Jump to content

Grote terreuroefening in april

Keezy
 Share

Recommended Posts

Grote terreuroefening in april

In april wordt in Nederland een grote terrorismeoefening gehouden, meldt de Wereldomroep. Het gaat om een fictieve terroristische aanslag met de codenaam 'Bonfire'. Diverse ministeries en overheidsdiensten werken eraan mee.

Bij de oefening wordt de samenwerking en communicatie tussen overheidsorganen getest. Ook wordt er praktisch geoefend met de hulpverlening bij een aanslag. Om het zo realistisch mogelijk te maken wordt het scenario geheim gehouden.

In Washington wordt over een week een internationale oefening gehouden, waarin Nederland ook een rol speelt. Klaas de Vries (PvdA) speelt de rol van premier. 

BRON NOS.NL

--------------------------------------------------------------------------------------------
Superziek. Ik vraag me af wat het doelwit gaat worden!

[quote name='Keezy' date='Jan 8 2005, 12:23 PM']Superziek. Ik vraag me af wat het doelwit gaat worden!
[right][snapback]55933[/snapback][/right]
[/quote]

waarom is dat superziek dan? dan leren ze iig wat ze wel en niet moeten doen als het eenmaal zo ver is..