007 Posted June 16, 2004 Report Share Posted June 16, 2004 Brommerovertreding telt mee voor puntenrijbewijs Uitgegeven: 12 juni 2004 08:37 DEN HAAG - Automobilisten kunnen in de toekomst hun rijbewijs na twee ernstige overtredingen kwijtraken, ook als een van die fouten op de brommer is begaan. Dat schrijft minister Peijs (V&W) in een brief aan de Tweede Kamer over de invoering van het toekomstige puntenrijbewijs. Mensen met een rijbewijs die binnen vijf jaar twee keer in de fout gaan, kunnen dan hun bevoegdheid verliezen. Het gaat om bijvoorbeeld het rijden onder invloed, het veroorzaken van een verkeersongeval en grove snelheidsovertredingen. De rechter zal bepalen hoe lang iemand zijn rijbewijs kwijt is. Als de rijontzegging langer duurt dan de geldigheid van het rijbewijs, zal de betrokken weggebruiker een nieuw rijbewijs moeten aanvragen. Peijs verwacht in het voorjaar van 2005 een wetsvoorstel over het puntenrijbewijs aan de Tweede Kamer te sturen. In juli ontvouwt de bewindsvrouw in het kabinet haar plannen voor het bromfietsrijbewijs. [color=red]Geld nu nog niet maar hou er rekening mee [/color] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-RS- Posted June 16, 2004 Report Share Posted June 16, 2004 da is nie egt zo'n leuk plan. Daar magge ze van mijn nog lang mee wachte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Doctor Posted June 16, 2004 Report Share Posted June 16, 2004 idd, maar achja, wat kan je nou echt fout doen op een brommer, een grove snelheidsovertreding??, Nou, welke brommer is nou opgevoerd, die van mij iig nie, hij loop netjes 50 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vdw Posted June 16, 2004 Report Share Posted June 16, 2004 Belachelijk plan, wat heeft je weggedrag op de brommer te maken met je rijvaardigheid in de auto? Iedereen kan tog weleens een foutje maken en ik vind nou niet dat je een auto en een brommer met elkaar kan vergelijken, maar volgens mij snappen ze dat in Den Haag niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skategast Posted June 16, 2004 Report Share Posted June 16, 2004 genaaid, dan kan je fouten op de fiets ook meteen meetellen as ze je toch gaan naaien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krop Posted June 16, 2004 Report Share Posted June 16, 2004 het idee dat mensen (jongeren) al vroeg beter, veiliger en oplettender gaat rijden is goed, maar ik weet niet of je dat met deze regel oplost. Het puntenrijbewijs is (volgens vele praktijkuitkomsten in andere landen) een goed initiatief. Maar ik denk dat als je mensen wel een keer een kans moet geven dat als je met iets nieuws begint, dat je dan wel de kans moet krijgen om met een schone lei te beginnen, en dus moet je zonder enige fout aan je 'autorij-carri Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Negno Posted June 16, 2004 Report Share Posted June 16, 2004 Met vdw en Krop eens! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts