Niet lezen...
Waarom lezen mensen nou niet gewoon ff waar iets om gaat?Ik heb het hier niet over het lezen van boeken, maar gewoon het lezen om je heen, krantenkopje, nieuwsbanners, foutmeldingen, instructies. Alles maar half half...Neem het voorbeeld in de shoutbox vandaag.Krop meld dat het schijnt dat de FTP server niet werkt.Als hij gewoon even de foutmelding had gelezen, had hij gezien wat er mis was. Dit was dus "530 Sorry, autorisatie is mislukt" en autorisatie krijg je natuurlijk alleen met de juiste inlog gegevens. Oftewel, die zijn niet correct. Werkt de ftp dan wel of nie? Waarom zou je dan iets gaan zegge wat heel nie waar is, en zo mogelijk mensen een verkeerd imago geven van ons doen en laten? Als je het niet weet kan je nog beter alleen zegge dat er iets mis is met de ftp, want je kan niet op dat account komen bijv.Ik merk het steeds vaker, mensen lezen niet...Laatst: ja de mailserver werkt niet!Nadat ik zelf checkte via die persoon zijn pc (remote) was er helemaal niks mis...Waarom leest men dan de error niet? Dan kan ik er ook wat mee, nu weet die persoon niet wat er was, firewall probleem? hacker? server onbereikbaar? kut internet? verzin het maar, zo onduidelijk als wat...Ook laatst: ja joh, mn hele GR flipte!Ik had zelf ook de error ondekt, wat was het nou? Hij gaf een error dat het geopende bestand een fout bevatte en hij dus om die reden vast liep en het bestand zou gaan sluiten om een echte vastloper te voorkomen. Maarja, wat had ik kunne denken? GR deed niks meer, zoals een keer bij herman 1+1 deed het niet eens... GR begon allemaal rare tekens te doen... GR deed alles verkeerd... Naja verzin het maar weer, weer onvolledig.Jammer...Jammer dat mensen niet meer ff de tijd nemen na te gaan wat er aan de hand is.Zelf heb ik er dagelijks mee te maken met onze eigen server. Heel vaak krijg je een error omdat nou eenmaal niks precies op elkaar afgestemd is, nou dan moet ik dus goed naar de error kijken en proberen te zoeken naar het probleem. Meestal is deze zo gevonden. Zelfs als krijg je geen error kan je vaak zelf al wel bedenken wat er mis kan zijn en wat er dus niet mis kan zijn....Mensen die dit lezen (zullen dr nie veel zijn), lezen jullie dan wel alles..?Ik hoop dat mensen ooit weer eens een beetje de tijd nemen voor zulke dingen, scheelt veel gebel naar helpdesks enzo, en veel geld!En nu is mn hoofdpijn bijna weg, zo... frustratie dr uit gooien werkt
5 Comments
Recommended Comments