HiP Posted April 29, 2004 Report Share Posted April 29, 2004 Van Derk: Lieve mensen, Hier komt een lang verhaal!! Zoals jullie weten of mis nog niet, gaan wij (ik en mij broeder Henrik) naar Rusland, klinkt raar mis, voor mij wel in iedergeval!!. Voor de gene die het nog niet weten, zal ik over deze unieke reis het een en ander uitleggen. Volgens mijn broer moest iedereen het weten dat wij deze reis gaan maken, dus ik dacht laat ik dan maar een mailtje naar iedereen sturen, want als je het meer dan 10 keer aan iedereen persoonlijk moet uitleggen wordt je het wel zat, haha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiP Posted April 29, 2004 Author Report Share Posted April 29, 2004 EEey bradas en sistaz, fawakka?? hier alles goed!! hier volgt een mailtje van mij uit Moskow, zoals beloofd (idee van mijn broer en geschreven door mijn broer). het is nu nacht bij ons en we moeten om 5 uur al opstaan om naar Vladikafkaz te vliegen waar we voor ongeveer 4 dagen verblijven. het onderstaande mailtje is natuurlijk geschreven door mijn broeder, want zo'n taalniveau haal ik nooit. dus nu ff in het kort in mijn eigen taal; ik heb het onwijs naar mijn zin hier. we zijn vandaag uitgebreid in moskou gweest. heel erg leuk om tussen al die russen te lopen. apart volk hier, haha.......heel bijzonder....... maar ik hou het kort. ik ga lekker slapen en ik zie jullie binnenkort. laters (let niet op het taalgebruik, want ik begrijp er soms niet van) en heel veel liefs van derk!! From Russia With Love Lieve mensen, Vandaag zijn we als decadente touristen op zoek gegaan naar mogelijke overblijfselen van het communisme in 'Moscow.' Het Rode Plein is daarvoor een plaats bij uitstek. Na een wilde rit door het centrum konden we zowaar gratis parkeren naast de beroemde kerk die nog geregeld als achtergrond voor de reportages van Peter d'Hamcourt fungeert. Ik zal volstaan met te zeggen dat alles (zeker op de TV) altijd veel groter lijkt... En met deze zinsnede is wat mij betreft een pakkende samenvatting gegeven van mijn dag in Moskou. Als je in Rusland iets leuks wilt beleven, dan moet je een grote camera op je schouder zetten en een willekeurige Moskoviet gaan filmen. Gegarandeert dat die wegloopt, ([img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/beer_mug.gif[/img] scheldend op de camera afrent of © uit machte van een hogere autoriteit roept dat daarvoor een formulier moet worden ingevuld. Nee, gewend aan camera's zijn ze hier nog lang niet. Ik heb maar zelden zoveel politie, zo weinig zien lachen. "The war against terrorism" is hier vol aan de gang. En dan te bedenken dat ene Matthias Rust hier een aantal jaren gelden vanuit Duitsland is aan komen vliegen, om zijn toestel op de kasseien van Red squaire. Dat even terzijde. Kortom, er kon geen lachje vanaf toen wij vanmiddag in vol ornaat voorbij het mausoleum van Lenin marcheerden. Toegegeven, we zagen er belachelijk uit met onze net verworven bontmutsen, inclusiief speltje met hamer en sikkel. Ik zit niet verlegen om stof, maar ik moet er een eind aan gaan maken. Derk wil zijn fans tenslotte ook nog even bericht sturen. Morgenochtend staan we om 5:00 uur op om het vliegtuig naar Vladikavkaz te pakken. Ik weet niet of het vanuit Vladikavkaz mogelijk is om nog een bericht te sturen. We zullen zien. Wij genieten en maken gebruik van deze kans om een bijzonder land te mogen ontdekken. Hartelijke groet uit Hotel Russia, (en van de norse bewaker die over onze schouder staat mee te lezen; hoezo het eind van illustere praktijken van de geheime dienst?) From Russia With Love, Henrik (en van mij natuurlijk) Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiP Posted April 29, 2004 Author Report Share Posted April 29, 2004 hoihoi!! hoe istie?? hier alles goed!!...... we zitten nu in een in een gebouw in Vladikafkaz waarin ook een radiostation bevindt; radio MCC. we mochten zelf 2 liedjes draaien, was wel leuk!! hier blijven we ook overnachten de komende dagen, maar boeie........... we zijn vandaag naar een stadje gevlogen genaamd Mineraalwater?? is dus naar het Nederlands vertaald, heel vaag dus, haha. was ongeveer 2 en half uur vliegen!! we zitten nu dus in het arme gedeelte van Rusland. dat is ook te merken, het vliegveld was een soort boerderij, we werden namelijk van het vliegtuig opgehaald met een tractor met een kar erachter, haha, vet grappig dus. vanuit Mineraalwater zijn we met de auto naar Vladikafkaz gereden, was 3 uur rijden. het is hier ongeveer 22 graden, dus dat was echt heet, en airco kennen ze hier nog niet. wel hebben we frans bauer en alain clarck kunnen draaien!! haha die Russen kennen helemaal niemand hier trouwens als het gaat om muziek. ze kennen alleen Britney Spears en Tarkan. MTV is hier trouwens veel leuker dan in Nederland vind ik. maar lekker boeie........ haha het was een hele indrukwekkkende rit hier naartoe....... je kwam echt overal politie tegen en soldaten (we zitten ook vlakbij Tsjetjenie). erg corrupte mensen hier, ze vragen veel geld. gelukkig zijn we maar 1 keer aangehouden en hebben we geen problemen gehad. het schijnt soms dat ze echt met wapens op je gericht je ondervragen, maar dat heb ik dus gelukkig nog niet meegemaakt. maar de omgeving is heel mooi, veel groen hier, dat had je mis niet verwacht, ik ook niet, maar het is echt waar!! haha. het is hier mooier dan in moskou...... je ziet ook dat Rusland echt supergroot is, je kan ook zo hard rijden als je wil op de weg. niemand die er wat over zegt. maar ik zit nu op een kamertje, dus niet meer tussen de oversekste Russen van gisteren in het hotel. je wilt namelijk niet weten waar ze allemaal naar keken op internet, van die vieze ouwe Russiche mannetjes dus hier, haha. ik ga lekker slapen, heb namelijk al meer dan 24 uur niet geslapen. voor alle mensen uit leerdam; heel veel plzier in s'woerd vanaf, haha. ik zal aan jullie denken, doe trouwens groeten aan iedereen daar en aan de Queen morgen. eindelijk lekker vakantie!! allemaal dus een hele fijne vakantie toegewenst!! doeidoei!! liefs en kus pakka! (iets russisch??!!) derk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted April 29, 2004 Report Share Posted April 29, 2004 en wat moeten wij dr mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Letzlo Posted April 29, 2004 Report Share Posted April 29, 2004 zit ie nog in rusland? want da vink dan wel goed nieuws had nie egt zin om gewauwel van derk te gaan lezen eik... wat een mooi woord, gewauwel, maar volges mij schrijf je t nie zo, maar tog, vink t wel leuk woord hoor mgoed, @ HiP: wrom doet derk liefs en kusjes aan jou geven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiP Posted April 29, 2004 Author Report Share Posted April 29, 2004 ja dat weet ik ook niet hoor maar as jullie derk missen, weet je nu dattie in rusland zit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Letzlo Posted April 29, 2004 Report Share Posted April 29, 2004 oh maar das wel fijn dan, dat ie zo ver weg is of mag k da eik nie zeggen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Negno Posted April 30, 2004 Report Share Posted April 30, 2004 't is allemaal maar wat. Laat mij maar lekker in Nederlands blijven. Ik wens ze iig een behouden terugkeer enzo! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now