Jump to content

Britse jongen kan het snelst sms'en


PC-fre@k
 Share

Recommended Posts

Britse jongen kan het snelst sms'en
Gepost door Tim (ActaniA)  - Bron: Het Laatste Nieuws
Gepubliceerd: donderdag 6 mei 2004 @ 13:19

James Trusler uit East-Sussex in Engeland is degene die het snelste ter wereld sms'jes kan versturen. James, die werkzaam is als ingenieur bij Britse Vodafone-netwerk, kan met zijn duim een bericht van 160 tekens intikken in de recordtijd van 1 minuut en 7 seconden.

Het volgende bericht moest hij typen voor zijn record: 'The razor-toothed piranhas of the genera Serrasalmus and Pygocentrus are the most ferocious freshwater fish in the world. In reality they seldom attack a human.'

Hiermee verbeterde hij zijn eigen record met 59 seconden. Ook bij de vorige recordpoging ging het om een ongeziene tekst van 160 tekens. Naar eigen zeggen verstuurt hij meer dan 4000 berichten per maand. Hij sms't dus meer dan 100 keer per dag. Sms'jes sturen hielp James zelfs aan een vrouw. Hij is net verloofd met de 26-jarige Komila Chandra.

'We kunnen ons veel beter uitdrukken in sms'jes. Ik ben er altijd erg snel in geweest. Ik ken mijn gsm en weet de toetsencombinaties van de verschillende letters uit het hoofd.', aldus de razendsnelle sms'er.


[b][i]Bron: FOK.nl[/i][/b]
Link to comment
Share on other sites

vertaal het dan even naar nederlands :p

Ik zelf kan het ook wel proberen :d Heb Nokia 5510 (of nie krop :p) querty toetsenbord (of hoe je dat schrijft) gaat heel snel!!! maarja niet met 1 duim... wel met 2 dan...
Link to comment
Share on other sites

Origineel berichie:
The razor-toothed piranhas of the genera Serrasalmus and Pygocentrus are the most ferocious freshwater fish in the world. In reality they seldom attack a human. (160 tekens)

Volges Babelfish int nederlands:
Scheermes-getande piranhas van de soorten Serrasalmus en Pygocentrus zijn de hevigste zoetwatervissen in de wereld. In werkelijkheid vallen zij zelden een mens aan. (164 tekens)

Me eigen vertaling:
De vlijmscherp-getande piranhas van de soorten Serrasalmus en Pygocentrus zijn de meest woeste zoetwatervissen van de wereld. In werkelijkheid vallen zij zelden een mens aan. (174 tekens)
Link to comment
Share on other sites

tis n gast van 30 uit Australi
Link to comment
Share on other sites

ow australie
ja dan vind k ut al een stuk minder knap :)
die hebbe nl veel meer zwaartekracht dan wij (dichter bij de evenaar)
en dus zakt die duim sneller naar de toetsen (neem k wel aan dat de persoon niet op zn rug ligt terwijl die smst)
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Krop' date='May 6 2004, 05:25 PM'] die hebbe nl veel meer zwaartekracht dan wij (dichter bij de evenaar) [/quote]
huh? dat maakt toch helemaal niet uit, want de aarde is rond... :s

magoe.. kvind me eige sms tempo wel snel genoeg, anders bel je toch gewoon, dat is ook nog net even iets persoonlijker :)
Link to comment
Share on other sites

Jenneke heb net ff de tekst:
De vlijmscherp-getande piranhas van de soorten Serrasalmus en Pygocentrus zijn de meest woeste zoetwatervissen van de wereld. In werkelijkheid vallen zij zelden
van 160 tekens in 1 minuut en 30 seconden getikt... das sneller dan t ouwe wereldrecord...

volgende x als ze probeert ga k t persoonlijk controleren :):
Link to comment
Share on other sites

[quote name='HiP' date='May 6 2004, 08:30 PM'] [quote name='Krop' date='May 6 2004, 05:25 PM'] die hebbe nl veel meer zwaartekracht dan wij (dichter bij de evenaar) [/quote]
huh? dat maakt toch helemaal niet uit, want de aarde is rond... :s
[/quote]
bij de polen is de Fz minder dan op de evenaar

maar daar gaat t nie over :)

@ lars cq. jenneke: das behoorlijk snel
kzit zelf altijd zo'n tijd te klooien op mn ouwe (5510 ofnie ronald :):) ging tog stuk sneller
zijn er al gsm's met sms-spraakfunctie???

zoniet dan vindk sms via internet tog stuk sneller :)
Link to comment
Share on other sites

[quote name='Krop' date='May 6 2004, 10:45 PM'] [quote name='HiP' date='May 6 2004, 08:30 PM'] [quote name='Krop' date='May 6 2004, 05:25 PM'] die hebbe nl veel meer zwaartekracht dan wij (dichter bij de evenaar) [/quote]
huh? dat maakt toch helemaal niet uit, want de aarde is rond... :s
[/quote]
bij de polen is de Fz minder dan op de evenaar

maar daar gaat t nie over :) [/quote]
Dat hangt ook weer af van waar de maan staat :p

@ HIP: Had je moeten weten! ANW!!!!

maar daar gaat t nie over :)

@ 007: Zou kunnen, maar is natuurlijk niet zeker... Het kan ook best eens overdreven zijn.. Je kan toch niet constant SMSen, ookal doe je dat zo snel :s

Ik zal ook een keer testen hoe snel ik die tekst kan smsen incl leestekens en hoofdletters :)
Link to comment
Share on other sites

@ RX, er zijn nu eenmal mensen die ergens snel in willen zijn, de ene in sms-en en de andere bijv. met karten :P:

ieder zijn plezier toch...............  :rofl:

ik heb er wel respect voor, kan het iig niet  :no:  en begin er ook niet aan
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...