Ron@ld Posted April 18, 2005 Report Share Posted April 18, 2005 (edited) Britse vrees voor enorme asteroïde Uitgegeven: 18 april 2005 07:29 LONDEN - Britse wetenschappers maken zich zorgen over een enorme asteroïde die in 2029 rakelings langs de aarde zal scheren. Zij vrezen dat de zwaartekracht van onze planeet de baan van het object dusdanig kan veranderen, dat het later alsnog in botsing komt met de aarde. Dat berichtte het dagblad The Times maandag. De asteroïde, met de naam 2004 MN4, passeert de aarde in 2029 op een afstand tussen de 15.000 en 25.000 kilometer. Dat is ongeveer eentiende van de afstand tussen de aarde en de maan. Voor astronomische begrippen is dat een bijna-botsing. Het object kan met het blote oog worden waargenomen. Hoewel astronomen er zeker van zijn dat de asteroïde ons in eerste instantie zal missen, vrezen zij het effect dat de aantrekkingskracht van de aarde zal hebben. In het ergste geval keert de asteroïde tussen 2034 en 2036 terug en raakt hij de aarde dan wel. Bron: [url="http://www.nu.nl"]www.nu.nl[/url] Edited April 18, 2005 by Ron@ld Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndereNaam Posted April 18, 2005 Report Share Posted April 18, 2005 Zulke verhalen hoor je wel vaker... maar ze zullen er vast wel wat op vinden om dat geval van baan te laten wijzigen (of kijk ik teveel films? ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PC-fre@k Posted April 18, 2005 Report Share Posted April 18, 2005 ja joh, dat hele ding opblazen, net voordat ie it zicht komt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
D-Eye Posted April 18, 2005 Report Share Posted April 18, 2005 Armagadon???? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndereNaam Posted April 18, 2005 Report Share Posted April 18, 2005 Tjah.... in films worden vele manieren genoemd.... Als ut belangrijk is horen we er vast nog wel meer over Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Letzlo Posted April 18, 2005 Report Share Posted April 18, 2005 de moeder van die asteroïde had ook een hekel aan m alstie zo'n naam krijgt "2004 MN4, eten!" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Mini-Caro* Posted April 18, 2005 Report Share Posted April 18, 2005 Asteroïden hebben heul geen mama's.. Daar zijn 't asteroïden voor.. Of planetoïden, net wat je wilt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Letzlo Posted April 18, 2005 Report Share Posted April 18, 2005 zeurkous, van wie hebben ze die naam dan gehad he he he?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krop Posted April 18, 2005 Report Share Posted April 18, 2005 [b]ast[/b]etroïde.............. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Mini-Caro* Posted April 18, 2005 Report Share Posted April 18, 2005 Wat bdoel je te zeggen met die Ast..? Dat ze net zo vervelend zijn als ik? @ Letz: Die naam hebben ze ghad van mensen, die willen nl alles een naam geven.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Letzlo Posted April 18, 2005 Report Share Posted April 18, 2005 ja indd, van mensen, van 1 mens eik, en da was zn moeder, nah Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Negno Posted April 21, 2005 Report Share Posted April 21, 2005 hebben astroïden geen ontplofte sterren/planeten als mama? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*Mini-Caro* Posted April 22, 2005 Report Share Posted April 22, 2005 Nou daar zijn 't gwoon deeltjes van.. Als 'k jouw hand afhak en de ruimte in gooi geef je hem toch ook niet een naam en zeg je dat je z'n mama bent? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Letzlo Posted April 22, 2005 Report Share Posted April 22, 2005 nee da doet de moeder van Jan Herman dan, duh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keezy Posted April 22, 2005 Report Share Posted April 22, 2005 allemaal weer even ontopic jongens Ik meen dat ik ook wel eens zo'n nieuwsbericht had gepost, Het betreft volgens mij hetzelfde steentje wat in de ruimte zweef. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiP Posted April 22, 2005 Report Share Posted April 22, 2005 [quote name='*Mini-Caro*' date='Apr 18 2005, 09:54 PM']net zo vervelend zijn als ik? [right][snapback]65592[/snapback][/right] [/quote] ze heeftem door /omg_smile.gif' class='bbc_emoticon' alt=':o' />)' /> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts