Jump to content

41 jaar onschuldig in gevangenis

Blufflovergirl
 Share

Recommended Posts

Texaan zat 41 jaar onschuldig in gevangenis

[b]LUFKIN - In de Amerikaanse staat Texas heeft een 76-jarige man ruim veertig jaar onschuldig in de gevangenis gezeten. Een rechter in Lufkin, in het oosten van Texas, heeft de veroordeling tot levenslang uit 1962 alsnog ongeldig verklaard. Dat meldde de Houston Chronicle donderdag.[/b]

De zwarte Robert Carool Coney kreeg levenslang voor een roofoverval, die hij niet heeft begaan. Hij had een valse bekentenis afgelegd, nadat de politie zijn hand had gebroken en had gedreigd hem dood te schieten. Volgens Coney was zijn identiteit verwisseld met die van een man met wie hij op de dag van de roof in 1962 was meegereden.

Familie en vrienden van Coney hadden tijdens diens gevangenschap steeds aangedrongen op een nieuw onderzoek in de zaak. Daaruit is nu gebleken dat de toenmalige sheriff en zijn medewerkers vaak lichamelijk geweld gebruikten om bekentenissen af te dwingen. Cloney hield daar twee verminkte vingers aan over.

bron : telegraaf!!

[quote name='Blufflovergirl' date='Aug 12 2004, 07:27 PM'] 41 jaar.. das eigenlijk meer dan de helft van je leven.. je leven is dan egt verkloot gwoon!! [/quote]
Njah hij was natuurlijk al wel 35 toen ie werd veroordeeld, dan is je mooiste tijd tog net voorbij :):

[quote name='Gudde' date='Aug 12 2004, 07:35 PM'] [quote name='Blufflovergirl' date='Aug 12 2004, 07:27 PM'] 41 jaar.. das eigenlijk meer dan de helft van je leven.. je leven is dan egt verkloot gwoon!! [/quote]
Njah hij was natuurlijk al wel 35 toen ie werd veroordeeld, dan is je mooiste tijd tog net voorbij :): [/quote]
Sorry hoor Gudde, maar de mooiste tijd van je leven is echt nog niet voorbij als je 35 bent. (Moet je maar eens navragen hier en daar..............) :angel-not:
Als dat zo zou zijn zouden er veel meer zelfmoorden plaats vinden door 35-plussers, maar dat schijn juist onder de 35 meer voor te komen.............. :'(

En het is natuurlijk waardeloos dat door het gedrag van de sheriff en z'n makkers, je het grootste gedeelte van je leven in de gevangenis hebt gezeten > dan is een dikke schadevergoeding idd het minste wat ze kunnen doen.  (Yes)

nou, ik durf gudde tog btje gelijk te geven :): naja, t is nie per se mooiste tijd, maar wel meest boeiende :) vdaar ook die zelfmoorden he, zit ook regelmatig welis tegen onder de 35, en daarboven, tsja, dan ist btje een standaardleventje gworden je leven :) en ook minder reden tot zelfmoord... magoed, heb geen zin om me dr verder in te verdiepen, vind kut voor die man en hoop dat ie hele hoop geld gaat krijgen drvoor :):

@ Gudde en Letzlo > ik hoop jullie te spreken als je de 35 bent gepasseert ( dus over 17/18 jaar) > kijken of je een saai leven hebt > hou me op de hoogte waar je zoal op deze aardkloot bent, want ik wil jullie reactie niet missen :D: blew

in de sleur! daar zitk dan :):