijgevoegde plaatje heeft niks te maken met het onderwerp!! HIj word hier niet voor gewaarschuwd, en ik wel. Geen fairplay dus.

En bovendien heb je nog geen officieele waarschuwing gekregen... :s

Hier kan ik dus niks mee he.. Welk plaatje? Welke waarschuwing? (neem altijd contact op met diegene die je gewaarschuwt heeft, dat is een stuk makkelijker) En bovendien maak je misbruik van de functie "report this post" dat gaat om de inhoud van de post, en aangezien ik deze zelf gestart heb ben ik ervan overtuigd dat ik er niks mis mee vind...

de laatste 24 uur van mark zn BAN zijn al een tijdje geleden ingegaan. Ik hoop dat hij er van heeft geleerd na deze tijd en nooit ergens meer zon streek levert.

Mark, Just be yourself, the Mark we all know off before all the gossip about that stupid game...

Jerry!

Share

• Create New...