Jump to content

Storm teistert Nederland


PC-fre@k
 Share

Recommended Posts

[b]Totale chaos mag je het wel noemen;
[/b][list]
[*]Stations ontruimd ivm rondvliegende glazen-/metalenwanden en overkappingen, uiteindelijk word op last van de politie en door alle beschadigingen aan het spoor het gehele treinverkeer in Nederland plat gelegd.
[*]Bussen rijden enkel nog in de binnenstad, het is niet verantwoord om nog bussen de weg op te sturen.
[*]Grote bouwkraan valt boven op De Uithof in Utrecht, 4 gewonden.
[*]Scholen en bedrijven sturen massaal hun studenten en personeel naar huis zodat deze nog een veilig onderkomen kunnen opzoeken.
[*]Ruim 150 ongevallen op snelwegen waarvan ongeveer 30 door gekantelde vrachtwagens.
[*]Snelwegen die afgesloten worden ivm geluidswallen die het dreigen te begeven, bruggen afgesloten.
[*]Straten worden afgesloten ivm losvliegende dakpannen en gevels, zo ook de Neude in Utrecht.
[*]Het Rode Kruis zet in de Jaarbeurs Utrecht een opvangcentrum op, tijdens de piek werden hier 1000 gestrande reizigers opgevangen.
[*]Tientallen miljoenen schade aan gebouwen en auto's.
[*]ME word ingezet waar brandweer het niet meer aan kan.
[*]Zowel mobiele als vaste telefoonnetwerk overbelast door stormschade aan telefoonmasten en duizenden bellende gestrande reizigers.
[/list][b]NS: Geen treinverkeer mogelijk.[/b]
Ten gevolge van de extreme en gevaarlijke weersomstandigheden heeft de politie het treinverkeer in heel Nederland stilgelegd. NS adviseert reizigers thuis te blijven of op hun huidige verblijfplaats alternatief verblijf, overnachting of plaatselijk vervoer te zoeken. Raadpleeg NOS Teletekst pagina 751 voor actuele informatie.

[b]De overheid heeft een Nationaal Publieksinformatienummer opengesteld: 0800-1351.[/b] Mensen die iemand kwijt zijn, ergens vastzitten of andere aan de storm gerelateerde vragen hebben, kunnen proberen via dit nummer wijzer te worden.


[center][color="#ff0000"][b][url="http://forum.pc-freakz.com/index.php?automodule=gallery&req=sc&cat=108"]Bekijk hier foto's van de storm[/url][/b][/color]
[/center]
Link to comment
Share on other sites

Zo'n hijskraan is best handig als wekker heb ik gemerkt..
Link to comment
Share on other sites

Trams reden ook niet meer vanaf nieuwegein stadscentrum naar ijsselstein en nieuwegein zuid, stond dus vast bij nieuwegein :p
verder heb je in IJsselstein bij het gemeentehuis glasplaten die zijn ook kapot gegaan dus werd het afgezet
Ook is er een boom op de leidingen van de tram gevallen..

Conclusie behoorlijk wat schade en overlast
Link to comment
Share on other sites

Hah, zal een best geluidje maken jah :o

Die tram vertrouwde ik al niet, ik had er 's avonds bijna in gezeten maar toen lag die boom er dus alweer... ik was uiteindelijk met de auto half 9 thuis ofzo donderdag.
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...