Keezy Posted March 10, 2005 Report Share Posted March 10, 2005 (edited) Maastoren nieuwe hoogste toren van Nederland -------------------------------------------------------------------------------- Door Jan Klerks: Even in een nieuw topic, dat mag dan ook wel SCOOP: live vanuit de MIPIM borrel De Maastoren wordt zeer waarschijnlijk het hoogste gebouw van Nederland. Hoofdhuurder wordt Deloitte & Touche, ontwikkelaar het Rotterdamse OVG. Vooralsnog gaat men uit van 160 meter. Het ontwerp van ' De Kraan' is niet de vorm waarmee het project ontwikkeld gaat worden, maar dient zoals verwacht mag worden als vorm - en massastudie. Wat ik begrepen heb is het architectenbureau van Dam de aangewezen partij voor het ontwerp. Later meer BRON WWW.SKYSCRAPERCITY.COM ----------------------------------------------------------------------------------- oude studies [img]http://www.geocities.com/netherise/rotterdam/maastoren.jpg[/img] [img]http://www.ovg.nl/foto/kraan/1.jpg[/img] En zo reageer ik: [img]http://www.skyscrapercity.com/images/smilies/club.gif[/img] Edited March 10, 2005 by Keezy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gudde Posted March 10, 2005 Report Share Posted March 10, 2005 nouw schitterende reactie hoor mjah moet dat nou weer? zo'n hoog gebouw? stelletje horizonvervuilers! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keezy Posted March 10, 2005 Author Report Share Posted March 10, 2005 [quote name='Gudde' date='Mar 10 2005, 07:27 PM']stelletje horizonvervuilers! [right][snapback]61587[/snapback][/right] [/quote] Waarom zou het horizonvervuiling zijn!? Met een goed ontwerp zal het zeker goed passen in een stad als Rotterdam. Hij komt in een gebied te staan waar nu een torens staan van 130 meter, 140 meter. Een 153 meter hoge gaat in constructie. dus het past er perfect bij! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Letzlo Posted March 10, 2005 Report Share Posted March 10, 2005 als ze allemaal weg zijn zie je meer van de horizon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
* Mlies * Posted March 10, 2005 Report Share Posted March 10, 2005 Hej kees, mag ik even serieus vragen wat jij de kick vind van die hoge gebouwen? Ik ben benieuwd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Doctor Posted March 10, 2005 Report Share Posted March 10, 2005 neej weetje hoe vet al die hoge gebouwen! , echt vet man!, moe je in new york is op het empire of vroeger de wtc gestaa hebbe, echt supervet:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keezy Posted March 10, 2005 Author Report Share Posted March 10, 2005 [quote name='* Mlies *' date='Mar 10 2005, 08:23 PM']Hej kees, mag ik even serieus vragen wat jij de kick vind van die hoge gebouwen? Ik ben benieuwd [right][snapback]61593[/snapback][/right] [/quote] Hoge gebouwen in een goede stad zijn prachtig. Maar met hoge gebouwen red je het niet alleen. Ze moeten zoals gezegd in een goede stad passen, Ze moeten goed ontworpen zijn in goede harmonie met de omgeving. (er zijn helaas wat voorbeelden te noemen waar het fout is gegaan) De laaste decennia is de stichting Hoogbouw bezig om de bevolking warm te maken met het begrip hoogbouw. Deze werpt nu zijn vruchten af in heel Nederland. Hoogbouw moet ook in een land als Nederland. Moeten we dan alsmaar in de breedte gaan groeien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
* Mlies * Posted March 10, 2005 Report Share Posted March 10, 2005 Nee, maar dat is mijn punt niet ik vroeg me af wat jij zo vet vind aan die hoge gebouwen als ik het goed heb begrepen is dat dus dat het zo knap is om de gebouwen in de juiste omgeving te plaatsen. Als dat lukt, dat vind jij mooi. Toch? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keezy Posted March 10, 2005 Author Report Share Posted March 10, 2005 juistem. natuurlijk moet een gebouw er goed uitzien qua ontwerp. de hoogte's facineren mij en de verdichting die erbij komt kijken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keezy Posted March 11, 2005 Author Report Share Posted March 11, 2005 Er is iets meer bekend geworden. De hoofdhuurder wil 32.000 m2 hebben in het gebouw. Dit nieuwe gebouw gaat 40.000 m2 herbergen dus het word een flink gebouw Vraag me af wat Ruben ervan vind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndereNaam Posted March 11, 2005 Report Share Posted March 11, 2005 Mliez, ik denk dat je er maar eens heen moet gaan met Kees Er gaat een wereld voor je open Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Negno Posted March 14, 2005 Report Share Posted March 14, 2005 naja, op de bovenste verdieping kom je iig meer te zien van de wereld Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
* Mlies * Posted March 14, 2005 Report Share Posted March 14, 2005 kees, tnx voor de uitleg en ieder z'n meug natuurlijk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Retrail Posted March 15, 2005 Report Share Posted March 15, 2005 [quote name='Keezy' date='Mar 11 2005, 06:32 PM']Vraag me af wat Ruben ervan vind [right][snapback]61654[/snapback][/right] [/quote] Mooi gebouw hoor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keezy Posted March 15, 2005 Author Report Share Posted March 15, 2005 Uiteindelijk zal het gebouw er niet zo uit gaan zien. Deze impressie's zijn zogenaamde massastudie's. In zo'n vorm komt het dus niet, omdat er een andere architect daarvoor is aangenomen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts