Jump to content

Nieuwe Comp :O


Krop
 Share

Recommended Posts

Ik wil voor mijzelf een nieuwe PC kopen. Altijd met het gezin PC gedeeld, maar de P3 1GHz doet zo langzamerhand niet meer wat ik fijn vind en dan koop ik liever een nieuwe voor mijzelf. Gebruiksdoelen zijn redelijk allround. Gamen zal ik vast wel eens doen, maar niet die-hard. Ik zal 'm vooral gebruiken voor het voor m'n studie (informatica-toepassingen), muziek luisteren en rommelen. Maar ook voor het knippen en plakken met videobeelden (DV). En dat vereist naar mijn idee flink wat van je PC. Mijn budget ligt eigenlijk rond de
Link to comment
Share on other sites

1. pro versie nemen, pci sloten worden al snel schaars
2. gaat los met draadjes op het moederbord (mits deze dit ondersteund)
3. DDR2 zeker te weten nemen, is vele malen beter dan versie 1 van DDR. 2 GB vind ik overigens een tikkeltje overdreven. 1x 1GB/2x 512MB zou goed genoeg moeten zijn.
4. Maxtor heb ik het idd niet zo op. Hoor geen leuke verhalen over Maxtor. Western Digital of Seagate sta ik wel achter. Uiteindelijk eigen keus, maar ze zijn niet voor niks wat goedkoper...
5. LCD zijn zover ik weet vaak dezelfde prijs. Zelf kocht ik mijn desktop in 3 winkels, sommige onderdelen zelfs via internet. Scheelt je toch wel wat geld.
6. Zoveel smaken idd. Zolang het maar PCI Express is, 256 is een must alsmede DVI!. heb altijd Nvidia gehad, heb nu ATI en beiden bevallen me wel eigenlijk. Nvidia is meer van de drivers dan ATI, maar ATI vind ik fijner in gebruik met meerdere monitoren (o.a. op laptop)

Sowieso zou je op de kast+voeding kunnen bezuinigen. Paradigit verkoopt (natuurlijk een minder mooie) voor minder geld incl voeding. Ook kan je beter niet met die samenstelformulieren werken, wat ik daarvan merk is dat de prijs altijd hoger ligt tov zelf losse onderdelen kopen en zelf bouwen (of zoals paradigit doet, het gratis bouwen).

Verder is een voeding wel degelijk belangrijk, dat hebben de mensen die een te krappe voeding hadden en toen opeens meer HDD's en hogere videokaart gingen aansluiten...

Tjah en zo kan ik nog wel even verder, maar het is veelal eigen keuze. Ik zou alleen niet alles geloven wat er in die blaadjes staat. Computer Totaal ben ik het bijv vaak wel mee eens, maar er zijn zat bladen waar ik me echt aan erger...
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Beste mensen,

Wat krijgen we nu? Een nieuwe WH-Club?

Ik heb zonet post gekregen van de nieuwe vereniging Tsjechoslowaakse Wolfhonden Klub met verzoek om lid te worden. Heb ik iets gemist of wat is hier aan de hand? Wie staat er hier achter?

Graag een reactie van leden van onze oude rasvereniging

Gershom
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...