Jump to content

Eerste virus voor mobiele telefoons ontdekt

Letzlo
 Share

Recommended Posts

Van een bron bij Kaspersky Labs heeft Tweakers.net vernomen dat vandaag het eerste virus voor mobiele telefoons is ondekt. Het gaat om een worm die de naam Worm.Symbian.Cabir heeft gekregen. Het beest verspreidt zichzelf onzichtbaar via Bluetooth en lijkt ontworpen te zijn om Nokia-telefoons voorzien van het Symbian operating systeem te besmetten. Verder is erg weinig informatie over Cabir beschikbaar, aangezien het in Rusland - de thuisbasis van Kaspersky - een nationale feestdag is, en men op het moment dus niet in staat is om telefoons te kopen om mee te testen. Het is dan ook onduidelijk hoe succesvol deze worm is en wat voor schade hij kan aanrichten. Meer informatie volgt op het moment dat we het binnenkrijgen.

[b]Bron: [url="http://www.tweakers.net"]Tweakers.net[/url][/b]

koewl man :): k zag laatst ook een x me telefoon rebooten... zou t een virus zijn gweest? :p Edited by Letzlo

Het gaat hier alleen om de nieuwste nokia's, en ik heb echter al eerder gehoord van virussen voor telefoons. Het sturen van een smsje die de telefoon volledig in de war schopt en in de meeste gevallen onbruikbaar maakt. Getest heb ik dat echter niet...

En dankzij Letzlo weten wij het zelf eerder! :d

Wij hebben echt nieuws van de dag :p