Jump to content

Het Racisme probleem

Double_T
 Share

Recommended Posts

[b]Racisme[/b]

Volgens mij is het aantal jongeren met racistische opvattingen de laatste tijd explosief gestegen. Nog nooit heb ik zoveel hatelijke opmerkingen over buitenlanders van mijn leeftijdsgenoten gehoord. Overal merk ik het: Op de camping, in disco's en op school. Zo zag ik eind vorig jaar een jongen op ons schoolplein een Hitlergroet doen naar een vriend van hem die langs fietste, en hoorde ik op de camping een gesprek over hoe een 'neger' met een Nederlands meisje had gezoent, terwijl zij nog best lekker was, en dus veel te goed was voor zo'n (ik citeer)'stink-zwarte'.
Wat bezielt mensen om dit soort daden en uitspraken te doen? Volgens mij is het gebrek aan kennis en intelligentie. Weten ze niet wat voor vreselijke dingen er onder leiding van Hitler zijn gebeurt? Ik heb beelden gezien van bergen verhongerde joden die in massagraven worden geschoven. Daarom zou ik er nooit of te nimmer ook maar aan denken om een Hitlergroet te doen, of bijvoorbeeld een avatar van Hitler met msn gebruiken. Dat soort gedrag haalt het bloed onder mijn nagels vandaan!
Daarom wil ik ook iedereen oproepen om er wat van te zeggen als je dit soort gedrag van iemand ziet. Ik hoop dat die mensen gewoon niet beter weten. En ik ben van mening dat de engiste manier om hun gedrag te veranderen is door ze zelf in te laten zien wat voor voor vreselijk dom gedrag ze vertonen en wat voor ongegronde uitspraken ze doen.
Ik heb me voorgenomen om er wat van te zeggen als ik dit soort dom gedrag zie!
[b]Who's With Me?[/b]

Timpe

Ik ben het met je eens.

Er iets van zeggen lijkt me goed, maar soms niet al te slim in verband met vechtpartijen etc. En, vaak vind ik het moeilijk te bepalen wanneer iemand het als geintje bedoelt of dat het serieus is.

Een goed voorbeeld van wat jij bedoelt is volgens mij de Anti-hoofddoeken-Clan die nu ook op deze site te vinden is. Een discussie op racistische gronden gestart, welke indirect gesteund wordt door PC-freakz. Een slecht teken, vind ik. De discussie moet gevoerd worden, want blijkbaar hebben mensen een bepaalde mening. Maar een discussie anoniem voeren via een site waar niet direct met de maker ervan gecommuniceerd kan worden, waar drogredeneringen gehanteerd worden, waar groepen gediscrimineerd worden

[quote name='florisalberse' date='Aug 29 2004, 03:53 PM'] Er iets van zeggen lijkt me goed, maar soms niet al te slim in verband met vechtpartijen etc. [/quote]
Das dus mijn probleem... Ik kan er wel wat van zeggen.. Maar vooral als ik alleen ben.. Kben toch maar een klein meisje die niet sterk is.. Maar ik ben het wel helemaal met dit topic eens!  (Yes)

[quote name='florisalberse' date='Aug 29 2004, 03:53 PM'] welke indirect gesteund wordt door PC-freakz [/quote]
Hier ben ik het niet mee eens, daarom staat er op meerdere plaatsen duidelijk dat dit uitsluitend om een mirror gaat.

[quote] Wij bieden je een mirror van de site die nogal veel ophef veroorzaakt, wij zijn in geen enkel verband geaccosieerd met de maker(s) van de site. Ook staan wij niet garant voor de meningen van de maker(s).

Het is gewoon een mirror, kopie van de door de maker(s) geplaatste website. [/quote]

[quote]LET OP! Onderstaande pagina is alleen geplaatst als mirror en heeft niks met PC-freakZ.com te maken. [/quote]

Ik ben er ook zeker van dat niet iedereen zo denkt, aangezien anders elke site die een mirror maakt of een link geeft naar een andere site het met die mening eens is e.d.

Ontopic:

Ik denk dat ik het daar ook wel mee eens ben ja. Hoewel, ja raar misschien ik soms toch (wat vaker) bij mensen van een islamitisch sneller een wrijving voel, en daarom ook sneller dingen erover roep. Er loopt bijv zon heel wijs mannetje door de aula iedereen beetje uit te schelde en stoer te doen. Hij is "zwart" niet 50 generaties in een "blank" land geweest iig. Hoe moet je daar dan mee om gaan.

tussen blank en zwart zal altijd worden gezegd: discriminatie, soms word dat te pas en te onpas gebruik door beiden. Zo hoor ik weleens als een leraar een "zwarte" leerling een onvoldoende geef meteen er achteraan: "Dat is discriminatie" en meteen een berg woorden erachteraan die ik niet begrijp.

Daarbij kom je op een nieuw punt, de taal. Op school horen we volgends mij allemaal nederlands te praten, m.u.v. de duitse/franse/spaanse lessen... En ik heb maar weinig mensen zich hier aan zien houden die ook andere talen kunnen spreken.

Er zou eigenlijk vanuit school beter op alles gelet moeten worden, en ook worden gezegd hoe wij met zulke situaties om moeten gaan.

Ik vind zoiezo dat je in Nederland Nederlands moet praten! En van toeristen is het niet erg, die zijn hier toch maar toerist.. maar dan sta je bij de MCD in de rij voor de kassa, staan er 3 buitenlandse meiden achter je in een andere taal die je niet verstaat te praten.. En een beetje lachen.. en naar je kijken.. Je weet niet of het over jou gaat dus je kan er niets van zeggen, maar je denkt het wel! Dat is gewoon vervelend..

Ja, ik ben het met mini caro (astrid cker?) en met ronald eens dat er in de school, en eigenlijk overal in Nederland gewoon Nederlands gepraat hoort te worden, hoe lastig dit ook voor sommige allochtonen moet zijn, maar het is de sleutel tot inburgering.

Marlies, ik moet je gelijk geven dat ik nogal eens zeik over Christenen, maar ik kan er gewoon niet tegen als wanneer iemand door (volgens mij) puur toeval iets overkomt, die persoon dan zegt van: oh dat komt allemaal door [img]http://forum.pc-freakz.com/html/emoticons/censored2.gif[/img] kunnen krijgen. Dat vind ik bullshit en daar erger ik me aan. Maar ik had het nu meer over recisme en hitler groeten. Godsdienst discussies zijn voor mij weer een heel ander verhaal, daar heb ik een andere mening over...

[quote] Hier ben ik het niet mee eens, daarom staat er op meerdere plaatsen duidelijk dat dit uitsluitend om een mirror gaat. [/quote]
Dat klopt. Ik zeg ook niet dat jij dezelfde mening hebt als de maker(s) van de site. Maar je ondersteunt ze indirect.
Waarom wordt de regering van de VS (en andere landen ook) boos, als de Nederlandse regering er niets aan doet dat terroristen hier wonen? De VS heeft er niets aan als Nederland dan zegt: 'Ja, maar wij zijn het niet eens met die terroristen.'
Ik keur je keuze om de ahc-site te mirroren af.

[quote]Ik ben er ook zeker van dat niet iedereen zo denkt, aangezien anders elke site die een mirror maakt of een link geeft naar een andere site het met die mening eens is e.d.[/quote]
Verschuil je je hiermee achter de mening van anderen?
Denk zelf na!

[quote]Ontopic:[/quote]
Deze aanduiding is niet nodig. Deze discussie (over het wel niet herbergen van de ahc-site) heeft alles te maken met de discussie over racisme en over het steunen van mensen die er zich schuldig aan maken of er iets van zeggen. Edited by florisalberse

[quote]Verschuil je je hiermee achter de mening van anderen?
Denk zelf na![/quote]

[quote]Ik ben er ook zeker van dat niet iedereen zo denkt, aangezien anders elke site die een mirror maakt of een link geeft naar een andere site het met die mening eens is e.d.[/quote]

Hier wil ik eigenlijk niet eens in detail op reageren, denk jij wel zelf na?

Als jij je (weleens) op zon manier verschuild achter anderen is dat best, maar ik probeer te zeggen dat jij een aparte mening hebt in de "cyberwereld", iedereen is vrij een onderwerp te mirroren en daarbij vind ik niet dat je dan kan zeggen dat diegene die de site mirrored direct of indirect w/e de orginele makers ondersteund.
In dit geval wil ik jullie laten zien hoever het kan gaan in de maatschappij en wat uit iets kleins komt eigenlijk een onderdeel is van een heel veel groter "probleem".
Uit je voorbeeld opmakend wil jij zeggen dat ik er niks aan doe om zulke dingen tegen te gaan. Ik ben echter van mening dat dit juist positief is om dit aan de praat te krijgen i.p.v. zon site te maken en iedereen helemaal gek te maken met voor of tegen uitingen.

Over het wel of niet nodig vinden van ONTOPIC in mijn laatste post. Ik vind het onderwerp van dit topic nogal duidelijk. En dit gaat er niet over of er een of andere gek een site mirrored en ofdat een ander dat ondersteunend vind of niet. Het gaat over racisme, en ik vind het mirroren van een site met de bedoeling er op de juiste wijze over te discussieren nogal OFF-topic, zeker in dit topic. Als je wel graag zoiets wil doen, doe het dan in het orginele discussie/mirror topic  :whistle:

Bovendien, in de disclaimer staat dat ik als admin altijd gelijk heb (A) :p

[quote name='florisalberse' date='Aug 29 2004, 05:43 PM'] Dat klopt. Ik zeg ook niet dat jij dezelfde mening hebt als de maker(s) van de site. Maar je ondersteunt ze indirect. (...) Ik keur je keuze om de ahc-site te mirroren af. [/quote]

Maar als het niet gemirrord word dan wordt er dus ook niet over gesproken, en over zulke dingen moet je het j Edited by *Mini-Caro*

[quote name='Double_T' date='Aug 29 2004, 05:21 PM'] Marlies, ik moet je gelijk geven dat ik nogal eens zeik over Christenen... [/quote]
beetje mensen afzeiken die commentaar geven op de Islam

en vervolgens christenen gaan afzeiken, dat vind ik dan eigenlijk ook niet kunnen

en waarom zoek je dan niet gewoon een school die niet christelijk is???

racisme gaat idd nergens over, maar voor velen vormen grote groepen allochtonen toch zeker wel een bedreiging...

Wat denk je van die moslimextremisten? Ik heb het weleens meer gezegd. Stel dat er een vliegtuig in de Delfsche Poort vliegt. (hoogste kantoorgebouw van Nederland) Wat zou de impact zijn? Die moslimextremistem: dat is echt een bedreiging. en de allochtoon op straat die je bedreigd, dat vind ik ook niet kunnen.

is dit nouw een discussie over wat pc-freakz wel of niet mag mirrorren of over racisme

ik vind dat iedereen recht heeft op zijn menig en dat je elkaar daarom moet respecteren, als er een mirror opstaat dan is dat om mensen informatie te geven, niet om de site te ondersteunen.

ik zeg niet dat racisme goed is of slecht, alleen maken sommige allochtonen het er wel naar dat er mensen op hun reageren.

mensen moeten in de gaten houden dat racisme niet alleen van , grof gezegt, wit naar zwart is maar ook van zwart naar wit, hoevaak hoor je op school of op straat niet 'kankerhollander'of iets dergelijkt, en daar wordt nooit op gereageert, en als iemand een zwarte uitscheld is het gelijk racisme.

dat is dus de vraag, wat vat je als racisme, mensen brengen dan wel de hitlergroet, das misschien wel als grap, maar hoeveel mensen lopen niet met CCCP op hun kleding rond, dat was ook een regime dat miljoenen mensen uitmoorde, en zegt daar iemand van , ook niemand toch?

respecteer iemand niet alleen om zijn uiterlijk of geloof, maar ook om zijn mening, laat iemand dat lekker denken als hij dat wil.

mensen verbieden een andere mening te hebben, ik zeg niet dat jullie dat willen, maar toch, hoeveel oorlogen hebben daar niet om gewoed, hoeveel mensen zijn daar niet om vermoord?

[quote name='*Mini-Caro*' date='Aug 29 2004, 07:35 PM'] Je kan er weinig aan doen.. K vraag me wel eens af waar dit allemaal toe moet leiden.... [/quote]
3e wereldoorlog..............armageddon..............eind der tijden

Lees het boek Openbaringen van de apostel Johannes

t is allemaal voorspeld (iets voor Double_T)

don't fuck with christelijk!! Ik ben dat!! dusj!! en wel meer mensen hier denk..  :D:  Jacky heeft gesproken..

Ik moet wel toegeven dat ik ook wel eens getinte mensen uitscheld.. maar dan horen ze het niet.. of net wel.. maar is dat de bedoeling niet.. ik hou er niet van om mensen pijn te doen..

[quote name='Blufflovergirl' date='Aug 30 2004, 05:53 PM'] don't fuck with christelijk!! Ik ben dat!! dusj!! en wel meer mensen hier denk..  :D: [/quote]
kzal wel ff een poll bouwen, dan zullen we het zien :):

Kben het eens met Timpe.  Gezeur van die racisten is echt te erg voor worden, beschouwen zichzelf als een superieur ras, terwijl ze zelf het iq van een visstick hebben.

Helaas vrees ik dat deze gasten te dom zijn om in te zien dat ze volledig fout zitten en ze vinden het eigenlijk wel tof om racist te zijn;  hoor je tenminste nog ergens bij.

nou kijk, degene die die site maakten, hadden niets gezegd over een ras oid, maar alleen over de moslim, terwijl ze daaar verder ook geen bedoelingen mee hadden

wat deden ze dus fout: ze zeikten over de islam

wat doet degene die over de site-maker(s). zeikt: zeiken over het christendom

dan vind ik dat hij dus ook ff zn mond moet houde