Jump to content

Offtopic = ontopic

HiP
 Share

Recommended Posts

zolang je maar niet gezelf naait en SP stemt en dat je dan later meer dan de helft van je salaris mteen weer in ken leveren

• Replies 2.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

t zal wel een partij worden voor 'pc-freakz' denk ik zo  :angel-not:

- Verkiezingscampagne via de pc :P:  ( 100 PCz als je stemt op.....)
- Stemmen via de pc
- uitslagen via de pc - maar das nu ook al
- ......................

Harry van den Boogaard, daar hebk op gestemd :):

Ik heb lekker wel gestemd, zelfs 2x, ik was voor iemand gemachtigd > lekker 2x op een vrouw gestemd :D:  doe ik altijd: Partij opzoeken die je wel aanstaat en dat op een vrouw die in de lijst staat.
Was dus geen SGP, want die hebben nooit vrouwen op hun lijst staan

[quote name='HiP' date='Jun 13 2004, 10:40 AM'] waarom vrouw? :o [/quote]
Als alle vrouwen op vrouwen zouden stemmen, zouden er in alle regeringen ook 50 % vrouwen meeregeren

Heeft btw niets met feministisch te maken, maar de samenleving bestaat nu eenmaal voor ongeveer 50% uit vrouwen, die (in Ned) evenveel rechten hebben als mannen > dus ook om te regeren

Daarom dus.................

In nederland zijn dr minder vrouwe als manne :): daarentegen zijn dr over de gehele aardbol wel veel meer vrouwe as manne..

er moeten mensen regeren die kwalitatief het beste zijn, en als er meer mannen kwalitatief beterz zijn dan vrouwen moeten er meer mannen regeren.

De kiezers kiest mensen die het volk vertegenwoordigen, en ons volk heeft ong evenveel mannen as vrouwen (iets meer mannen dus) en dus moet de volkvertegenwoording ook zo in elkaar zitten

hmzz er is voor beiden iets te zeggen, maar welke vind jij t beste?

Denemarken is goed bezig zeg hey :):

[quote name='Letzlo' date='Jun 14 2004, 02:13 PM'] maar vrouwen kennen ook heel geschikt drvoor zijn... maar op de 1 of andere manier ist nog steeds nie 50/50, hoe da komt? da weeknie :): [/quote]
Dat komt omdat de meeste mensen stemmen op degene die bovenaan staat > de lijsttrekker dus.
Daarbij zijn er heel wat mannen die op een man stemmen omdat het een man is, maar ook vrouwen die op een man stemmen opdat het ( zo'n leuke ) man is  8<$

Ik kies altijd de eerstvolgende vrouw, die op de lijst staat > daarbij neem ik aan dat de partij heeft gekeken naar de kwaliteiten van die vrouw, anders had ze er niet opgestaan  :angel-not:

( Ik heb er intussen al redelijk veel gesprekken over gevoerd, en er is nog steeds niemand die mij van mijn standpunt heeft kunnen brengen > probeer het maar, kom met goede argumenten......... )

naja, dan is dus eik de hoofdvraag: wrom staan dr zoveel mannen bovenaan de lijst, als lijsttrekker? eik zou t dus 50/50 moeten zijn, en dan zou t amml wel kloppen :): maar wrom staan dr daar dan zo weinig vrouwen? waarschijnlijk omdat de meest capabele persoon bovenaan word gezet, en dat die "toevallig" dan een man is... kan ie zelf ook nix aan doen :): als vrouwen psies zo capabel waren gweest als de mannen, zou t dus wel eerlijk 50/50 verdeeld zijn, maar da is blijkbaar nie...

@ Letzlo; Op zich ben k t helemaal met je eens hoor, dat het vooral belangrijk is dat er mensen gekozen worden die capabel zijn, en er ook 'zin' in hebben om zo'n baan te hebben, en zich voor hun visie willen inspannen. Maar de vrouw waarop ik stem staat btw 2e op de lijst, en ik neem dus aan dat de partij die persoon ook talentvol vindt voor die job, anders had ze er niet gestaan. 
( Zo'n partij zorgt dat er - aan de hand van opiniepeilingen - wel voor dat de mensen die bovenaan staan, en de kans hebben gekozen te worden, achter de standpunten staan van de partij; er talent voor hebben, en waarschijnlijk een soort interne 'opleiding' krijgen om dat vak aan te kunnen - iig zo is dat bij de grote partijen)

kheb zin an wiskunde
en helemaal omdat k daarna mooi klaar ben met school
en da gaat k s ff lekker vieren :D:
is de kroeg om 11:00 al open?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
 Share

• Create New...