Jump to content

Rabobank ontslaat Rasmussen op staande voet, Rasmussen vind het onbegr


Remco's
 Share

Recommended Posts

[b]PAU[/b] - De directie van de Rabobank heeft Michael Rasmussen woensdagavond op staande voet ontslagen. Eerder op de avond maakte de wielerploeg al bekend dat de klassementsleider in de Ronde van Frankrijk uit koers was gehaald.

[b]ANP[/b]
Rabobank ontslaat Rasmussen
Rasmussen loog diverse malen over zijn verblijfplaats. "Naar nu blijkt was hij op een andere plek dan de volgens hem ingevulde en aan de internationale wielrenunie UCI opgegeven verblijfplaats. Dat gebeurde ook nog eens te laat", laat de Rabobank in een verklaring weten.

"Het fout opgeven van de verblijfplaats is een flagrante schending van de UCI-regels en onacceptabel."
[b]
Nachtmerrie[/b]

De directie van de bank staat volledig achter de beslissing van de leiding van de wielerploeg om de Deen uit koers te nemen en te ontslaan.

"Ik dacht dat we het ergste gehad hadden met die waarschuwing, want dat was al niet fraai. Wat er is gebeurd, maakt me sprakeloos. Een nachtmerrie", verklaarde Piet van Schijndel, lid van de raad van bestuur en portefeuillehouder van het wielerplan van de bank.

[b]Geldschieter[/b]

Rabobank blijft actief als geldschieter in de wielersport. Dat heeft het concern woensdagavond laten weten.


Bron: [url="http://www.nu.nl/news/1170459/751/Rabobank_ontslaat_Rasmussen_op_staande_voet_%28video%29.html"]nu.nl[/url]



[b]PAU[/b] - Voor Michael Rasmussen is de maatregel van de Rabobank om hem uit de Ronde van Frankrijk te halen, volslagen onbegrijpelijk.

De Deense wielrenner, op dat moment klassementsleider in de Tour, is het volstrekt niet eens met de beslissing van directeur Theo de Rooij van de Nederlandse wielerploeg.

[b]Fout[/b]

"Ik heb een fout gemaakt. Ik ben gewaarschuwd door de UCI en heb een boete gekregen van de ploeg. Waarom moet ik nog een keer worden gestraft?", reageerde de Deen op het besluit.

De Deen werd na de door hem gewonnen zestiende etappe met een helikopter naar het hotel van de Raboploeg overgebracht.

Daar kwam ploegleider Erik Breukink hem tegen op de gang. De voormalig renner wilde hem feliciteren. Rasmussen antwoordde dat dat niet meer hoefde. Hij was uit koers genomen.

Bron: [url="http://www.nu.nl/news/1170548/751/Rasmussen_vindt_maatregel_onbegrijpelijk.html"]nu.nl[/url]
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...