Jump to content

Mirrored: Anti Hoofddoeken Clan

PC-fre@k
 Share

Recommended Posts

OK, ik kan me voorstellen dat sommige kerels op school het "onrechtvaardig" vinden dat er wel hoofddoekjes opmogen, maar geen petten, vooral als je bedenkt dat bijvoorbeeld in turlijke en frankrijk hoofddoeken al verboden zijn.

Maar zeg zou alsjeblieft niet van: we zijn geen racisten. Waarom is de achtergrond van jullie advertentie of whatever dan een Nederlandse vlag? Dat slaat natuurlijk weer helemaal nergens op.. dat komt over als anti-turks en whatever...

Oh en dan nog iets... Hoofddoeken onhygi

Alhoewel ik mij afvraag of de maker(s ) van de site serieus te nemen zijn, wil ik toch serieus reageren op hun gezwets. Er worden namelijk argumenten gebruikt die nergens op slaan en er wordt discriminerend getypt.

Ik citeer:
'We zijn toch met z'n allen tegen discriminatie?'
Dat klopt. Ik wel, in ieder geval.

'Waarom mogen die getintte mensen dan een hoofddoek dragen, en wij blanken geen petten?'
Ten eerste is 'getintte' met Edited by florisalberse

Ik laat misschien nu mn gevoel wat te veel spreken, maar ik vind dat de racisten die zelf vinden dat ze geen racist zijn een stelletje zwakzinnige debielen met grootheidswaanzin. Jullie weten dondersgoed dat racisme fout is anders zouden jullie jezelf niet zo verdedigen...

Jos

ik denk dat het hele punt is dat in de regels staat dat er egt geen hoofddoeken gedragen mogen worden, maar in de tussentijd worden hoofddoeken wel getolereerd... Als de school nou slim is, veranderen ze de regel in iets waardoor hoofddoeken en andere uitingen van het geloof d.m.v. een hoofddeksel wordt goedgekeurd, dan is er helemaal geen probleem, denk ik... maja, dat valt dan natuurlijk tog maar te bezien :):

[quote]ik citeer:
'(Wij zijn geen racisten. Wij pleiten voor rechtvaardige en gelijke behandeling van alle mensen.)'
Jullie (of moet ik zeggen: je) uiten je anders wel op een racistische manier. Je pleit voor een wereld waar mensen zich niet thuis voelen. Je tast de godsdienstvrijheid aan. Je discrimineert.[/quote]
Hmz, ze discrimineren niet egt... hun doel is zoals ik het zie dat als hoofddoeken worden getolereerd, ook petten moeten worden getolereerd, ik denk niet dat ze uit zijn op een algemeen verbod, maar op een algemene toelating.. ze willen dat ieder1 kan dragen wat ie wil, dus ook mensen die een hoofddoek willen dragen... in dat geval discrimineren ze niet denk ik, maar proberen ze juist wel ieder1 gelijk te stellen... al is hun manier daarvan wel enigszins apart en onbeholpen te noemen, waardoor hun doel voor geen centimeter uit de verf komt :): en de keuze van de naam is ook zwak... anti-hoofddoeken... mjah, da zorgt dr alleen maar meer voor dat ze racistisch overkomen, wat ten diepste niet hun bdoeling is lijkt me :): iig hoop ik tog.. je weet maar nooit

ow ja, btw: ik heb die site nie gemaakt ofzo hoor :): anders zaten dr geen spelfouten in :whistle: (Srhijf = Schrijf)

in principe hebbe de makers wel een beetje gelijk, dat als hoofddoeken als hoofddeksel getolereert worden waarom petten dan niet???

Maar je kan ook gewoon de easy manier volgen en het gewoon accepteren ipv van een racistische (want dat is ant-hoofddoek in mijn ogen zeker wel) actie te starten. Misschien bedoelde je het anders, maar dan noem je het maar anders.

TIP: WWDPT (wij willen de pet terug)

wat is er dan mis met de situatie in frankrijk, ben er dit jaar nog geweest en kvond er niks mis mee, zulke problemen heeft dat verbod ook nie opgelevert vind ik Jerry!

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
 Share

• Create New...