D-Eye Posted December 1, 2005 Report Share Posted December 1, 2005 (edited) [quote]AMSTERDAM - Een 21-jarige jeugd-tbs-er, veroordeeld voor geweldsmisdrijven en een verkrachting, is maandagmiddag in Amsterdam-Zuidoost ontsnapt aan zijn bewaker. Bij de flat Eeftink nam hij de benen. De gedetineerde uit de tbs-inrichting in Recken ontsnapte twee jaar geleden ook al eens tijdens een verlof. Toen pleegde hij een straatroof. Dat melden bronnen in de opsporing. De politie maakte de ontsnapping maandagavond bekend in een opsporingsbericht op televisie. Het publiek wordt gevraagd te melden waar de man, een negro Edited December 1, 2005 by D-Eye Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keezy Posted December 1, 2005 Report Share Posted December 1, 2005 Vraagt er niemand zich af of dat het TBS systeem veel strenger moet? Zulke gevaarlijke gekken moeten het woord "verlof" vergeten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krop Posted December 1, 2005 Report Share Posted December 1, 2005 heb dr vandaag les van gehad gloofk maar zonder dollen, t verbaasd me dat zo'n gps bandje nog niet gebruikt wordt. techniek is toch zo ver dat er makkelijk een (bijna) onverwijderbaar iets aan- of ingebracht kan worden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
D-Eye Posted December 1, 2005 Author Report Share Posted December 1, 2005 idd, vraag me ook af ofdat we de enige zijn waar dit gebeurd. Van andere landen hoor je het iig niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gudde Posted December 1, 2005 Report Share Posted December 1, 2005 chipje implanteren.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DFNL88 Posted December 2, 2005 Report Share Posted December 2, 2005 technologie en alles is er al (kijk maar bij huisdieren) maar de Nederlandse regering vind het niet sociaal- haalbaar als je chips gaat implanteren bij mensen zijn tbs'ers dan mensen??? begrijp ook niet dat er dan een soort van noodwet wordt aangenomen waardoor tbs'ers niet met verlof mogen of een chip krijgen... Maar dit kan niet meer zo langer voor je t weet slaat zon gek weer toe het zal me ook niks verbazen als ook deze pas wordt opgepakt nadat ie iemand heeft vermoord Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gudde Posted December 2, 2005 Report Share Posted December 2, 2005 niet iedereen hoeft te weten dat zo'n tbs'er een chip ge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
D-Eye Posted December 2, 2005 Author Report Share Posted December 2, 2005 gudde, ik zou eens bellen naar Donner als ik jou was. Als je dit idee verteld, gaat er een wereld voor hem open!!! In denhaag snappen ze nou eenmaal niets! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krop Posted December 2, 2005 Report Share Posted December 2, 2005 tbs'ers moeten tuurlijk wel een keer met verlof. dat is juist de bedoeling daarvan toch, dat ze na behandeling weer terugkunnen in de maatschappij. mja moeten ze eerst wel stagelopen h Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gudde Posted December 2, 2005 Report Share Posted December 2, 2005 idd, daarom ook mijn reactie dat niet iedereen het hoeft te weten geheimen zijn zo slecht nog niet.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krop Posted December 3, 2005 Report Share Posted December 3, 2005 ah, da luk nie meer joh, alles lekt toch uit. en dan heb je wel de poppen aan t dansen. nee niet aan t baffen, maar aant dansen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
D-Eye Posted December 3, 2005 Author Report Share Posted December 3, 2005 idd je hebt helemaal gelijk krop, en daarom sluit ik me meteen weer helemaal bij gudde aan.. Punt is gewoon dat ze het in denhaag altijd zo mooi weten te brengen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
D-Eye Posted December 3, 2005 Author Report Share Posted December 3, 2005 Hij is gepakt! [quote]De 21-jarige jeugd-tbs'er die afgelopen maandag aan zijn begeleiders wist te ontkomen, is gepakt. Hij is vrijdag rond 23.00 uur gearresteerd in een Amersfoorts pension. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) bekend gemaakt. Justitie meldde donderdagavond in een opsporingsbericht dat de man afgelopen maandag was ontsnapt in de flat Eeftink in Amsterdam-Zuidoost. Hij deed dat door in een lift te stappen. In het opsporingsbericht werd ook een foto van de man getoond. Hij is veroordeeld voor geweldsmisdrijven en verkrachting en zat vast in de particuliere jeugdinrichting Rentray in het Gelderse Rekken. Het onderzoek van de politie leidde al naar Amersfoort. Dankzij een tip kon de ontsnapte tbs-pati Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DFNL88 Posted December 3, 2005 Report Share Posted December 3, 2005 [quote name='D-Eye' date='Dec 3 2005, 11:09:23']Hij is gepakt! [/quote] Gelukkig maar..... nu maar hopen dat r niet nog een keer zoiets gebeurt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blufflovergirl Posted December 6, 2005 Report Share Posted December 6, 2005 Er is nu al un 3e TBS'er ontsnapt!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krop Posted December 6, 2005 Report Share Posted December 6, 2005 k krijg nu meer t gevoel dat dit altijd al gebeurde, alleen dat t nu steeds in de media gebracht wordt en meteen breed wordt uitgemeten stemmingmakerij dus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DFNL88 Posted December 7, 2005 Report Share Posted December 7, 2005 nou je t zegt volgens mij ook anders kon je zeggen: Vroegah bleven die TBS'ers nog lekkah binnen of t kan zijn dat die verlofsregeling vrij nieuw is.. maar dat denk ik niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
D-Eye Posted December 7, 2005 Author Report Share Posted December 7, 2005 [quote]Dit is het automatische tbs-ontsnappingsmeldingssysteem van GeenStijl. Naar nu blijkt is er onlangs een 16-jarige jongeman aan zijn jeugd-tbs te Veenhuizen ontsnapt. Wellicht vanwege verregaande schaamtegevoelens houdt hield Justitie deze ontsnapping liever onder de pet. Het zou gaan om de 16-jarige Antonio Marcus Ploeg, afkomstig uit Surhuisterveen. De jongeman ontsnapte 19 november tijdens een begeleid verlof en loopt nu los rond in Friesland. Gisteren pleegde hij een gewapende overval in Drachten. Ruim 20 agenten en wat vierpoters gingen naar de jongen op zoek. Maar meneer de GeK wist echter te ontsnappen want het werd donker en toen vond de pliesie het wel welletjes met zoeken. Signalement: 1.70 meter lang, Zuid-Amerikaans uiterlijk. UPDATE: Inmiddels is het nieuws al tot in het buitenland doorgedrongen Bron: geenstijl.nl [/quote] ik zeg niks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts