Jump to content

niet te bellen in het OV


PC-fre@k
 Share

Recommended Posts

[list=1]
[*]je kan niet wegdutten
[*]je moet soms dingen horen die je niet wilt horen
[*]het verpest je muziek
[*]tell me..
[/list]
het is soms echt irritant, van die mensen die keihard in de telefoon lopen te bleren. Of mensen van 30 die hun moeder gaan bellen om te vragen wat ze gaan eten (en dan gaat die persoon dr nog de eerste halte uit ook - 5 min verderop).
Link to comment
Share on other sites

Haha, dan baal je zeker wel krop? :p

@ Jansuh, ik weet niet hoevaak jij met de trein gaat. Ik elke dag 2x met de trein en 2x met de tram. Ik denk toch wel 1 op de 3 dagen dat dr iemand zit te bellen in de buurt van waar ik zit. Volgens mij praat iedereen vanzelf harder in een telefoon en zo ook de meeste mensen die ik tegen kom. Soms valt het mee maar vaak is het super irritant. Vergelijkbaar met van die mensen die keihard muziek op hebben met een
Link to comment
Share on other sites

daar slaat iemand de spijker op z'n kop :):

vind altijd wel mooi die gesprekken..
Link to comment
Share on other sites

[quote name='*Mini-Caro*' post='79592' date='Feb 2 2006, 08:40 AM']
Jij ergert je gwoon te veel vlgs mij :p
[/quote]
Zo was dat even een flinke meerwaarde aan de 10.. :s
Link to comment
Share on other sites

is maar goed dat ik ouder ben niet dan ;) maart klinkt wel schattig hoor, kvoel me meteen weer een paar jaar jonger. Maargoed, kdenk dat het een goed plan is weer ontopic te gaan mocht dr nog wat over te vertellen zijn :) *daar bedenk ik me dat de disclaimer nog steeds herschreven moet worden* maar daar begin ik nog wel een keer een topic over :)

Dus, waarom je niet zou moeten bellen in het OV.

Ik zou het niet doen omdat niet iedereen (dus een willekeurig iemand dicht bij me in de buurt) hoeft te weten wat ik te vertellen heb.
Link to comment
Share on other sites

[quote name='HiP' post='79639' date='Feb 3 2006, 02:13 PM']
Mjah, dan zouden ze mp3spelers en stuff ook moeten verbieden :p

Echt gezellig valt het niet te noemen als iedereen met zn muziekkie op beetje voor zich uit zit te staren
[/quote]


jaa dat moeten ze dan ook verbieden is cker niet echt gezellig maar sommige staan echt kei hard weet je meteen wat de muziekstyle van dat persoon is .. !
Link to comment
Share on other sites

[quote]Ik zou het niet doen omdat niet iedereen (dus een willekeurig iemand dicht bij me in de buurt) hoeft te weten wat ik te vertellen heb.[/quote]

ja dat vind jij. Misschien vinden andere mensen het niet storend dat een ander hun gesprek hoort.

Als je niet meer zou mogen bellen, dan zou je ook niet meer met je vriendin naast je mogen praten volgens jouw argument omdat andere mensen dan ook kunnen horen wat je te vertellen hebt.
Link to comment
Share on other sites

Precies, dat vind ik. Fijn dat je mijn mening erkend en toestaat.
Ik weet niet of er bij jou een verschil tussen bellen en praten "In Real Life" maar bij mij wel iig.

ps. naaperd! :o
Link to comment
Share on other sites

dus je wilt niet dat iemand hoort wat jij tegen een ander zegt over de telefoon, maar al zit de ander naast je (zou best eens eenzelfde gesprek kunnen zijn) maakt het je niet uit? of zit je in de bus of trein altijd te fluisteren? verklaar jezelf nader..
Link to comment
Share on other sites

Nou kijk, als ik met iemand in de trein zit (als voorbeeld mn vriendin) dan praat je tuuk wel gewoon met elkaar maar dat stem je (ik iig) af op de plek. Je gaat geen dingen zeggen die de rest niet hoeft te weten die daar ook aanwezig zijn. Als we nou zouden bellen dan kan het voorkomen dat we andere dingen te bespreken hebben, wanneer ik bijv in Leerdam ben of noem maar op. Het is lastig uit te leggen.

Maar opzich hoeven we daar denk ik niet heel ver in detail te treden. Mensen die in de trein bellen kunnen ook gewoon zachtjes praten/het kort houden. Maar er zijn dan mensen die dat niet doen en dan bijv opeens gaan lachen of ook nog eens hard praten. Een persoonlijke mening is lastig uit te leggen, dat is denk ik net hoe je gewend bent. Ik vind het zelf ook niet zo fijn om in de trein te bellen, ik denk vaak van mezelf al dat ik te hard praat aan de tel (zelfs al geeft de ander aan dat hij/zij me niet goed kan horen).

Nou moet ik zeggen sinds ik vaak de vroegere trein heen heb en een wat latere terug het bellen afneemt in de trein :p (kan toeval zijn hoor)
Link to comment
Share on other sites

Beetje moeilijk onderwerp dit. Als ik het logisch na gaat praat een persoon niet veel harder door de telefoon dan tijdens een gesprek met een ander persoon in de trein. Ik stoor me er meestal niet aan. Mobiel bellen verbieden op grond van geluidsoverlast gaat te ver en staat gelijk aan niet praten in de trein. Ik vind het wel eens leuk om een babbeltje te maken met een vrouwelijke persoon naast mij. ;)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...